Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma kanala

Vierailija
09.04.2020 |

Mietitään kanojen ottamista. Kanalan perustamiseen ei menisi kuin parikymppiä mutta mietin muita kuluja. Mitens teillä? Olisiko halvempaa ostaa kananmunat kaupasta vai onko kanojen pitäminen taloudellisesti kannattavaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, kanoja ihan vaan kesäksi ja syksyllä pataan. Ainakin maun takia niitä kannattaisi pitää.

Vierailija
2/8 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis monta kertaa halvemmalla saat munat kaupasta. Ei kanalaa parilla kympillä perusteta. Ja pitää niitä osata hoitaakin.

Mutta lemmikkeinä kanat ovat mitä mainioimpia ja munat bonuksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munivat kanat maksaa 30-50 euroa kappale. Siis kappale. Kukon voi saada ilmaiseksi. Ruokaan, vitamiineihin, pehkuihin, hoitoon ja mahdolliseen lääkintään muutama kymppi kuussa. Kanalan rakentaminen tai muuntaminen vanhasta rakennuksesta vasta kallista onkin. Kanoilla on pakko olla kesälläkin joku majapaikka.

Vierailija
4/8 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanat on vielä hankalampia kuin lapset eli eläinsuojelulait on tiukat. Käytännössä voit olla poissa kotoa max 12 tuntia tai hankit kanoille hoitajan.

Vierailija
5/8 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei sitä kanalaan ihan parilla kympillä perusteta. Mut kivaahan se on. Kerro mitä haluat tietää, olen jotain asioita ottanut jo selville aiheesta. Itse perustaisi kanalan jos olisi piha mihin perustaa.

Vierailija
6/8 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis monta kertaa halvemmalla saat munat kaupasta. Ei kanalaa parilla kympillä perusteta. Ja pitää niitä osata hoitaakin.

Mutta lemmikkeinä kanat ovat mitä mainioimpia ja munat bonuksena.

Meillä siis on täällä jo kanala. Siksi sanoin että pari kymppiä menee perustamiseen kun sinne tarvitaan pari pikku juttua hommata.

Vierailija
7/8 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini sanoi, että vuohia/lampaita olisi helpompi hoitaa. Kuulostaa yllättävältä, onko kellään kokemusta?

Yhdellä tutullani oli kanoja ja ne olivst kuulemma hirveä rahareikä ja vaikeahoitoisia.

Itse olen ihan uusavuttomana miettinyt, että helpointa omatuotantolihaa (kauhea termi eläinten ystävönä..) olisi pyydystää muutama citykani ja alkaa pitää niitä aitauksessa.

Vierailija
8/8 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanat on vielä hankalampia kuin lapset eli eläinsuojelulait on tiukat. Käytännössä voit olla poissa kotoa max 12 tuntia tai hankit kanoille hoitajan.

" Halutaan palvelukseen kananhoitaja"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi