Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän mielenterveys voi tällä hetkellä?

Vierailija
09.04.2020 |

Tarkoitus ei ole kisailla kellä menee paskimmin vaan tuntojen purkaminen.

Itellä koronan ja karanteenin lisäksi seuraavat murheet bonuksena: työuupumusoireet (hoitoala, oli jo ennen koronaa), kevätväsymys, mieheni ja äitini jäivät työttömäksi, pms... Lisäksi sain tänään kuulla että mummoni on kuollut.

On hieman epätodellinen olo.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin. Mutta en olekaan ekstrovertti.

Vierailija
2/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni väsymys, heikkohermoisuus jatkuvasta sisällä kykkimisestä, ja kuolinuutisten odottaminen syövät sisintä. En tiedä kauanko kestän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen työkseni av-palstalle. Hieman epätodellinen olo.

Vierailija
4/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko julkkiksille maksetaan näistä "Muistakaa olemme kaikki samassa veneessä" "piristyksistä"?

Vierailija
5/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon kaikki fantastisesti, enkä kyllä ole Aku Hirviniemen kanssa samassa veneessä.

Vierailija
6/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin hyvin. Mutta en olekaan ekstrovertti.

Minäkin olen introvertti, mutta kerrostaloasunnossa kunnollista omaa rauhaa ei ole koska mies on koko ajan kotona. Mies on seurankipeä kun tulen töistä väsyneenä kotiin. Ap.

Vierailija
7/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono. Fyysinen sairastuminen, eikä mulla vieläkään oo kunnollista diagnoosia joka selittäisi kaikki oireeni. Paniikki koronasta ja sietömätön stressi. En pysty juuri nukkumaan.

Vierailija
8/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, ap. 

Omalla kohdallani asiat on moneen muuhun verrattuna ihan ok. Olen yrittäjä ja tällä hetkellä ei ole töitä eikä tuloja, mutta vuokranantaja onneksi lupasi, että ensi kuun vuokraa voidaan lykätä. Asuntolainaan saimme lyhennysvapaata puoli vuotta. Miehellä on töitä ja palkka, tekee etätöitä, mutta lomautusta oli jo väläytelty, jos tämä jatkuu vielä kesällä, heillä on kaikki alkukesän tilaukset jo peruuntuneet. Nuoret tulivat opiskelupaikkakunniltaan kotiin, kesätyöt he todennäköisesti menettävät, se on surku, kun ei heillä muutenkaan pahemmin ole rahaa. No, jäähän heillä nyt vähän säästöön, kun asuvat kotona. Säästöbudjetilla elellään, 5 aikuista syö aika paljon. Toivon, että saan sitä pienyrittäjille suunnattua hätäapua.

Aika kuluu kyllä hyvin, olen siivoillut, leiponut, kokannut tietysti paljon, ulkoilen, käyn kävelyllä ja juoksemassa, tänään ekaa kertaa pyöräilemässä, maalailen tauluja ja neulon, luen iltaisin. Äidistäni olen huolissaan, kun hän on ihan ypöyksin, muistisairas vanhus. Miehen äiti pärjää paremmin, kun muisti pelaa ja voi ulkoilla itsekseen, saunoa, lukea, tehdä käsitöitä ja ristikoita. 

Vierailija
9/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kevät aiempiin vuosiin verrattuna. Kevätväsymys huomattavasti loivempi. Ennen ollut jopa kevätmasennusta, mutta tästä keväästä selviän ehkä ihan vaan lievällä väsymyksellä.

Vierailija
10/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten paremmin kuin aikoihin, mutta unettomuus vaivaa yhä. Se on piinallinen vaiva.

Vierailija
11/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni väsymys, heikkohermoisuus jatkuvasta sisällä kykkimisestä, ja kuolinuutisten odottaminen syövät sisintä. En tiedä kauanko kestän.

Voimia sinulle. Ehkä kestämme yllättävän pitkään, onhan ihmiskunta aiemminkin selvinnyt kamalista ajoista. Ap.

Vierailija
12/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti💀

Vierailija
13/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, otan osaa.

Mielenterveys on paremminkin voinut, mutta toisaalta vaikeampiakin aikoja on ollut. Olen tottunut elämässä haasteisiin, ja tämä aika on yksi niistä.

Vierailija
14/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun vuoristoradassa.

Vierailija
15/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin pitkästä aikaa oikein mainiosti. Extra fiilikset saan kun tiedän suva kki muuskoitten menettäneen kaikki keikat, ei enää anssi avokela keuli listoilla ja toiseksi äh läämi kioskit kärsivät kovaa asiakaspulaa.

Miten tässä nyt vois huoho fiilis olla kun helssinkiläiset turhakkeet on konkan partaalla. Ahhhhh mä niin nautin tästä tilanteesta!

Minulla aivan samanlaiset tunnelmat. Hyvä ettei keikat myy ja etelän vetelät vapisee kurjuudessa. Pienet sille.

Vierailija
16/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvin. Työtön ja nyt koronan takia työnsaanti vaikuttaa täysin mahdottomalta. Omalta alalta ainakin. Yksinäisyys. Äidillä.todettu muistisairaus. Läheisten ongelmat.

Vierailija
17/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvin. Työtön ja nyt koronan takia työnsaanti vaikuttaa täysin mahdottomalta. Omalta alalta ainakin. Yksinäisyys. Äidillä.todettu muistisairaus. Läheisten ongelmat.

Ei terve ihminen työtä kaipaa.

Vierailija
18/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä. Riskiryhmään kuulun ja pitää käydä töissä. Hoitajana olen vanhusten palvelutalossa. Olin kyllä vielä enemmän paniikissa kuukausi sitten. Nyt olen hyväksynyt, että korona tulee ja voin kuolla. En uskalla irtisanoutuakaan ja jos työvelvoite tulee, niin töihin määrätään.

Vierailija
19/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin nyt aika huonosti. Kevät väsyttää muutenkin ja olen yksinäinen ihminen. Toisaalta tämä poikkeustilanne on ihan normaalia minulle ja en paljon käy missään muutenkaan. Silti en voi kieltää, ettei tämä tilanne toisi surullista oloa vielä enemmän. Loppuhuipennus oli pääsykokeiden peruminen ja sen jälkeen oikeasti romahdin täysin. Elämä aika vaikeaa ja yksinäistä muutenkin ja en meinaa enää kestää jos tulee jotain mikä vaikuttaa koko elämääni niin paljon ja unelmat särkyvät toistensa jälkeen. Mistään ei meinaa tulla enää mitään ja olo sellainen lamaantunut ja aika toivoton tällä hetkellä. 

Vierailija
20/53 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella huono. Fyysinen sairastuminen, eikä mulla vieläkään oo kunnollista diagnoosia joka selittäisi kaikki oireeni. Paniikki koronasta ja sietömätön stressi. En pysty juuri nukkumaan.

Huh, ymmärrän. Nukkumisvaikeudet tekevät kaikesta vielä hankalampaa. Onneksi suomessa koronatilanne vaikuttaisi olevan rauhallinen joten ainakin saamme hoitoa jos sitä tarvitsemme. Voimia sinulle.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän