Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset edelleen rynnii kaupoissa normaaliin tyyliin?

Vierailija
09.04.2020 |

Minä olin tilannut tavarat noutona tokmannille, ja kun kävin ne hakemassa niin siellä oli varsinainen sirkus käynnissä. Ihmiset lapsineen katselivat pääsiäismunia ihan rauhassa, ei mitään turvavälejä, ikäänkuin mitään vaarallista tartuntatautia ei olisi liikkeellä. Jouduin odottelemaan aika kauan että sain siinä jonoissa tuotteeni maksettua. Oon ollut nyt karanteenin tyylisissä olosuhteissa yli kuukauden, ja kyllä olisi kurjaa jos nyt sain tartunnan kun porukka on huviostoksilla. Noh, olinhan minäkin, tosin tarkoitus oli vaan noutaa tilaamani tavarat. Silti nyt altistuin ja se ahdistaa. Miksi täytyy lähteä kauppaan koko perheen voimin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa ihan täynnä eilen keskiviikkona. Nuoria parikuntia, perheitäkin...

Mökkiostoksia tekemässä pääsiäistä vrtn.

Vierailija
2/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä korona ei ole aiheuttanut mitään muutoksia kaupassa käyntiin. Käydään perheen kanssa normaalisti kaupoilla. Lapset saa mennä vapaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille oltiin menossa ja käytiin ostamassa kunnon ruuat neljäksi päiväksi.

Hyvästi uusimaa vähäksi aikaa.

Vierailija
4/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun ryntäyksen jälkeen oli hiljaisempi vaihe ruokakaupoissa ja nyt taas ihmiset elävät. Itsellän oli aluksi pelko ja nyt on jo sellainen fiilis, että ihan sama vaikka saakin sen ruokakaupasta, kun on niin turtunut välttelyyn.

Vierailija
5/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoajan käynyt normisti kaupassa jossei tauti ole parissa kuukaudessa tullut ei se enää tulekaan. Varmasti kaupassa käyneiden vastuskyky on vaan kasvanut kun saanut pisaran täältä ja toisen sieltä.

Vierailija
6/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoajan käynyt normisti kaupassa jossei tauti ole parissa kuukaudessa tullut ei se enää tulekaan. Varmasti kaupassa käyneiden vastuskyky on vaan kasvanut kun saanut pisaran täältä ja toisen sieltä.

Niinhän sinä luulet...

Vierailija
7/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tästähän voi vastauksista päätellä eli ihmisten mielestä asia ei kosketa heitä

Vierailija
8/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa kotkotusta mokomat karanteenit! Minä en ole kertaakaan pitkähkön elämäni aikana kuollut, joten tuskinpa kuolen nytkään.

Vierailija
9/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä korona ei ole aiheuttanut mitään muutoksia kaupassa käyntiin. Käydään perheen kanssa normaalisti kaupoilla. Lapset saa mennä vapaasti.

No eipä tietenkään, niin.....

Vierailija
10/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa kotkotusta mokomat karanteenit! Minä en ole kertaakaan pitkähkön elämäni aikana kuollut, joten tuskinpa kuolen nytkään.

Odotappa kun kuolet kerran koronaan niin alat pelätä seuraavaa kuolemaa. Voin kertoa kokemuksesta.

Vierailija
11/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn lähikaupassa aamupäivällä, niin ei ole ollut paljoa ihmisiä. Tässä myös säästää, koska lähäristä ostaa oikeesti vain, mitä tarvii eikä tule tehtyä heräteostoksia kuin jos kävis jossain kauempana isossa marketissa.

Joskus kävelen tuohon puolen kilsan päähän toiseen superiin, kun sieltä saa seesakanaa nuudeleilla. Sielläkään ei ikinä ole paljoa ketään arkisin päiväaikaan.

Vierailija
12/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autoa, tilauspalvelun täynnä. Siksi kaupassa usein. Ei joka päivä. Olen ostanut myös muita juttuja. Mm. vaatteita, käyttötavaraa. Tyhjiä on kaupat ainakin meillä päin, ei ihmisiä missään.

Vierailija
13/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia minä en tilaa pakettia noutona, koska tiedän että kassalla joutuu siinä tapauksessa odottamaan todennäköisesti kauemman kuin normi ostoksia tehdessä. Sitä pakettia haetaan kuitenkin jostain takahuoneesta kissojen ja koirien kanssa. Minä tilaan kotiintoimituksena kaiken minkä suinkin voin, niin kauan kuin palvelu vielä toimii. Onneksi tuli hamstrattua. Nyt kotoa löytyy monenlaista.

Vierailija
14/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minäminäminä-perhe

Vierailija
15/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alun ryntäyksen jälkeen oli hiljaisempi vaihe ruokakaupoissa ja nyt taas ihmiset elävät. Itsellän oli aluksi pelko ja nyt on jo sellainen fiilis, että ihan sama vaikka saakin sen ruokakaupasta, kun on niin turtunut välttelyyn.

Mulla on juuri päinvastoin. Aluksi valmistautuminen ja suunnittelu kauppareissua varten stressasi (suojamaskit, kumihanskat, silmäsuojat etc). Tuotteiden uudelleenpakkaus kotona tuntui hieman vaivalloiselta, koska parin viikon ruuan pakkauksessa menee kuitenkin hieman aikaa. Nyt noista toimenpiteistä on tullut rutiineja. Niitä ei tarvitse sen enempää miettiä tai stressata, ne vain tulee tehtyä. Niistä on tullut rutiineja.

Minä olen sopeutunut, I have succeeded!

Vierailija
16/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä samat ihmiset jotka hilluvat huvikseen siellä kaupassa voivat näiden kauppa reissujen yhteydessä käväistä katsomassa tulevaa hautakiveä :)

Ehkä luulevat että Suomessa on ”miedompi” versio viruksesta mikä on kuitenkin ihan täysin sama virus maailmalla.

Vierailija
17/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisen jälkeen tulee kunnon piikki koronatuloksiin kun kansalaiset ovat sairastuneet. Olihan se ennustettavissa, koska suomalaiset ovat jäätävän tyhmiä.

Vierailija
18/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että jos kaikki muutkin olisivat siellä olleet vain hakemassa nettiostoksiaan, niin olisit välttynyt kaikelta vaaralta?

Vierailija
19/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset ovat idiootteja.. vai pitäisikö sanoa covidiootteja.

Vierailija
20/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat ihmiset jotka hilluvat huvikseen siellä kaupassa voivat näiden kauppa reissujen yhteydessä käväistä katsomassa tulevaa hautakiveä :)

Ehkä luulevat että Suomessa on ”miedompi” versio viruksesta mikä on kuitenkin ihan täysin sama virus maailmalla.

Itse en ihan tavoita yhtä asiaa.

Jos virus on todella vaarallinen, niin miksi työssäkäynti on kuitenkin ihan turvallista? Mieheni on myyjä, eli jokainen työpäivä altistuu ja tuo tietysti sen meille muillekin kotiin.

Eli miksi kaupat ovat turvallisia silloin kun ne ovat työpaikkoja, mutteivät silloin kun niissä käy asiakkaana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä