Miksi ihmiset edelleen rynnii kaupoissa normaaliin tyyliin?
Minä olin tilannut tavarat noutona tokmannille, ja kun kävin ne hakemassa niin siellä oli varsinainen sirkus käynnissä. Ihmiset lapsineen katselivat pääsiäismunia ihan rauhassa, ei mitään turvavälejä, ikäänkuin mitään vaarallista tartuntatautia ei olisi liikkeellä. Jouduin odottelemaan aika kauan että sain siinä jonoissa tuotteeni maksettua. Oon ollut nyt karanteenin tyylisissä olosuhteissa yli kuukauden, ja kyllä olisi kurjaa jos nyt sain tartunnan kun porukka on huviostoksilla. Noh, olinhan minäkin, tosin tarkoitus oli vaan noutaa tilaamani tavarat. Silti nyt altistuin ja se ahdistaa. Miksi täytyy lähteä kauppaan koko perheen voimin?
Kommentit (23)
Pakko käydä kaupassa,muuten perhe näkee nälkää. Paljon on ostettava kun nyt on kaikki kotona. En pysty tuoman kauhean paljon kerralla. Yritän käydä oikein aikaisin, mutta sitten ei ole leipää vielä kaupassa. Haen sitten samana päivänä se leivän myöhemmin. Ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä samat ihmiset jotka hilluvat huvikseen siellä kaupassa voivat näiden kauppa reissujen yhteydessä käväistä katsomassa tulevaa hautakiveä :)
Ehkä luulevat että Suomessa on ”miedompi” versio viruksesta mikä on kuitenkin ihan täysin sama virus maailmalla.
Itse en ihan tavoita yhtä asiaa.
Jos virus on todella vaarallinen, niin miksi työssäkäynti on kuitenkin ihan turvallista? Mieheni on myyjä, eli jokainen työpäivä altistuu ja tuo tietysti sen meille muillekin kotiin.Eli miksi kaupat ovat turvallisia silloin kun ne ovat työpaikkoja, mutteivät silloin kun niissä käy asiakkaana?
Eivät ne tietenkään turvallisia ole työntekijöillekään, mutta ainakin ruokakaupat ja apteekit on nyt vain pidettävä auki, koska se on välttämätöntä ruoka- ja lääkehuololle. Jos miehesi myy ruohonleikkureita, niin ei se tosissaan tällä nimenomaisella hetkellä ole erityisen tarpeellista.
Ihan sama kun prismaa oli tuotu lapsia ja vittuiltiin oikein että me teemme mitä lystää eikä meitä mitkään säännöt kiinnosta. Onkohan ne niitä toimeentulotukiperheitä jotka ihan kiusallaan rikkoo kaikkia sääntöjä ja varmaan varastelee sitten ihan rauhassa kun kukaan ei saa puuttua. Tuli mieleen näiden outojen lapsi perheellisten touhut kun kaikilla muilla oli kiire kerätä tavarat niin ne kuluttivat vain aikaansa siellä prismassa.