Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako ensimmäinen lapsi saada alle 30v?

Vierailija
09.04.2020 |

Moi, otsikossa kysymys oikeastaan tulikin. Itse olen alle kolmekymppinen ja mietin asiaa. Mielipiteitä puolesta ja vastaan kaivataan. :)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lapset, kun olin 24-v, 26-v ja 28-vuotias. Eli alta kolmekymppisenä katras tehtynä. Nyt jo aikuisia ja ovat maailmalla. Jaksan vielä hyvin työelämässä, ikää nyt 50v. Eli kannattaa.

Vierailija
22/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain lapset, kun olin 24-v, 26-v ja 28-vuotias. Eli alta kolmekymppisenä katras tehtynä. Nyt jo aikuisia ja ovat maailmalla. Jaksan vielä hyvin työelämässä, ikää nyt 50v. Eli kannattaa.

Meillä aikalailla sama setti. Esikoinen 25v, toinen 26v ja kolmas 28v. Nyt on aika tohonss kun pienin on vasta 2 vuotias, mutta kun miettii eteenpäin niin kun nuorin on 20 niin minä olen vasta 48v. Ei kuulosta kovin pahalta. Nyt jaksaa paremmin touhuta lasten kanssa ja uralla ei ole niin kiire kun työvuosia on kuitenkin vielä edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi +35 jaksanut enää samalla energialla. Olin 20 kun esikoinen, 30 kun kuopus ja siinä välissä muut. Koin että opiskeluvuodet tuli käytettyä täydesti hyödyksi pienten lasten äitinä, ja töitä on ehtinyt kyllä tekemään myöhemminkin.

Jos olisin saanut esikoiseni 35 v, ei olisi ollut lastenhoitoapua isovanhemmista eikä yhteisiä muistoja - vaari ehti kuolla ja mummo dementoitua, toinenkin mummo menehtyi äkilliseen sairauteen. Elämä on niin arvaamaton, jokainen hetki arvokas.

Vierailija
24/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa tehdä nuorena. Oon niin iloinen, että vanhin jo 20v (asuu omillaan) , seuraava 17v ja nuorin 12v. Itse pirteä 39v jolla hyvä duunipaikka. Opiskelin uuden ammatin kun vanhimmat lapset olivat pieniä, tiukkaa teki rahallisesti, mutta se oli vain joitain vuosia ja siitä selvisi. Ja töissä sitten kun nuorin tuli.

En jaksaisi enää 50-60vuotiaana jotain teinielämää. Tai nyt tämä ikäisenä jotain pieniä lapsia. Ihan kauhistuttaa ajatuskin jos joutuisin öisin heräilee tai vaihtelee vaippoja etc. Nyt on ihana vapaus. Voi mennä kauppaan yksin tai lenkille tai leffaan tai olla tekemättä mitään. Tai nukkua pitkään. Ihanaa.

Vierailija
25/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään kolmeen kymppiin pitäisi olla mies lukittuna, jos lapsia aikoo saada.

Tässä totuus, mitä moni ei ajoissa ymmärrä.

Vierailija
26/26 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin, jos suunnittelee kotiäitiyttä.