Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etäkoulu + etätyöt yhtä helvettiä. Pitäisi samaan aikaan auttaa alakouluikäistä lasta ja tehdä omia töitä. Sekä työnantaja ja koulu painostaa.

Vierailija
09.04.2020 |

Miksi etäkoulua ei voi käydä "kevyemmin". Samalla kun puhelin soi taukoamatta asiakaspalvelutyön takia, pitäisi auttaa kahta etäkoululaista koulutehtävissä. Wilmassa tulee viestejä tasaisesti 30mim - 60min välein päivisin, lisäksi pitäisi koululaisten tulena opettaa, auttaa, seurata tehtävien tekoa, sekä lapsen omaa Classroomia, o365:sta ja sitä Wilmaa. Työnantaja mittaa jokaisen asiakaspuhelun keston, kuinka monennella välityksellä puheluun on vastattu ja kuinka monta asiakasta mihinkin kellonaikaan on jonossa.

Iltaisin tulee itku. Niin painostavaa tämä on. Lasten tehtävissä on aikarajat, milloin pitää olla palautettu. Suurin osa tehtävistä pitää olla tehty 15:30.

Tekisi mieli joko irtisanoutua, mikä ei taloudellisesti ole mahdollista, tai ilmoittaa kouluun, että lapset käyvät nämä luokat uudelleen ensi vuonna.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä opettajat laittamaan tehtävät suoraan lapsille whatsapilla tms. Ja anna lapsien suoriutua niistä itse, ei niihin tarvitse vanhempien puuttua. Opettaminen on opettajien työtä, ei vanhempien.

Vierailija
2/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun koulut vielä oli auki, oli täälläkin jatkuvasti valitusta kuinka kouluja ei suljeta ja miksi hallitus ei tee mitään. Sen jälkeen kun koulut suljettiin, on ollut lakkaamaton valitus kuinka ei pysty tehdä etätöitä kun lapset pyörii kotona jaloissa. Mitä te kuvittelitte, että koulujen sulkeminen tarkoittaa? Että lapset ei mene kouluun, mutta että joku kuitenkin ottaa ne huolehtiakseen, etteivät ole vanhempiensa häiriönä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota opettajaan yhteyttä ja kerro tilanteesta. Ei ne varmasti siellä halua että vanhemmat luhistuu koulun takia. Meillä ainakin on ihan suoraan viestitty että rimaa voi laskea jos kaikki ei hoidu. Kerro lapsille milloin on ne ajat kun voit auttaa, sano että koko ajan ei voi. Tsemppiä, ei tämä ikuisuuksia kestä!

Vierailija
4/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tarjolla kuraattorin ja koulusosionomin palvelut opettajien lisäksi. Jos meidän lapsilla olísi tuommoista ottaisin ensin yhteyttä opeen ja sitten noihin muihin, jos tukea tarvitsisin.

Meillä lapset hoitavat kaiken itse, eipä ole tarvinnut neuvoa, ope tarkistaa tehdyt läksyt.

Vierailija
5/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan opettaja vetää lonkkaa kotonaan.

Vierailija
6/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmalle kommentoijalle siitä että lapsen oppiminen on täysin open vastuulla: mitä hittoa oikeasti. Kyllä se on tähänkin asti ollut kotitehtävien tekeminen vanhempien katsottavana. Älkää nyt jlauta yrittäkö ulkoistaa oman lapsen kasvatusta yhteiskunnalle. Joo on ikävä tilanne kun pitää olla etätöissä ja ne omat muksut siinä samalla, mutta hei haloo niin on kaikki muutkin vanhemmat samassa tilanteessa!

Vierailija
7/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapset kouluun jos ovat alle 10v

Vierailija
8/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vastuuta koululaiselle. Eivät minunkaan vanhempani puuttuneet ikinä koulutehtäviini muuten kuin hoputtamalla läksyjen (siihen aikaan oli vielä läksyjä) tekoon.

Vierailija
9/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro opettajalle.

Tilanne on se, että virallisesti meidän tulee lastata koteihin kaikenlaista hommaa, että ops varmasti toteutuu. Totuus on kuitenkin se, että kunhan lapset lukevat, kirjoittavat ja tekevät yhden sivun matematiikkaa päivässä, se riittää.

Vielä syvempi totuus: Lapsen elämä ei tuhoudu, vaikkei hän tekisi tänä keväänä mitään. Peruskoulu kestää yhdeksän vuotta. Pari kuukautta sinne tai tänne.

T. Ope

Vierailija
10/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun koulut vielä oli auki, oli täälläkin jatkuvasti valitusta kuinka kouluja ei suljeta ja miksi hallitus ei tee mitään. Sen jälkeen kun koulut suljettiin, on ollut lakkaamaton valitus kuinka ei pysty tehdä etätöitä kun lapset pyörii kotona jaloissa. Mitä te kuvittelitte, että koulujen sulkeminen tarkoittaa? Että lapset ei mene kouluun, mutta että joku kuitenkin ottaa ne huolehtiakseen, etteivät ole vanhempiensa häiriönä?

Että etäopetuksessa opetetaan etänä. Näin ei nyt tapahdu.

Vierailija
11/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö aikarajoitus. Ei niitä läksyjä ole ennenkään tehty päivällä.

Vierailija
12/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna vastuuta koululaiselle. Eivät minunkaan vanhempani puuttuneet ikinä koulutehtäviini muuten kuin hoputtamalla läksyjen (siihen aikaan oli vielä läksyjä) tekoon.

Meillä eivät edes hoputtaneet läksyjen tekoon, koska tiesivät, että me hoidetaan ne itse. Koulut menivät ihan hyvin, vieläpä keskimääräistä paremmin.

Vierailija
13/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä eivät edes hoputtaneet läksyjen tekoon, koska tiesivät, että me hoidetaan ne itse. Koulut menivät ihan hyvin, vieläpä keskimääräistä paremmin.

Olitteko etäopetuksessa? Kotikoulussa?

Vierailija
14/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope kirjoitti:

Kerro opettajalle.

Tilanne on se, että virallisesti meidän tulee lastata koteihin kaikenlaista hommaa, että ops varmasti toteutuu. Totuus on kuitenkin se, että kunhan lapset lukevat, kirjoittavat ja tekevät yhden sivun matematiikkaa päivässä, se riittää.

Vielä syvempi totuus: Lapsen elämä ei tuhoudu, vaikkei hän tekisi tänä keväänä mitään. Peruskoulu kestää yhdeksän vuotta. Pari kuukautta sinne tai tänne.

T. Ope

Meillä tehtiin tänään jopa huomisen tunnit! Siis sisään pitkäperjantai. Koulupäivästä tuli kymmentuntinen. Ei tällaista lähikoulussa ole...

Vierailija
15/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Sinun tehtäväsi on huolehtia, että lapsi on mukana opetuksessa ja tekee läksynsä. Opetuksen, ohjauksen ja tehtävienannon hoitaa koulu. Jos homma ei toimi, kerro se opettajalle. Äläkä stressaa. Kenellekään ei tämän kevään takia käy huonosti.

Ope

Vierailija
16/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ne vanhemmat ovat töissä ja lapset kotona etäopiskelee. Ei se etäopiskelu ole vanhempien vastuulla työaikana.

Vierailija
17/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ope, tosin lukiossa, mutta minä ainakin olen laskenut rimaa jonkin verran - olen ajatellut, että turha saada tässä aikaan mitään burnoutia kenellekään  - itsellä on ehkä ollutkin lähellä kun tämä etäopetus tuli sillä käytin aivan kohtuuttoman ajan siihen kun pohdin, miten minkäkin asian nyt toeutan, mitä voi jättää kursseista pois ja miten saan kaiken materiaalin sähköiseksi ja kaikkien ulottuville. Kyllä meni aamusta iltaan ja yöhön kun mietiskelin, että tehtävää on sopivasti, mutta ei tosiaankaan liikaa. Tänään viimeksi kysyin opiskelijoilta palautetta, ja he olivat sitä mieltä että minun aineessani (vieras kieli) tehtävämäärä on varsin sopiva, ja se oli heistä ihanaa, koska muissa aineissa tulee aivan älyttömästi tehtävää. Olen vähän yrittänyt vinkata muille opettajille, että nyt voisi tosiaan vähän laskea sitä rimaa, mutta ei ehkä ole auttanut.

Ehkä sinne koululle voisi laittaa ystävällisesti palautetta, että nyt tuntuu siltä, etä tehtävää on aika paljon - voisiko sitä hieman rajata. Voin hyvin kuvitella, miten stressaava tilanne on, kun vanhemmat pitää etätyötä kotona ja taistelee elintilasta keittiön pöydän ääressä, ja vähän väliä pitäisi tarkistaa, mitä lapset tekevät - hoksaavatko tehtävät vai eivät. Monille opettajille on jokin ihmeellinen kunnia-asia, että kukaan ei ainakaan sano, että he antavat liian vähän tehtäviä. Mutta hei, relatkaa!! Ei kiristetä ilmapiiriä kotona yhtään tämän enempää - nyt kun kaikki joutuvat olemaan kotona yhdessä, niin yritetään me edes vaikuttaa siihen, että siellä olisi kaikilla mukavaa. Eli minä sanon: laittakaa ystävällistä palautetta opettajalle, jos tehtäviä on liikaa!

Vierailija
18/18 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope kirjoitti:

Kerro opettajalle.

T. Ope

Mutta kun lapsi tavoittelee kaikista aineista kevättodistukseen 9 tai 10, niin jos nyt tekee etäkoulun löysästi, kevättodistukseen arvosanat tippuu.