Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile pahin tuntemasi KORONAHYSTEERIKKO? Sellainen joka menee reippaasti överiksi.

tuo esiin huonot puolet
09.04.2020 |

Miten hoidit tai olette hoitaneet tilanteen?

Minulla työkaveri muuttunut koronahysteerikoksi.

Palaveeraamme verkossa, ja tämä juoksee jatkuvasti edes takaisin kotonaan ikkunan luona kyttäämässä kadulle päin että ketä ulkona liikkuu. Aina jos näkee jonkun ihmisen harvakseltaan siellä jossain kaukana YKSIN kävelemässä niin se raivo alkaa linjoilla, ja me kaikki kärsimme siitä.

Palaverit keskeytyvät kun katoaa linjoilta ja saapuu hätääntyneenä takaisin, ja aina sama älytön hysteerinen huutovalitus, 1-2 kertaa tällaista litaniaa tunnin sisään.
"Taas joku vastuuton ihminen kulkee yksin tuolla Meidän Katua pitkin, ei ole maskia naamalla eikä käsineitä kädessä, ja ihan varmasti tartuttaa kohta minut ja kaikki muut koronaan! Kyllä nuo ihmiset on vastuuttomia ja itsekkäitä! Ihan varmasti moni altistuu tuolle nyt, se ei vaan itse tajua sitä tai välitä! On aikoihin eletty! Sen naamalta lentää varmaan räkää kaikkien niskaan kun kävelee tuolla! Eikö nuo ymmärrä ettei nyt pitäisi liikkua missään?! Varmaan yskiikin kun muut ei näe!"

Tämä vie huomion aivan muualle palaverin aiheesta ja se palaveri vaan venyy venymistään yliajalle.
Eräs toinen työkaveri hermostui tuohon kun hänet keskeytettiin kahdesti kesken esityksensä, ja kysyi tältä, että "Oletko nyt ihan varma että se tartuttaa sut sieltä kaukaa ulkoa käsin siihen koronaan ja jota sillä ei välttämättä edes ole?"

Närkästyi tuosta, koska kutsui meistä muutamat chattiin palaverin jälkeen jossa avautui että hänelle kommentoinut työkaveri se sitten vasta on sydämetön, raaka, eikä ymmärrä selvästi tätä koronatilannetta ollenkaan ja että senkin asenne sellainen että altistuttaisi varmaan muut surutta! Että kun suurin osa suomalaisista tuommoisia tyhmiä ja epäinhimillisiä kuin se.

Huokaus.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä eräs nainen käyttää violetteja kumihanskoja koko työpäivän ajan. Hän siis pyörittelee toimiston papereita hanskat kädessä ja kun hän syö eväitään niin hän syö hieman ja laittaa sitten lautasen päälle kertakäyttö-käsipaperin. Kun taas jatkaa niin ottaa sen pois ja kun pitää esim. juomistauon niin laittaa paperin annoksensa suojaksi taas. Hän puhdistaa myös hysteerisenä huoneensa tavaroita desinfiointipyyhkeillä, vaikka ei siellä huoneessa käy edes kukaan muu kuin hän itse. Hän on ihan paniikissa, kyyneltyy jos joku yskii: meillä on hometta töissä niin aika moni yskii ihan vain siksi.

Vierailija
22/49 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni tiskaa ja muutenkin siivoaa kloorilla. Heillä ei siis käy vieraita ja pesevät aina kädet kotiin tullessaan. Ihan hullua.

Toivottavasti malttaa huuhtoa astiat kunnolla! 😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ap että sun työkaverilla on jo pahempi mt-ongelma. Itellä on jonkinlainen hygienia ocd ja oon siitä huolimatta käynyt joka viikko kaupassa ja ilman mitään hengityssuojia tai käsineitä, vaikka kuulun fyysisen sairauden vuoksi riskiryhmäänkin. Käsiä pesen kyllä edelleen paljon.

Vierailija
24/49 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse koronapelkoinen, en kuitenkaan hysteerikko. Luen aktiivisesti koronaan liittyviä uutisia (ei kyllä kovin järkevää), käyn harvoin kaupassa, pidän turvavälejä, pesen käsiä usein, välttelen turhia kontakteja.

Vierailija
25/49 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua riipoo kun kaiken maailman masentuneet, juopot, vanhukset valittavat karanteeneista, vaikka ei ole mitään hätää. Nyt on hoidettava koronaa ja noudatettava ohjeita. Ei päättäjät ja lääkärit ehdi juuri nyt hoitaa teidän pahaa mieltä.

Vierailija
26/49 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntema koronahysteerikko on niin rasittava, että toinen yhteinen tuttumme tokaisi hänestä minulle eräänä päivänä että toivottavasti tuo hysteerikko korona-paasaaja saa koronan itse ja joutuu hengityskoneeseen vähäks aikaa niin olisi edes sen aikaa puhumatta koronasta.

Tuo kun häiritsee meidän muiden työpäiviä sillä kun haluaa vuodattaa kaikki päivän koronauutiset niskaamme ja selostaa miten tauti vetää keuhkot toimintakyvyttömäksi, linkkaa kuvia koronakeuhkokuviin. Joka helvetin kanavaa pitkin eli viestit puhelimeen, soitot, sähköpostiviestit, some! Kertoo montako kuollutta heidän missäkin lomakohteessa on ollut nyt, kun olivat siellä vuonna 1985 tai 1996 ja voi voi kun mikään paikka ei enää ole koronan takia entisensä.

Missään ei saa tuolta ihmiseltä rauhaa eikä se usko kun sen käskee olla rauhassa ja hiljentyä. Jos emme vastaa niin se lähettää jonkun kyttäämään oviemme taakse tai etsintäkuuluttaa meidät!

Vierailija
27/49 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla itse pahin tuntemani koronahysteerikko. Muiden toimintaa en tosin ole hirveästi seurannut.

En ole käynyt kylässä missään ja kaupassakin mahdollisimman harvoin. Silloin kun menen kauppaan laitan hengityssuojan ja suojalasit. Maskeja olen tehnyt itse.

Lapset otin pois koulusta maaliskuun alussa kun en uskaltanut päästää heitä enää sinne. Onneksi kaikki koulut suljettiin pari viikkoa myöhemmin.

Ei minulla mitenkään hysteerinen olo ole. En vaan näe järkeväksi ottaa turhia riskejä.

Pahin tuntemani "koronahysteerikko" olen minä itse. Olen valmis pysymään kotona vaikka seuraavat 10 vuotta. Nyt olen ollut 4 viikkoa kotona ja käynyt ulkona vain viemässä koiran tarpeilleen ja joskus roskat ulos. Kaiken tarvitsemani tilaan netistä kotiinkuljetuksella. En tapaa ketään enkä käy missään. 

En kuitenkaan pidä itseäni hysteerikkona. Mulle tämä on ihan tuttua jo kolmen vuoden ajalta. Olen siis muiden sairauksieni vuoksi joutunut pysymään joskus useita viikkojakin täysin sisätiloissa ja muutoin pystynyt liikkumaan vain lähiympäristössä. 

Vierailija
28/49 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

#mask for all kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idioottimaisinta vielä tuo hengistyssuojaimista huutelu. Ihan niin kuin niitä saisi tuosta vain laatikkokasalla itselle haalittua. Vai kuvittelevatko sitten, että sitä samaa maskia voi käyttää useamman kerran.

Tietysti voi, siis itsetehtyä puuvillamaskia, johon on laitettu filtteri sisään. Jokaisen käytön jälkeen desinfiointi. Näitä olen tehnyt neljä kpl tunnissa, eilen valmistui viisi, jotka lähtivät sh-sisarelleni. Suosittelen tutustumaan aiheeseen, tietämättömyys on näissä ehkäisyasioissa vaarallista.

https://naistenvalmiusliitto.fi/ajankohtaista/kasvomaskin-ompelu-ja-käy…

Kaikilla ei ole mahdollista valmistaa maskeja itse tai pestä niitä jatkuvasti riittävässä lämpötilassa.

Vierailija
29/49 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on muutama hysteerinen työkaveri. Toinen niistä oli aivan kauhuissaan kun koronaan oli jossain kuollut 101-vuotias. Akka oli ihan vakavissaan sitä mieltä, että tällä olis ollut vielä monta vuotta hyvää elämää jäljellä. Just joo, 101-vuotiaalla 🤦🏼‍♀️

Vierailija
30/49 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset pesisivät ja desinfioisivat käsiään tarkemmin etenkin kaikkien kausittaisten flunssapöpöjen ja mahapöpöjen aikaan, ainakin vessakäyntien jälkeen ja ennen ruokailua.

Lisäksi jos olo ei ole normaali esimerkiksi aamulla eli on tukkoinen, saattaa tuntua että on lämmönvaihteluja ja veto poissa, niin jäädään töistä tai koulusta kotiin, eikä kauppaan ellei ole pakko.

Noiden perusjuttujen kunnossa pitäminen olisi ehkäissyt tässä maassa todella monta influenssatartuntaa, flunssatartuntaa, maha- ja oksennustautia vuosien varrella.

Mutta ei... aina on niitä typeriä ´sankareita´ jotka tulevat töihin kehumaan miten kuumeisina juuri he tulivat töihin, ja köhivät ja niistävät neniään toisten vieressä kerjäten sillä jotain huomiota.

Ja voitteko kuvitella, meidän työpaikalla on kuusissakymmenissä oleva nainen joka ei pese käsiään kun lähtee vessasta, suoraan kopista kävelee ulos ilman että pysähtyy pesualtaiden luona! Epäsiistiltä vaikuttaa muutenkin. Mainitsimme hänelle pari kertaa asiasta helmi-maaliskuun vaihteessa kun vielä toimistollamme olimme, että ´nyt täytyy puuttua koska tuo ei ole fiksua sillä meidän kaikkien kuuluisi pestä käsiä, ja varsinkin nyt kun koronaa liikkeellä Euroopassakin´.

Arvatkaa mitä teki? Meistä työpaikkakiusaamis-casen ja kehtaa vielä syyttää meitä koronahysteerisiksi! Miten itsekäs, ylimielinen ja ääliömäinen suhtautuminen hänellä tällaiseen, kun ei välitä vaikka tartuttelisi muihin jotain! Työsuojelumies on luonnollisesti meidän puolellamme asiassa, joten tuo juttu jäänee siihen sen vastarintaiseen narinaan.

Vierailija
31/49 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on muutama hysteerinen työkaveri. Toinen niistä oli aivan kauhuissaan kun koronaan oli jossain kuollut 101-vuotias. Akka oli ihan vakavissaan sitä mieltä, että tällä olis ollut vielä monta vuotta hyvää elämää jäljellä. Just joo, 101-vuotiaalla 🤦🏼‍♀️

Erään työkaverimme tutun vanhempi oli vanhainkodissa koronaan menehtynyt jotain 85v ikäinen, olisi menehtynyt alle puolen vuoden sisään kuulemma kuitenkin koska heikot keuhkot ja makasi muutenki siellä vaipoissaan, ei pystynyt enää kävellä, alzheimer vaivasi joten ei aina tunnistanut sukulaisiaan jotka kävi. Työkaverin tuttu oli sanonut että oli tuolle hänen vanhemmalleen helpotus ja kun meni nopeasti. Kun työkaveri mainitsi meille tästä tutun vanhemmasta, niin meidän hysteerinen työkaveri alkoi väittää samaa että sillä olisi varmasti vielä ollut monta vuotta hyvää elämää jäljellä ja että aivan varmasti oli muuten vielä ihan virkeä vanhus! :o Vaikka tämä mainitsi jo tuosta vanhuksesta nuo asiat että on vaipoissa, ei kävele, alzheimer ja heikot keuhkot. Ei voi käsittää miten joidenkin ajatukset menee.

Vierailija
32/49 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän niitä jotka ovat hieman hysteerisiä kun pelkäävät työpaikkansa puolesta ja että miten turvataan perheen elämä jatkossa jos rahaa ei tule. Niitä en ymmärrä lainkaan jotka itsekkäästi kuvittelevat että joku tahallaan yrittää tartuttaa koronaa heihin, ja kyttäävät jatkuvasti muita ihmisiä ja raportoivat muiden koronakäyttäytymistä että kun siellä kadunkulmassa oli niin monta ihmistä kerralla, ja että olisiko pitänyt kuva ottaa todisteeksi ja jakaa.

Selvästi käyvät itse kyttäämässä paikan päällä jotta pystyvät raportoimaan kaduilta muiden tekemiset, mutta kun asenne on toi että "ne muut enkä minä".

Vierailija
33/49 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi tunne kuin yhden, eikä hänenkään kanssaan tarvitse hirveästi olla tekemisissä.

Työkaveri (jonkinlainen alkoholisti, uskallan väittää) päivittelee aina kännissä Fb:n täyteen kummallisia, neuroottisia itkupotkupäivityksiä koronaan liittyen. :D Miten hän pelkää henkensä edestä ja perheensä puolesta, ja miten koko Suomen toiminta sairaaloita myöten pitäisi nyt pysäyttää. Koronapotilaat hoidettaisiin, ei muuta.

Aamuun mennessä päivitykset ovat aina hävinneet.

Vierailija
34/49 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#mask for all kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idioottimaisinta vielä tuo hengistyssuojaimista huutelu. Ihan niin kuin niitä saisi tuosta vain laatikkokasalla itselle haalittua. Vai kuvittelevatko sitten, että sitä samaa maskia voi käyttää useamman kerran.

Tietysti voi, siis itsetehtyä puuvillamaskia, johon on laitettu filtteri sisään. Jokaisen käytön jälkeen desinfiointi. Näitä olen tehnyt neljä kpl tunnissa, eilen valmistui viisi, jotka lähtivät sh-sisarelleni. Suosittelen tutustumaan aiheeseen, tietämättömyys on näissä ehkäisyasioissa vaarallista.

https://naistenvalmiusliitto.fi/ajankohtaista/kasvomaskin-ompelu-ja-käy…

Kaikilla ei ole mahdollista valmistaa maskeja itse tai pestä niitä jatkuvasti riittävässä lämpötilassa.

Miten niin ei ole mahdollista? Siihen maskin valmistamiseen tarvitaan kangasta, kuminauhaa neulaa, lankaa ja sakset. Kangasta saa verkkokaupasta, kuminauhaa, lankaa, neulaa ja saksia saa ihan peruskaupoista.

Vierailija
35/49 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki olisivat hysteerikkoja, koko koronaa ei olisi. Siksi en naura hysteerikoille.

Vierailija
36/49 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki olisivat hysteerikkoja, koko koronaa ei olisi. Siksi en naura hysteerikoille.

No ei pidä paikkaansa.

/39

Vierailija
37/49 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä.

Hysteerikot olisivat lopettaneet matkustamisen.

Hysteerikot olisivat laittaneet rajat kiinni.

Hysteerikot vaatisivat maskipakkoa.

Vierailija
38/49 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä paikkaansa.

/39

Perustelisitko? En oikein keksi miten korona leviäisi, jos jokainen olisi hysteerikko.

Vierailija
39/49 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jos oisin maailman kuningas,antaisin koronan käydä läpi koko väestön.

Lähtis ne läskit yms  muut .  Ja hyvät jäis jäljelle.

Vierailija
40/49 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntema koronahysteerikko on niin rasittava, että toinen yhteinen tuttumme tokaisi hänestä minulle eräänä päivänä että toivottavasti tuo hysteerikko korona-paasaaja saa koronan itse ja joutuu hengityskoneeseen vähäks aikaa niin olisi edes sen aikaa puhumatta koronasta.

Tuo kun häiritsee meidän muiden työpäiviä sillä kun haluaa vuodattaa kaikki päivän koronauutiset niskaamme ja selostaa miten tauti vetää keuhkot toimintakyvyttömäksi, linkkaa kuvia koronakeuhkokuviin. Joka helvetin kanavaa pitkin eli viestit puhelimeen, soitot, sähköpostiviestit, some! Kertoo montako kuollutta heidän missäkin lomakohteessa on ollut nyt, kun olivat siellä vuonna 1985 tai 1996 ja voi voi kun mikään paikka ei enää ole koronan takia entisensä.

Missään ei saa tuolta ihmiseltä rauhaa eikä se usko kun sen käskee olla rauhassa ja hiljentyä. Jos emme vastaa niin se lähettää jonkun kyttäämään oviemme taakse tai etsintäkuuluttaa meidät!

Tää on kyllä ihan perseestä, mulla oli kanssa yksi kaveri joka lukee näitä uutisia jatkuvalla syötöllä, soittelee niistä ja selostaa niitä. Lopetti onneksi kun ystävällisesti pyysin, itse en lue kuin tärkeimmät uutiset ja suomeen liittyvät uutiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi