Kuvaile pahin tuntemasi KORONAHYSTEERIKKO? Sellainen joka menee reippaasti överiksi.
Miten hoidit tai olette hoitaneet tilanteen?
Minulla työkaveri muuttunut koronahysteerikoksi.
Palaveeraamme verkossa, ja tämä juoksee jatkuvasti edes takaisin kotonaan ikkunan luona kyttäämässä kadulle päin että ketä ulkona liikkuu. Aina jos näkee jonkun ihmisen harvakseltaan siellä jossain kaukana YKSIN kävelemässä niin se raivo alkaa linjoilla, ja me kaikki kärsimme siitä.
Palaverit keskeytyvät kun katoaa linjoilta ja saapuu hätääntyneenä takaisin, ja aina sama älytön hysteerinen huutovalitus, 1-2 kertaa tällaista litaniaa tunnin sisään.
"Taas joku vastuuton ihminen kulkee yksin tuolla Meidän Katua pitkin, ei ole maskia naamalla eikä käsineitä kädessä, ja ihan varmasti tartuttaa kohta minut ja kaikki muut koronaan! Kyllä nuo ihmiset on vastuuttomia ja itsekkäitä! Ihan varmasti moni altistuu tuolle nyt, se ei vaan itse tajua sitä tai välitä! On aikoihin eletty! Sen naamalta lentää varmaan räkää kaikkien niskaan kun kävelee tuolla! Eikö nuo ymmärrä ettei nyt pitäisi liikkua missään?! Varmaan yskiikin kun muut ei näe!"
Tämä vie huomion aivan muualle palaverin aiheesta ja se palaveri vaan venyy venymistään yliajalle.
Eräs toinen työkaveri hermostui tuohon kun hänet keskeytettiin kahdesti kesken esityksensä, ja kysyi tältä, että "Oletko nyt ihan varma että se tartuttaa sut sieltä kaukaa ulkoa käsin siihen koronaan ja jota sillä ei välttämättä edes ole?"
Närkästyi tuosta, koska kutsui meistä muutamat chattiin palaverin jälkeen jossa avautui että hänelle kommentoinut työkaveri se sitten vasta on sydämetön, raaka, eikä ymmärrä selvästi tätä koronatilannetta ollenkaan ja että senkin asenne sellainen että altistuttaisi varmaan muut surutta! Että kun suurin osa suomalaisista tuommoisia tyhmiä ja epäinhimillisiä kuin se.
Huokaus.
Kommentit (49)
Pahimmat koronahysteerikot ovat niitä, jotka itkevät miten ihmiset eivät muka pidä turvavälejä missään ja kaupassakin juttelevat toisilleen mikä on ihan helvetin hirveätä.
Vaaleat hiukset, ikä 37, nainen, hieman persjalkainen
Yx tuttu 61v nainen on sellainen että raivoaa miten kukaan muu kuin hän ei osaa pitää turvavälejä, desinfioida käsiään ja niin poispäin. Koska hän on riskiryhmää ikänsä ja jonkun allergian takia.
Kertoo menevänsä apteekkiin tai kauppaan ja selostaa miten ne kaikki muut ihmiset eivät pidä turvavälejä, miten ne kaikki muut änkevät kaikki kauppaan samaan aikaan, miten ne kaikki muut eivät desinfioi käsiään ja miten ne kaikki muut kaivavat likaisilla käsillään pankkikortin lompakosta. Koska ne kaikki muut yrittää tartuttaa juuri hänet kun eivät ymmärrä että juuri hän itse on riskiryhmää.
Korona tekee tuon ihmisen itsekkääksi. En tunne muita vastaavia ja olen siitä iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat koronahysteerikot ovat niitä, jotka itkevät miten ihmiset eivät muka pidä turvavälejä missään ja kaupassakin juttelevat toisilleen mikä on ihan helvetin hirveätä.
mäkin tunnen sellasen, se muikkeli ei ite pidä turvavälejä ja sitten haukkuu muut koska ne ei muka pidä!!
Sellaset jotka juoksee kirkuen pakoon kaupassa esim jos joku yskii
Lievää tyhmyyttä etten muuta sano
Vierailija kirjoitti:
Yx tuttu 61v nainen on sellainen että raivoaa miten kukaan muu kuin hän ei osaa pitää turvavälejä, desinfioida käsiään ja niin poispäin. Koska hän on riskiryhmää ikänsä ja jonkun allergian takia.
Kertoo menevänsä apteekkiin tai kauppaan ja selostaa miten ne kaikki muut ihmiset eivät pidä turvavälejä, miten ne kaikki muut änkevät kaikki kauppaan samaan aikaan, miten ne kaikki muut eivät desinfioi käsiään ja miten ne kaikki muut kaivavat likaisilla käsillään pankkikortin lompakosta. Koska ne kaikki muut yrittää tartuttaa juuri hänet kun eivät ymmärrä että juuri hän itse on riskiryhmää.
Korona tekee tuon ihmisen itsekkääksi. En tunne muita vastaavia ja olen siitä iloinen.
Tietääköhän tuo nainen et nykyään jos on riskiryhmää voi mennä tiettyyn kellonaikaan riskiryhmään kuuluvat kauppaan asioimaan
Ei onneksi ole lähipiirissä sellaisia, mutta en todellakaan jaksaisi jos joku tuttava ottaisi elämäntehtäväkseen olla poliisina toisille tässä asiassa.
Uskon että se luonteenpiirre näillä joillain on jo ennestään olemassa. Nyt koronan aikana pystyvät sen päästämään valloilleen leimaantumatta täysin kyttääjäksi ja hulluksi. Onhan näitä aina joissain taloyhtiöissäkin - kytätään onko vieraspaikalla auto yön yli jne.
Idioottimaisinta vielä tuo hengistyssuojaimista huutelu. Ihan niin kuin niitä saisi tuosta vain laatikkokasalla itselle haalittua. Vai kuvittelevatko sitten, että sitä samaa maskia voi käyttää useamman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin näitä mielestäsi hysteerisiä saisi olla enemmänkin. Sinun kaltaisiasi muista piittaamattomia ja itsekkäitä taas ei.
Enpä rehellisesti sanottuna pysty tähän kovin kattavasti sanomaan, koska en ole korona-aikana tavannut kuin noin 10 ihmistä. Oma miesystävä on aika hysteerinen, koska pitää käsidesiä ja kosteuspyyhkeitä taskussaan.
Joku yskäisi tänään takanani ja kuulosti flunssaiselta. Ei kuitenkaan arvellut sairastavansa mitään, kun jutteli ihmisille. Jäin miettimään, että miten ei koskenut häntä ollenkaan tämä tilanne.
Mä en kauheasti näe ihmisiä tän karanteenin takia joten en pääse todistamaan kenenkään hysteriaa.
Eräät maaseudulla asuvat pari vanhempaa (65&70) ihmistä, joille tuttu tuo ostokset oven taakse.
Paikkakunnalla 0 tartuntaa, eikä edes niitä kauheita uusmaalaisia mökkeilijöitä.
Taidan olla itse pahin tuntemani koronahysteerikko. Muiden toimintaa en tosin ole hirveästi seurannut.
En ole käynyt kylässä missään ja kaupassakin mahdollisimman harvoin. Silloin kun menen kauppaan laitan hengityssuojan ja suojalasit. Maskeja olen tehnyt itse.
Lapset otin pois koulusta maaliskuun alussa kun en uskaltanut päästää heitä enää sinne. Onneksi kaikki koulut suljettiin pari viikkoa myöhemmin.
Ei minulla mitenkään hysteerinen olo ole. En vaan näe järkeväksi ottaa turhia riskejä.
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaisinta vielä tuo hengistyssuojaimista huutelu. Ihan niin kuin niitä saisi tuosta vain laatikkokasalla itselle haalittua. Vai kuvittelevatko sitten, että sitä samaa maskia voi käyttää useamman kerran.
Tietysti voi, siis itsetehtyä puuvillamaskia, johon on laitettu filtteri sisään. Jokaisen käytön jälkeen desinfiointi. Näitä olen tehnyt neljä kpl tunnissa, eilen valmistui viisi, jotka lähtivät sh-sisarelleni. Suosittelen tutustumaan aiheeseen, tietämättömyys on näissä ehkäisyasioissa vaarallista.
https://naistenvalmiusliitto.fi/ajankohtaista/kasvomaskin-ompelu-ja-käy…
Vierailija kirjoitti:
Eräät maaseudulla asuvat pari vanhempaa (65&70) ihmistä, joille tuttu tuo ostokset oven taakse.
Paikkakunnalla 0 tartuntaa, eikä edes niitä kauheita uusmaalaisia mökkeilijöitä.
Mistäs sen tietää, koska se ensimmäinen tartunta tulee? Oireettomatkin kantajat voivat levittää, ja ihmiset kuitenkin liilkuvat ympäriinsä.
Työkaveri lietsonut paniikkia tammikuusta asti eikä uskalla kauppaan mennä..
Olihan noi pari ekaa esimerkkiä aika kovia. Vaikee laittaa paremmaksi. Mutta normaali suojautuminen on järkevää, turvavälit jne.
Ystäväni tiskaa ja muutenkin siivoaa kloorilla. Heillä ei siis käy vieraita ja pesevät aina kädet kotiin tullessaan. Ihan hullua.
Mun serkku laittaa sadetakin ja happinaamarin kun lähtee kauppaan. Käyttää myös niitä valkoisia labran? paperiasuja. Kenkien päällä on suojaimet.
Kaveri aikoi mennä ekaa kertaa kävelyenkille kahteen viikkoon, suojatoppapuku päällä, käsineet kädessä, hengityssuoja suun päällä ja laskettelulasit kasvoilla jottei saisi koronaa.
Ulkona on 10 astetta lämmintä.