Miksi me hamstrattiin sitä vessapaperia ja säilykkeitä?
Kaupat on olleet koko ajan normaalisti auki. Miksi meidän piti ostaa hyllyt tyhjäksi?
Kommentit (78)
Oli avattu wc-paketti kotona, jossa 4 rullaa ja silti ostin 6 rullan paketin, tässä oma wc papruhamstraukseni.
En ole hamstrannut mitään. Vielä on yksi vessapaperirulla jäljellä niistä kolmesta, jotka olivat jäljellä ennen poikkeusolojen alkua. Ajattelin rationaalisesti omaa kulutusta ja sitä, että vessapaperi ei kyllä Suomesta lopu. Sen sijaan vihreitä linssejä ei ole ollut viikkoihin ollenkaan hyllyssä. Tätä en osannut ennakoida, kurjaa.
Meillä pidetään aina vessapaperivarastot niin täynnä kuin mahtuu. Koskaan ei tiedä, milloin koko perhe on paskataudissa ja paperia menee. Silloin ei pidä mennä kauppaan, kuten ei nytkään.
Samasta syystä on säilykkeitä, pakasteita ja muuta säilyvää ruokatarviketta.
Olen luullut, että varautuminen on ihan normaalia ja suositeltavaa (=kotivara), mutta nyt se yritetään kääntää halveksittavaksi. Ei onnistu!
Koska vauva-palstan hysteerikot ja Martta-liitto käskivät ☹
En tiedä kun en hamstrannut. Niin kauan kun kaupat on auki ja niihin tulee tavaraa, en näe mitään syytä hamstraukselle. Ei meille edes mahtuisi mitään vessapaperipaaleja minnekään. Kaupassa käydään se pari kertaa viikossa töistä tullessa niinkuin ennenkin.
Ostin samoja tuotteita mitä muutenkin olisin, koska jonnet perkel muuten tyhjää hyllyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että nyt ei tarvitse käydä kaupassa niin usein, ja voi keskittyä kivempiin asioihin.
Miksi kaupoissa sitten on koko ajan hirveä ruuhka?
Siksi kun te tyhmemmät ramppaatte siellä jatkuvasti. Jos itse et ramppaisi, et tietäisi että siellä on _koko ajan_ hirveä ruuhka.
Myönnän, hamstrasin jonkin verran, en kuitenkaan vessapaperia, vaan kuivatuotteita ja säilykkeitä, joita muutenkin syön. Nyt niitä on pitkäksi aikaa, ja kaupasta haen vain tuoretuotteita n. kerran viikossa.
Vähentää altistusta edes hitusen.
Hamstratut tuotteet käytän pikkuhiljaa.
T. Perussairas erakko
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en voi ilmoittautua teihin. Huvituksella olen silti ilmiötä seurannut.
Sama täällä, jo kaksi kertaa ostanut vessapaperia tarpeeseen ja saanut vielä oikeeta merkkiäkin ja ihan normihintaan. Joskus on ollut joku leipä tai liha loppu, mutta aina on löytynyt vaihtoehto jos toinenkin, tuleepahan maistettu välillä muutak8n kuin niitä samoja, joita aina syö. Täysjyväpastat on loppu, kun kaikki hamstraa niitä siinä pelossa, että joutuvat syömään tavallista pastaa, jota kuitenkin vedettiin ihan into pinkeenä vielä muutama vuosi sitten eikä silloin mikään täysjyvä kelvannut. On se ihan hirveetä, että joutuu käyttää tavallista pastaa tai vaikka perunaa pastan sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Teidän takianne kaikki käytävät kaupoissa on nyt tukittu täyteen vessapaperilavoja. Olisitte edes ostaneet jotain hyödyllistä ennemmin kuten hengityssuojaimia.
Ostin toki niitäkin. Ja käsidesiä on melkein 5 litraa.
Vierailija kirjoitti:
Teidän takianne kaikki käytävät kaupoissa on nyt tukittu täyteen vessapaperilavoja. Olisitte edes ostaneet jotain hyödyllistä ennemmin kuten hengityssuojaimia.
Ostin toki niitäkin. Ja käsidesiä on melkein 5 litraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että nyt ei tarvitse käydä kaupassa niin usein, ja voi keskittyä kivempiin asioihin.
Siksi kun te tyhmemmät ramppaatte siellä jatkuvasti. Jos itse et ramppaisi, et tietäisi että siellä on _koko ajan_ hirveä ruuhka.
Ei meidän lähärissä mitään ruuhkaa ole, ihan hyvä käydä vaikka joka päivä eikä tarvii hastrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän lähärissä mitään ruuhkaa ole, ihan hyvä käydä vaikka joka päivä eikä tarvii hastrata.
Hyvää koronaa!
Ei me hamstrattukkaan. Vain ääliöt sortui moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin ihmettelen. Kaupasta joutuu kuitenkin hakemaan tuoreita vihanneksia muutaman päivän välein. Vai vetääkö porukka vain makaronia, tomaattimurskaa ja tonnikalaa?
Huonolaatuisia vihanneksiapa ostat, jos vain muutaman päivän säilyvät hyvänä.
Mites pitkään sulla säilyy tuoreena?
Olen eri, mutta kyllä minulla säilyy 7 päivää jääkaapissa kurkku, paprika, porkkanat, bataatti, kaali, kiinankaali, idut niin kauan kuin niissä päiväystä riittää, retiisit ja kesäkurpitsa. Monesti pidempäänkin. Salaatinlehdetkin säilyvät vähintään 4 päivää.
Vierailija kirjoitti:
En ole hamstrannut mitään. Vielä on yksi vessapaperirulla jäljellä niistä kolmesta, jotka olivat jäljellä ennen poikkeusolojen alkua. Ajattelin rationaalisesti omaa kulutusta ja sitä, että vessapaperi ei kyllä Suomesta lopu. Sen sijaan vihreitä linssejä ei ole ollut viikkoihin ollenkaan hyllyssä. Tätä en osannut ennakoida, kurjaa.
Olet käyttänyt kuukaudessa vain 2 rullaa wc-paperia?!
Kerro ihmeessä mullekin miten tällaset säästötalkoot onnistuu?
Itse kävin juuri yksinasuvana ostamassa täyden ostoskärryllisen säilykkeitä, kuivatavaraa ja pesuaineita, en tosin koronatilanteen takia vaan siksi ettei tarvitse kantaa jatkuvasti kaupasta painavia kasseja. Minulla ei siis ole autoa, mutta sain autollisen kaverini kuskiksi. Tavarat mahtuivat kaikki oikein hyvin kaappeihini ja helpottaa tosi paljon elämää, kun nyt voi hetken aikaa hakea kaupasta vain niitä kevyempiä ja tuoreita juttuja (eikä käy niin, että jokin pääsee loppumaan kun on hätävarana kaikkea) :)
Jos minulla olisi auto niin toimisin samoin, ettei tarvitsisi mennä joka kerta autolla kauppaan ja saastuttaa näin luontoa turhaan (ja samoin tuo loppumisjuttu). En ymmärrä miten ketään voi sapettaa se, että muut yrittävät vain helpottaa elämäänsä ja varautua etukäteen, kun sehän on vain fiksua. Se ruoka ei sieltä kaupasta tosiaan lopu, joten ei kenenkään tarvitse nälkään kuolla sen takia että toiset käyvät hamstraamassa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin juuri yksinasuvana ostamassa täyden ostoskärryllisen säilykkeitä, kuivatavaraa ja pesuaineita, en tosin koronatilanteen takia vaan siksi ettei tarvitse kantaa jatkuvasti kaupasta painavia kasseja. Minulla ei siis ole autoa, mutta sain autollisen kaverini kuskiksi. Tavarat mahtuivat kaikki oikein hyvin kaappeihini ja helpottaa tosi paljon elämää, kun nyt voi hetken aikaa hakea kaupasta vain niitä kevyempiä ja tuoreita juttuja (eikä käy niin, että jokin pääsee loppumaan kun on hätävarana kaikkea) :)
Jos minulla olisi auto niin toimisin samoin, ettei tarvitsisi mennä joka kerta autolla kauppaan ja saastuttaa näin luontoa turhaan (ja samoin tuo loppumisjuttu). En ymmärrä miten ketään voi sapettaa se, että muut yrittävät vain helpottaa elämäänsä ja varautua etukäteen, kun sehän on vain fiksua. Se ruoka ei sieltä kaupasta tosiaan lopu, joten ei kenenkään tarvitse nälkään kuolla sen takia että toiset käyvät hamstraamassa ruokaa.
Ei onneksi lopukkaan ja hyvä kun sait kyydityksen.
Täällä kans ei autoa, pakko se on lähikaupassa käydä ja ei pysty hirvittävää määrää tavaraa kyllä kerralla kantamaan.
Isompaan markettiin jonkinmoinen kävelymatka, enkä varmaan edes haluaisi mennä sinne.
Ohjeet oli ettei lapsia tuotaisi kauppaan ja kerättäisiin nopeasti tavarat. Lapsiperheelliset joilla oli oikein isompi lauma mukana ja osa muistakin näytti kuluttavan aikaansa siellä ja hitaasti hilluttiin. Kenelläkään ei maskeja eikä hanskoja. Tuntui ettei niillä mitään väliä saako koronan.
Itse kyllä keräsin ripeästi tavarat ja lujaa kyytiä ulos. Ei yhtään huvittanut ihmetellä tai hillua siellä enempää kuin oli tarvetta. En olisi lapsiani vienyt sinne turhaan hillumaan. Tarvii pirkanmaalla alkaa kuolemantapauksia tulla kuin sieniä sateella ennen kuin jäärimmätkään ihmiset mitään uskovat jos siltikään.
No kyllä meille hamstrattiin. Kauppaan on pitkä matka ja monta perheenjäsentä. Kotiovelle ei pysty tilaamaan ruokaa, eikä ole tuttuja tässä lähellä. Varastossa riittää tilaa, eikä ruoka siellä pilaannu. Työssä pitää käydä, joten sairastumisen riski on todellinen.