Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi me hamstrattiin sitä vessapaperia ja säilykkeitä?

Vierailija
09.04.2020 |

Kaupat on olleet koko ajan normaalisti auki. Miksi meidän piti ostaa hyllyt tyhjäksi?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstrasin itselleni kahden viikon ruuat sekä vessapaperit ja ne tulikin heti tarpeeseen. Sairastuin koronaan.

En oikein ymmärrä kuka ei hamstraa. Etkö ymmärrä että ruuan kotiinkuljetuksissa on kahden viikon jono?

Vierailija
62/78 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hamstrannut mitään. Vielä on yksi vessapaperirulla jäljellä niistä kolmesta, jotka olivat jäljellä ennen poikkeusolojen alkua. Ajattelin rationaalisesti omaa kulutusta ja sitä, että vessapaperi ei kyllä Suomesta lopu. Sen sijaan vihreitä linssejä ei ole ollut viikkoihin ollenkaan hyllyssä. Tätä en osannut ennakoida, kurjaa.

Olet käyttänyt kuukaudessa vain 2 rullaa wc-paperia?!

Kerro ihmeessä mullekin miten tällaset säästötalkoot onnistuu?

Olemalla mies ja pyyhkimällä perse 6 kertaa yhteen arkkiin.

T: Sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamstrasin itselleni kahden viikon ruuat sekä vessapaperit ja ne tulikin heti tarpeeseen. Sairastuin koronaan.

En oikein ymmärrä kuka ei hamstraa. Etkö ymmärrä että ruuan kotiinkuljetuksissa on kahden viikon jono?

Itsekin sairastin koronan jo, joten ei ole mitään syytä vältellä enää kaupassa käymistä.

Meni noin kymmenen päivää sairastellessa, lähellä asuva kaveri kävi mulle kaupassa sinä aikana (ja jätti kassin rapun ovelle, maksoin mobilepayllä). Ei ollut ongelmaa, ei tarvinnut hamstrata. Vessapaperia ei mennyt enempää kuin ennenkään, rulla kuluu viikossa.

Vierailija
64/78 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sairastettu nyt yli kolme viikkoa. Olen tosi onnellinen siitä, että aloin täydentää kotivaraa jo helmikuun puolella. Asutaan sen verran syrjässä, että kotiinkuljetuspalveluista on turha unelmoida.

Vierailija
65/78 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin sairastin koronan jo, joten ei ole mitään syytä vältellä enää kaupassa käymistä.

Meni noin kymmenen päivää sairastellessa, lähellä asuva kaveri kävi mulle kaupassa sinä aikana (ja jätti kassin rapun ovelle, maksoin mobilepayllä). Ei ollut ongelmaa, ei tarvinnut hamstrata. Vessapaperia ei mennyt enempää kuin ennenkään, rulla kuluu viikossa.

Minä en haluaisi pakottaa kavereitani kauppaan puolestani. Ja hekin voivat sairastua.

Vierailija
66/78 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta paperitehtaat ja keskusliikkeet ymmärtävät varautua tulevaan, kun vielä ehti. Valtiovallan olisi pitänyt käyttää vähemmän aikaa ihmisten pilkkaamiseen ja kurittamiseen, ja enemmän aikaa maskien hamstraamiseen, koska niiden tuleva tilanne selkeni samalla.

Vierailija
67/78 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut meistä? 

En ole hamstrannut mitään. Ei ole ollut tarve, kun tuosta lähikaupasta saa niin kätevästi haettua päivittäin kaikki ruuat mitä syön. Yksineläjänä en osta kuin sen mitä syön päivän aikana. Näin minimoin ruokahävikin.

Vierailija
68/78 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä varalta, jos sairastuu koronaan.

Siltä varalta, jos joutuu jostakin syystä karanteeniin. 

Siltä varalta, ettei nyt kannata käydä ruokakaupassa kuin mahdollisimman harvoin.

Siltä varalta, jos ruuan hinta nousee väliaikaisesti tai ei jostakin syystä pääse siihen lähikauppaan.

Ai niin, asun pääkaupunkiseudulla. Täällä joutuu oikeasti miettimään joka kerta kaupassa käydessä, saako koronatartunnan ja miten sitten käy. Vaikka en usko kuolevani koronaan, en halua tartuttaa sitä eteenpäin tai sairastaa monta viikkoa.

Ostin myös hengityssuojia pienen määrän jo tammikuussa. Mielestäni on hyvä varautua etukäteen.

Vierailija
69/78 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että nyt ei tarvitse käydä kaupassa niin usein, ja voi keskittyä kivempiin asioihin.

Miksi kaupoissa sitten on koko ajan hirveä ruuhka?

Siksi kun te tyhmemmät ramppaatte siellä jatkuvasti. Jos itse et ramppaisi, et tietäisi että siellä on _koko ajan_ hirveä ruuhka.

Just. Riittää kuule, että katsoo kaupan parkkipaikalle, joka tänäänkin oli aivan täynnä.

Vsi huvikseenko autoja sinne parkkeerataan?

Ja joo, käyn edelleen joka työpäivä työpaikalla töissä, jos alat seuraavaksi itkeä, että miksi olen ollut ulkona. Eipä ole kaikilla mahdollisuutta jäädä kotiin.

Vierailija
70/78 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi pakottaa kavereitani kauppaan puolestani. Ja hekin voivat sairastua.

Miten sä luet näitä? :D En mä sanonut sitä mitään ”pakottaneeni”, sinne kauppaan se itseään vartenkin oli menossa. Mun raejuustot ja vihannekset ei paljon ohella paina, meillä on se kauppa 50 metrin päässä meidän kämppien välissä.

Ei katsos kaverikaan ilmaa nielemällä elä, kaupassa sekin käy.

Vierailija
71/78 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako rullaa kuluu normaalisti 1kk aikana vessapaperia? Niimpä. Et olis ikinä arvannut, ettei se perce tuota tavaraa sen enempää päivässä, kuin muulloinkaan. Onpahan nyt paperia ensi jouluun saakka.

Vierailija
72/78 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat levyllisen tomaattimurskaa todetaksesi ensi vuonna, että ne ovat menneet vanhaksi tai teet hauskan FB päivityksen 3 vuoden päästä siitä, miten kaapistasi löytyi vieläkin korona-ajan ostoksia tai vielä pahempaa valehtelet, että "unohtunut" kaapin pohjalle.

Vierailija
73/78 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois tonnikalapitsa, tuna sandwich, tonnikialapasta, kissanruoka tai joku muu purkkiunelma seuraavagt 4kk?

Vierailija
74/78 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti oli hallituksen vika, ihan varmasti oli.

Vierailija
75/78 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi tyhjiö turvan tunteeseen. Sitä piti jollain täyttää eikä se ole juuri kellekään tuttu tilanne. Itsekin ostin yhden vessapaperipaketin sijaan kaksi ja heti tuntui paremmalta.

Vierailija
76/78 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin ihmettelen. Kaupasta joutuu kuitenkin hakemaan tuoreita vihanneksia muutaman päivän välein. Vai vetääkö porukka vain makaronia, tomaattimurskaa ja tonnikalaa?

Huonolaatuisia vihanneksiapa ostat, jos vain muutaman päivän säilyvät hyvänä. 

Ei, vaan olen ronkeli ja minulle kelpaa vain paras. Nahistunut salaatti, ylipehmeä ja nahistunut kurkku tai tomaatti, ei kiitos.

Vierailija
77/78 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti oli hallituksen vika, ihan varmasti oli.

Kyllä olis tyttöviisikon pitäny tulla Kempelen Saleen kattoon ettei Ari hamstraa yli tarpeen!

Vierailija
78/78 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hamstrannut toistaiseksi mitään ylimääräistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä