Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos joutuisit oikeuteen syyllisenä, oisko sulla pokkaa kiistää syyllisyytesi?

Vierailija
09.04.2020 |

Kehtaisitko sanoa kirkkain silmin "mä en oo tiennyt MITÄÄN!!!!!" ja ihmetellä että mitä helvettiä edes teet koko oikeussalissa.

Vaikka syyllisyyden myöntäminen ei vaikuta tuomioon Suomessa, niin minusta on hyvin munatonta leikkiä viatonta. En oikeasti ymmärrä miksi monet julkkiksetkin ovat toimineet noin, heidän maineensa tuhoutuu.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin on hauskaa lukea uutisista kuinka "henkilö x kiistää kaiken", vaikka on selvää että viattomuus on kaukana.

Vierailija
2/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kiistän, enhän nyt tyhmä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on syytetyn oikeus. Itsekriminointisuoja on oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin perusperiaatteita. Kenelläkään ei ole velvollisuutta edesauttaa oman syyllisyytensä selvittämistä.

Jos olisin tehnyt rikoksen, josta olisin syytettynä oikeudessa, niin kiistäisin ellen olisi varma että minut tuomitaan rikoksesta joka tapauksessa. Jos asia olisi selvä, niin myöntäisin rikoksen välttääkseni turhan oikeudenkäynnin.

Vierailija
4/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä, että valehdella saa oikeudessa ja vaikka jäisi siitä kiinni, ni mitään seuraumuksia sillä ei ole.

Vierailija
5/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juuri joku Nordeasta kavaltanut saanut alennusta tuomioon yhteistyön tms. johdosta?

Vierailija
6/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä, että valehdella saa oikeudessa ja vaikka jäisi siitä kiinni, ni mitään seuraumuksia sillä ei ole.

Vierailija
7/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun istutaan käräjäsalissa niin on melko tympeää alkaa kirkkain silmin kiistämään, todisteita on siinä vaiheessa takuulla tarpeeksi. Osoittaa ainoastaan täydellistä kunniattomuutta piiloutua jonkun hupparin sisään ja kiistää paskat housussa tehneensä mitään. En arvosta. Ja kyllä, olen itse myöntänyt koska omaan kunnian. Sitä ei tämä maailma minulta voi viedä, plus en ole paskahousu.

8/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi todistajana tämä ei päde.

Vierailija
9/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on syytetyn oikeus. Itsekriminointisuoja on oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin perusperiaatteita. Kenelläkään ei ole velvollisuutta edesauttaa oman syyllisyytensä selvittämistä.

Jos olisin tehnyt rikoksen, josta olisin syytettynä oikeudessa, niin kiistäisin ellen olisi varma että minut tuomitaan rikoksesta joka tapauksessa. Jos asia olisi selvä, niin myöntäisin rikoksen välttääkseni turhan oikeudenkäynnin.

Miten voisit elää itsesi kanssa? Varsinkin jos kyse olisi esim. seksuaalirikoksesta, jolloin uhri kärsii eniten ja hän kenties häviäisi oikeudessa, syytettäisiin vielä valehtelijaksi? En ymmärrä rikollisen psykologiaa.

Vierailija
10/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin kävisi, niin totta kai valehtelisin, koska sellainen tilanne minua kohtaan olisi minun oikeustajuani vastaan.

t. ihan peruskansalainen

Vierailija
11/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnistaisin kaiken, varalta myös edeltäneen oikeudenkäynnin syytteet, olipa syyte mikä tahansa.

Liian vahvasta syyllisyydentunteesta kärsii mieli ja kroppa.

Vierailija
12/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun istutaan käräjäsalissa niin on melko tympeää alkaa kirkkain silmin kiistämään, todisteita on siinä vaiheessa takuulla tarpeeksi. Osoittaa ainoastaan täydellistä kunniattomuutta piiloutua jonkun hupparin sisään ja kiistää paskat housussa tehneensä mitään. En arvosta. Ja kyllä, olen itse myöntänyt koska omaan kunnian. Sitä ei tämä maailma minulta voi viedä, plus en ole paskahousu.

Joojoo!

Vierailija
13/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoo rikos johon olen syyllistynyt on uhriton. En mä sitä varmaan siinä tilanteessa kieltäisikään. Pitäisin naurettavana rahan ja ajanhukkana.

Vierailija
14/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voisit elää itsesi kanssa? Varsinkin jos kyse olisi esim. seksuaalirikoksesta, jolloin uhri kärsii eniten ja hän kenties häviäisi oikeudessa, syytettäisiin vielä valehtelijaksi? En ymmärrä rikollisen psykologiaa.

Se on uhrin ongelma, ei minun.

Vierailija
15/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäköhän nykyään on seksuaalirikos?

Vierailija
16/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ajatus siitä että niin monen mielestä on loistava idea valehdella oikeudessa. Ihan kuin tuomarit eivät olisi ammattilaisia jotka katselevat valehtelijoita päivät pitkät työkseen ja oppivat taatusti erottamaan nopeasti.

Jos tuomiotaan haluaisi alemmaksi, kannattaisi käyttäytyä ja olla yhteistyöhaluinen viimeistään oikeudessa, sitten ei joudu lukemaan "oikeus ei pitänyt uskottavana"... tuomioita.

Vierailija
17/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokun en syyllisty mihinkään minkä takana en seiso, joten voin myöntää ja perustella.

Vierailija
18/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut oikeudessa todistajana ja jo sekin oli sen verran kuumottavaa että syytetyn penkillä tunnustaisin kyllä kaiken

Vierailija
19/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olisin rehellinen. Jos on pokkaa tehdä rikos, pitää olla pokkaa myös myöntää se. Plus että hävettäisi aika sikana leikkiä viatonta ja pitää muita ihmisiä tyhminä, itse siinä tyhmänä näyttäytyy.

Vierailija
20/45 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi, vaan tunnustaisin. 

Riski siihen, että tekisin jotain, on olemattoman pieni. 

Halveksin rikollisia, jotka eivät myönnä syyllisyyttään, vaan yrittävät lusmuilla.