Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on veriryhmäsi + onko ollut korona

Kiinnostunut
09.04.2020 |

Jos olet sairastunut ja tiedät mikä on veriryhmäsi vastaatko tähän. Myös minkälaiset oireesi olivat. Kiitos.👍🏻

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O ja ei ole ollut koronaa, ei ainakaan oireita.

Vierailija
2/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O enkä ole sairastanut koronaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B ja on ollut, hyvin lievänä.

Vierailija
4/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ja en tiedä. Pientä kuumeisen tuntuista oloa ollut, mutta ei juurikaan mittarin mukaan.

Vierailija
5/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O- ja ilmeisesti sairastin lievänä. Kurkku oli vähän kipeä yhtenä päivänä, kuiva yskä kesti viikon ja rintakehässä tuntui paineen tunnetta viikon.

Vierailija
6/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A

Erittäin inhottava korona oli. Kesti lähes kuukauden. Ei siis testattu mutta olen ihan varma.

Oireet: päänsärkyä, pahoinvointia, ripulia, vilunväristyksiä, kuivaa yskää, hengenahdistusta, kurkkukipua, makuaistin häviäminen, kuumeen sahaaminen

Vierailija
7/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O, ja resus on se yleisempi, veriryhmäni on Suomen yleisin.

On ollut korona ja sairastin melko lievänä. Yhden vuorokauden ajan oli vaikea hengittää ja oli kunnolla kuumetta. Rinnasta puristi ja oli lihassärkyä. Myös selästä puristi, ja se puristus ja paineen tunne siirtyi pikku hiljaa alaspäin kun tauti alkoi hellittää. Päänsärkyä ja viiltelyä erityisesti silmien yläpuolella oli jo usean päivän ajan ennen ensimmäisiä oireita ja päänsärky jatkui vielä kun muut oireet oli ohi.

Pari päivää kuumeen laskemisen jälkeen on tuntunut vielä nielussa ja erityisesti nenässä kihelmöintiä, ja olen aivastellut ja yskinyt. Kihelmöinti ei ole karheutta, kipua eikä flunssaisuutta vaan enemmän sellaista kuin joisi simaa tai muuta kuplivaa.

Nyt on vielä väsymystä ja iltaisin tuntuu kuin en saisi henkeä, mutta muuten vointi hyvä ja jaksan päivisin touhuta. Ei ollut paha tauti minulla.

Se pitää vielä todeta, että silloin kun altistuin koronalle, aloin melko nopeasti tuntea herpeksen oireita. Olen herpeksen aiemmin muutaman kerran sairastanut, ja nyt se puhkesi kun sain tämän toisenkin infektion, herpeshän usein uusii kun on stressiä tai jokin muu infektio. Herpes kuitenkin oli tautia edellä ja toivottavasti laukaisi nopeammin valkosolut liikkeelle, kun immuunipuolustus tunnisti nopeasti vanhan tuttunsa.

Vierailija
8/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B+ melko lievänä sairastin. Lievä kuume, voimakas päänsärky, kokovartalokipu ja lievät vatsaoireet.

Vierailija
9/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkaaasta ku ehta suomalaiinen viina.

Vierailija
10/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on O +.

Muilla meidän perheessä A.

Minä sairastin neljä viikkoa ja muu perhe kaksi päivää TODELLA lievänä.

Minulla oli aika raju tauti, tosin sitä ei testattu mutta menen vasta-ainetestiin heti kun mahdollista.

Vierailija
11/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A

Erittäin inhottava korona oli. Kesti lähes kuukauden. Ei siis testattu mutta olen ihan varma.

Oireet: päänsärkyä, pahoinvointia, ripulia, vilunväristyksiä, kuivaa yskää, hengenahdistusta, kurkkukipua, makuaistin häviäminen, kuumeen sahaaminen

Taas lisään ja tarkennan; veriryhmäni on A-

Ja olen perusterve enkä ole koskaan polttanut. Korona oli mulle kamalin tauti ikinä.

Vierailija
12/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

A, minulla oli oireita parin viikon ajan, lääkäri epäili koronaksi (työpaikallani oli vahvistettu tapaus) mutta ei testattu joten en voi varmuudella tietää. Mikä ikinä sitten olikaan, olen ollut kipeämpikin...

Vierailija
13/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen O- ja ainakaan vielä en ole huomannut mitään. Miehellä oli lauantaina vain hieman lämpöä, mutta oli niin väsynyt ja kipeä että nukui koko päivän (+ yöt molemmin puolin). Eilen hän suvaitsi kertoa minulle, että on ollut ripulia jo 5 päivää :-O Miehen veriryhmä on A, en tiedä onko + vai -.

Vierailija
14/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen O- ja ainakaan vielä en ole huomannut mitään. Miehellä oli lauantaina vain hieman lämpöä, mutta oli niin väsynyt ja kipeä että nukui koko päivän (+ yöt molemmin puolin). Eilen hän suvaitsi kertoa minulle, että on ollut ripulia jo 5 päivää :-O Miehen veriryhmä on A, en tiedä onko + vai -.

Luultavasti A-

Veriryhmä joka tutkitusti kärsii pahemman koronan.

Vierailija
15/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut koronaa, veriryhmäni on AB+.

Tavalliset hengitystieinfektiot eivät tartu minuun, mutta ehkä korona on eri juttu.

Vierailija
16/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O ja oli oireeton korona. Olen siitä aivan varma, vaikka kaikki väittävät, että en voi tietää varmaksi. Kyllä minä tiedän. Tunsin sen liikkuvan sisälläni, yritti päästä keuhkoihin, muttei onnistunut. Sitten livahti hengityksen mukana lopulta ulos metsässä liikkuessani. Aistin, miten se yritti päästä jonkun linnun (en tunnistanut lajia) matkaan. En jäänyt katsomaan onnistuuko, sillä en halunnut sen palaavan minuun.

17/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B- ja ei kai ole ollut. Ei ainakaan oireita.

Vierailija
18/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O- sairastettu on.

Vierailija
19/41 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

A- ja ei ole ollut mitään oireita.

Vierailija
20/41 |