Aion livistää tänään ruokakauppaan ja ulos pääsiäisen viettoon etuajassa. Etätyöpäivä loppuisi vasta neljältä. Muita sääntöjen rikkojia?
Ei jaksa keskittyä. Hieno keli näyttää olevan, aurinko paistaa.
Kommentit (15)
Meillä työpanoksessa on tärkeintä että hommat hoituvat ja tulevat tehdyiksi, ei se että koneen äärellä kykitään kellon mukaan.
Eiköhän siellä ruuhka ole senioireista jo klo 12 jälkeen?
"Kun aina aikasemminkin käyty torstaisin..."
Ei tarvitse livistää, kun on liukuma.
Minä tasapainoitin sinun livistystäsi. Kävin työpaikalla hoitamassa työasioita puolen tunnin ajan, vaikkei ole edes työpäivä. Se vaan, että meillä on tuskin sama työpaikka...
Häh? Ei kai etätöissä ole tuollaisia kellonaikarajoja? Voithan tehdä viikonloppuna ne muutamat puuttuvat tunnit. Vai teetkö asiakaspalvelutyötä puhelimessa/chatissä?
Mitäs pahaa tuossa on? Tuskin olet ainoa, joka livistää etuajassa pääsiäisen viettoon.
Meidän firmassa saa muutenkin poistua perjantaisin 1-2h aikaisemmin viikonlopun viettoon ihan pomon käskystä :D ja saa merkitä täydet tunnit.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse livistää, kun on liukuma.
Onko teillä siis liukuma, joka mahdollistaa työn lopettamisen klo 13? Sehän kuulostaa hyvältä. Meillä on liukuma klo 14.30-18. Siitä ei ole mitään hyötyä työntekijälle. Kun minulla oli hammaslääkäri klo 14 ja kysyin, saanko käyttää liukumaan siihen, se sopi, jos otan plussatunteja kokonaisen päivän. Silloin taisi olla saldo jotain +5 tuntia. Sanoin, että en todellakaan ota, koska saldo jää miinukselle sitten ja joudun ne tekemään takaisin (n. 3 tuntia). Kysyin, eikö todellakaan voi liukumaa käyttää niin, että lähtisi töistä klo 13.30. Ei kuulemma voi, kaikilla tässä kunnassa on samat säännöt liukumasta ja saldotuntien pois ottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ei kai etätöissä ole tuollaisia kellonaikarajoja? Voithan tehdä viikonloppuna ne muutamat puuttuvat tunnit. Vai teetkö asiakaspalvelutyötä puhelimessa/chatissä?
Kyllä hyvin monessa työpaikassa on etätyötä koskevat säännöt. Ainakin kunta-alalla ne säännöt on tiukat, eikä jousta liukuman suhteen.
-eri
Mä en edes livistä, vaan merkkasin itseni juuri ulos. Laitoin tästä jopa tiimilleni viestin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvin monessa työpaikassa on etätyötä koskevat säännöt. Ainakin kunta-alalla ne säännöt on tiukat, eikä jousta liukuman suhteen.
-eri
Mä olen kunnalla töissä, silti liukuma.
T. 10
Meillä kyllä näkee, että tyyppi on häipynyt 🙄
Vierailija kirjoitti:
Meillä työpanoksessa on tärkeintä että hommat hoituvat ja tulevat tehdyiksi, ei se että koneen äärellä kykitään kellon mukaan.
Tässä on se hyvä puoli, että ei tarvitse kykkiä koneen ääressä iltaisin ja viikonloppuisin. Asioilla on puolensa. Itsekin tein edellisessä työpaikassa töitä työtehtävien, enkä kellon mukaan. Toissa joulua edeltävällä viikolla tuli työtunteja 58 tuntia, joista suurin osa iltaisin kotona. Siellä etätyöpäivä saattoi olla 4 tuntia tai 14 tuntia ja aikarajat painoi päälle. Meillä saattoi välillä olla jokin 2 tunnin kokous verkossa esim. klo 16-18. Eipä ehtinyt aina viedä lapsia harrastuksiin. Toisaalta kun töitä oli vähän tehtävänä, työpäivät oli silloin lyhyitä. Itse kuitenkin kyllästyin siihen työhön sidonnaisuuteen ja vaihdoin paikkaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Mä olen kunnalla töissä, silti liukuma.
T. 10
Mikä se teidän liukuma on? Kunta-alalla se on yleisesti neuvoteltu asia. Et voi väittää, että teillä liukuma olisi koko päivä.
Sama. Aika näennäistä tämä työskentely tänään muutenkin.