Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistavaa tämä köyhyys

Vierailija
08.04.2020 |

Nytkin meni tietokone paskaksi eikä ole varaa ostaa uutta. Kunnon läppäri maksaa ainakin 400-500 euroa mistä tuollaiset rahat repäisen. Toimeentulotuen perusosa on 500e niin pitäisi olla kuukaus syömättä että olis varaa ostaa uusi kone. Ja ottaisin tietysti osamaksulla mutta eihän luottotiedoton saa osamaksulla. Kyllä tää ahdistavaa olla näin köyhä ja vaikea niitä töitä hakea kun ei ole edes tietokonetta.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy äidiltä apua. Itse ainakin autan, kun opiskeleva lapsi tarvitsee. Toki hänen tulonsa ovat sinuakin pienemmät.[/quote

Just näin, minäkin autan lapsiani tarvittaessa, vaikka he ovat jo yli 30 v.

Vierailija
22/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä totuus on se että nykypäivänä läppäreitä ja pöytäkoneita (varsinkin) saa eri lähteistä miltei ilmaiseksi, sen kun hakee pois. Eli väitän että käytännössä 99,5% työttömistä ja köyhistä on mahdollisuus hommata sellainen jos oikein pinnistää. Tietysti on mahdollista että ap kuuluu siihen 0,5%:iin, siinä tapauksessa otan osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo. Oikeistopropagandaa jonka tarkoitus on saada köyhät näyttämään tyhmiltä.

Ei kukaan oikeasti köyhä ostele mitään 500€ läppäreitä.

🇺🇦🇮🇱

24/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuista päätellen minua ei uskota.

Miksi tänne säännöllisin väliajoin ilmestyy näitä ”saan sossusta vain tonnin kuussa, miten selviän kun yhteiskunta on paska” -aloituksia?

Ei ne ole oikeasti vähävaraisten ihmisten kirjoittamia. Käyttäkää nyt järkeänne.

🇺🇦🇮🇱

25/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat 500e käteen vuokran jälkeen niin olet vain huono rahankäyttäjä jos et kykene säästämään.

Itselläni menee ruokaan n. 200e kuussa kun räätälöin uusiksi syömisiä, enkä tingi omasta mielestäni mistään. Kännykkään, salikorttiin ja matkakorttiin menee yhteensä n. 100e.

Eli 200e jää säästöön. Pari kk ja sinulla on käteiskassa kohtuulliseen läppäriin.

Itse päivitin juuri koneeseen osia 1000 eurolla ja ostin 200e painonnostovyön.

26/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat 500e käteen vuokran jälkeen niin olet vain huono rahankäyttäjä jos et kykene säästämään.

Itselläni menee ruokaan n. 200e kuussa kun räätälöin uusiksi syömisiä, enkä tingi omasta mielestäni mistään. Kännykkään, salikorttiin ja matkakorttiin menee yhteensä n. 100e.

Eli 200e jää säästöön. Pari kk ja sinulla on käteiskassa kohtuulliseen läppäriin.

Itse päivitin juuri koneeseen osia 1000 eurolla ja ostin 200e painonnostovyön.

27/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Alapeukuista päätellen minua ei uskota.

Miksi tänne säännöllisin väliajoin ilmestyy näitä ”saan sossusta vain tonnin kuussa, miten selviän kun yhteiskunta on paska” -aloituksia?

Ei ne ole oikeasti vähävaraisten ihmisten kirjoittamia. Käyttäkää nyt järkeänne.

Oikeasti vähävarainen on esim. pk-seudulla seuraava:

Vuokraan max 694e/kk

Perusosaan max 502e/kk

Veteen max 20e/kk

Sähköön max 50e/kk

Kotivakuutukseen max 150e/v

Reseptilääkkeet, julkiset th-maksut ja muut korvataan kokonaan

Tämä on se minkä minimiturva kattaa. Jos ei osaa tai tahdo hakea, niin sitten se on oma vika.

Vierailija
28/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Tämä on provo. Oikeistopropagandaa jonka tarkoitus on saada köyhät näyttämään tyhmiltä.

Ei kukaan oikeasti köyhä ostele mitään 500€ läppäreitä.

Olen ostanut 500 euron läppärin ja 500 euron silmälasit ollessani toimeentulotuen asiakas. Tuttavani maksoi molemmat ostohetkellä ja minä maksoin hänelle takaisin seuraavien kuukausien aikana 150-200 euroa kuussa, kunnes olin maksanut koko summan.

29/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pointtini oli -jos en sitä jo riittävän selkeästi ilmaissut- että kukaan oikeasti vähävarainen ei syytä yhteiskuntaa siitä, että hänellä ei ole varaa 500€ läppäriin.

🇺🇦🇮🇱

30/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on eri asia. Kaikki elämänhallintaongelmaisethan syyttävät yhteiskuntaa aina kaikista ongelmistaan. Ja olen myös huomannut, että kun puhutaan köyhistä, niin mikään määrä rahaa ei riitä heille.

Itse asuin vielä viime vuonna kämpässä jonka vuokra oli 960e/kk. Rahat eivät silti koskaan loppuneet enkä varsinaisesti huomannut eläväni kädestä suuhun. Tosin, tein kyllä muutakin kuin taputtelin mahaa siinä ohessa.

Vierailija
31/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4,5 vuotta vanha HP, joka maksoi uutena alle 300€. Toki näkyy, että ikää on, mutta vielä pyörii netin selaamiseen, wordilla kirjoittamiseen, sekä pieneen pelaamiseen. 

Vierailija
32/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta, itse kun tarvitsisin apulaista yhteen helppoon työtehtävään, niin mistään ei löydy työlle tekijää. On koitettu tinderiä myöten etsiä mutta ei löydy, vaikka jos itse mietin vaikka opiskeluaikoja niin luulis että silloin ois kelvannu ainakin nuorille, helppoa homma jota voi tehdä toimistolla tai kotona, ja vaikka katsoa samalla leffoja ja silti tienata 20-30 euroa tunnissa vähän näpräämällä sormilla askartelua sivussa. Mutta ei yhden yhtä yhteydenottoakaan. Ja koronan takia ei pääse ulkomaille missä varmasti on ihmisiä jotka arvostaisivat töitä.

Vierailija
33/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene laiska töihin.

Vierailija
34/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua! läppäri 11,5v, telkku 10,5v, känny ei oo noin vanha mut muisti täynnä eikä mitään nykysovellusta mahdu asentamaan. oon pulassa jokasen hajoamisesta taloudellisesti. huonolla säkällä kaikki hajoaa kuukauden sisällä. 

Vierailija
35/39 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö käymään leipäjonossa? Ruuasta säästyneillä rahoilla voit sitten ostaa koneen.

Vierailija
36/39 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chromebookit halpoja varsinkin alennuksessa mutta ne on yleensä muotoiltu hölmösti. Voi olla vaikka karheaa pintaa tai jokin kohouma kannettavan pohjassa. 

Vierailija
37/39 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisalta ja varmaan muiltakin liikkeiltä voi ostaa korottamalla osamaksulla. Poikani osti.

Vierailija
38/39 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chromebookit halpoja varsinkin alennuksessa mutta ne on yleensä muotoiltu hölmösti. Voi olla vaikka karheaa pintaa tai jokin kohouma kannettavan pohjassa. 

Ja näiden kohoumien takia piti nostaa viisi vuotta vanha tyhmä provoketju pinnalle. Kiitti.

Vierailija
39/39 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vasemmistohallituksen aikaan näin huonosti asiat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme