Ahdistavaa tämä köyhyys
Nytkin meni tietokone paskaksi eikä ole varaa ostaa uutta. Kunnon läppäri maksaa ainakin 400-500 euroa mistä tuollaiset rahat repäisen. Toimeentulotuen perusosa on 500e niin pitäisi olla kuukaus syömättä että olis varaa ostaa uusi kone. Ja ottaisin tietysti osamaksulla mutta eihän luottotiedoton saa osamaksulla. Kyllä tää ahdistavaa olla näin köyhä ja vaikea niitä töitä hakea kun ei ole edes tietokonetta.
Kommentit (39)
Tuossa tilanteessa varmaan parempi vaihtoehto edes se halvempi tietokone, millä ainakin töitä pystyy hakemaan, ellei sitten lähipiiristä löydy henkilöä kuka pystyy auttamaan.
Mutta kyllähän sä nytkin jollakin kirjoittelet.
Kirjastoon koneille vaan sitten kun aukee. Myös työkkärin työnhaku koulutuksissa pääsee kirjoittelemaan työhakemuksia ja niitä lähettelemään. Mutta kyllä, köyhyys on perseestä. Kunhan vaan jaksaa rutistaa niin siitä voi päästä myös eroon.
Miten nykypäivänä ei muka töitä löydy ?
Joka kaupungissa tarvitaan siivous & rakennuspuolelle hanttiduunareita.
Vai onko klassinen vain 8-16 kevyt siisti sisätyö.
Käytettynä saa vallan mainioita koneita. Puhelimen netillä voi etsiskellä esm. tori.fi
Vaikeaa aikaa kun ei kirjastoinkaan pääse koneelle. Itse ostin juuri satasella käytetyn läppärin kun vanhasta loppui akku kokonaan.
Jos sulle kelpaa laite joka toimii vain piuhan päässä ja asut jossain pk-seudulla niin tuon sen sulle. Keksitään vaan keino miten.
Voisiko joku tuoda minulle kassillisen ruokaa ? Ei ole helppoa köyhällä.
Ihmettelen kirjoitti:
Niin näihin töihin tarvitaan ammattilaisia. Raksalla ei ole ollut "hanttiduunareita" enää vuosikymmeniin.
Ja sit, satuitko huomaamaan, että puoli Suomea on just lomautettu?
Mä ostin koneeni käytettynä liikkeestä ja siihen tuli vielä puolen vuoden takuukin. Ikinä en olisi saanut näillä oinaisuuksilla uutta konetta tällä rahalla. Omastani maksoi 300, koska tarvitsin tilaa ja vääntöä. Minä siis koodaan tuolla koneoppimiskoodeja. Mutta uskon, että halvemmallakin saa varsin toimivan koneen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kirjoitti:
Vai onko klassinen vain 8-16 kevyt siisti sisätyö.Niin näihin töihin tarvitaan ammattilaisia. Raksalla ei ole ollut "hanttiduunareita" enää vuosikymmeniin.
Ja sit, satuitko huomaamaan, että puoli Suomea on just lomautettu?
Jaa, itse ollut sekatyömiehenä 3:ssa eri kaupungissa raksalla ilman koulutusta, kaikki pitkiä pestejä käteen 900-1000e 2 vkon välein.
Tälläkin viikolla kyselty hommiin vaikka minne, mutta olen pojan (3v) kanssa kotona...
.
No ei kai sen koneen mikään kallis tarvitse olla jos käytät vaan töitten hakuun?
Itse oon keskituloinen enkä ostais mitään noin kallista konetta.
Siksi oot köyhä kun aina pitää olla parasta. Semmoista mihin töissä käyvänkään rahat ei välttämättä riitä.
Itsellä on koneen osto edessä. Edellinen oli karvalakkimallin hp. Maksoi 249€ ja hyvin surffasi ja kirjoitteli wordilla. Yhtä edullisen aion ostaa. Rahasta ei puha ole, mutta kallista en osta.
Mä teen melkein kaiken puhelimella.
Vuositulot 80+ tonnia, ja läppärinä 4v vanha käytettynä ostettu 300 euron kone. Ihan hyvin toimii vielä. Ap on tyypillinen "köyhä", joka ei vaan osaa käyttää rahaa.
Vai kunnon läppäri? Jos olet kerran varaton, niin eikö halvin mahdollinen aja sen asian mihin sitä tarvitsee? Ostin lapselleni Gigantista Lenovon Ideapadin, maksoi 239€
Enkä ole edes köyhä, silti toi kelpaa hyvin.
Ihmettelen kirjoitti:
Tervehdys sinne 80-luvulle! Miten hurisee? Täällä on taas lama alkamassa. No, tuleehan se teillekin kohta.
Vinkki: on olemassa liikkeitä, jotka myy käytettyjä läppäreitä. Ostin omani 70 eurolla, toimii hyvin!
Kaverilta lainaksi...jos ylimääräisiä.
Tuloista 20€ -50€ syrjään...
Hobbyhall...kk erä pienin 8€, tai maksat varojesi mukaan...luottotiedot oltava kunnossa ja maksut ajallaan. Kone parissa viikossa.....lasku kuukauden päästä... euroja syrjään.
Kirpparimyynti
Käytettyjä läppäreitä löytyy n. 50 eurolla, mikäli tarve vain esim. nettisurffaaminen ja työnhaku. Juuri myin yhden hyvän yksilön Torissa 40 eurolla Win 10:llä varustettuna.
Tosin nyt saattaa olla noille enemmänkin kysyntää, ettei ihan niin helposti löydä...
Kysy äidiltä apua. Itse ainakin autan, kun opiskeleva lapsi tarvitsee. Toki hänen tulonsa ovat sinuakin pienemmät.