Olen todennut olevani itse asiassa aika ilkeä ihminen
Olen päällisin puolin tosi mukava ja saanut kehuja siitä, miten hyvin tulen toimeen kaikkien kanssa. En kuitenkaan siedä ihmisiä ja ajattelen heistä negatiivisesti. Ylipäänsä kritisoin kaikkea ja kaikkia, mutta vain mielessäni, todella läheisille ihmisille ja tietysti keskustelupalstoilla.
Olen kuitenkin tyytyväinen omaan elämääni, olen saanut elämältä paljon enemmän, kuin olisin kuvitellut. En siis koe itseäni katkeraksi tai muille kateelliseksi, tiedän että itselläni menee keskimääräisesti muita paremmin (perhe, työ, palkka, terveys yms). Olen vaan havantunut nyt viime aikoina siihen, että en ole oikeasti kauhean kiva ihminen... Mikähän tähän auttaisi vai tarvitseeko edes muuttua? Eihän tästä muillekaan mitään haittaa ole...
Kommentit (46)
Onhan paljonkin ihmisiä, jotka ovat toisille mukavia, toisille keljuja. Sinä sentään tiedostat itse, mikä olet. Jotkut väittävät pitävänsä kaikista, mutta oikeasti hekin arvioivat ihmisiä.
Ihmiset ovat helposti huijattavissa, joten ei kukaan huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nää keskustelut menee aina narsismista, niin turhauttavaa. Perehtykää edes mitä se tarkoittaa! Enkä tarkoita Annan tästä tunnistat narsistin vaan kirjallisuutta.
Äläpä aliarvioi vaan suostuhan miettimään.
Tuo on muuten, totta että narsisti ei kestä aitoutta: ei aitoa elämäniloa tai muitakaan tunteita. Haluaa tuhota toisen aidon ilon. Itsehän se osaa vain vihata, tuntea pelkkää vahingoniloa ja kateutta. Osaa kyllä esitää iloista(toisenkin puolesta)ja surua jne., mutta uhriksi joutunut tunnistaa nämä teeskentelyt kyllä myöhemmin muissakin narskuissa. Mielipiteet ja arvot vaihtuvat lennossa aina kulloiseenkin seuraan sopiviksi, toisaalta hänen mielipiteensä myös on se ainoa ja mukamas oikea, ja on olevinaan aina oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nää keskustelut menee aina narsismista, niin turhauttavaa. Perehtykää edes mitä se tarkoittaa! Enkä tarkoita Annan tästä tunnistat narsistin vaan kirjallisuutta.
Äläpä aliarvioi vaan suostuhan miettimään.
En mieti kahta sekunttia kyökkipsykologin alentavia kommentteja, suosittelisin sinulle peiliä ja kirjaa, psykologia ja sitä miettimistä, todella vakavasti. Ei ole normaalia käytöstä tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvasit narsistin juuri. Klassisen sellaisen, narsisti saa aina paljon, mutta on juuri tuollaisissa ongelmissa.
No höpö höpö. Ei narsistille juolahtaisi edes mieleen että hänessä saattaisi olla jotain vikaa.
Juuri narsisti osaa pelata myös ihmisten kanssa sillä että muistaa mainita omia "vikojaan" näin, kuitenkin on juuri näin se ilkeä. Kyllä tämä on aasinlypsämistä juuri, jota narsistit tekevät. Heruttavat toisilta luvan olla edelleen kusipäitä.
Juuri narsisti myös joskus ihmettelee juurikin näin onkohan sittenkin hänessä jotain pielessä koska ei kykene aitouteen. Kyllä hän sen tajuaa ja siitä tuleekin se kateus aitoja ihmisiä kohtaan.
Ja se aito tajuaa sekunneissa epäaitouden.
Narsisti ei pohdi vikojaan. Jos sellainen tunnekin tulee että itsessä on jotain vikaa, narsisti hermostuu.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen. Olin lapsena ja nuorena ylikiltti, narsistien polkema sylkykuppi. Elämä meni hukkaan muita palvellessa ja venyessä äärettömiin tuhoten oman elämäni. Tajuttuani tämän, aloin vihata ihmisiä enkä päästä enää ikinä ketään tekemään moisia tuhoja, en luota enää kehenkään. Kokemusteni perusteella ihmiset välittävät vain itsestään ja ehkä perheestään jos sellaisen ovat hankkineet. Ja just tollaisia olivat lähelläni olevat: mukavia heille joista voivat hyötyä, ei- hyödylliset pelkkiä palvelijoita ja sylkykuppeja, toki vain kahden eksken etteivät nämä muut ole todistamassa pahaa.
Perheestään? No tavallaan.
Mut osa vanhemmistaan kääntyy omia lapsiaan vastaan. Esittää olevansa lapsen puolella tai onkin jos se häntä hyödyttää, mutta usein kristisoi ja jopa sabotoi lapsen elämässä. Myös aikuisena.
T. 15, narsistivanhemman lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvasit narsistin juuri. Klassisen sellaisen, narsisti saa aina paljon, mutta on juuri tuollaisissa ongelmissa.
No höpö höpö. Ei narsistille juolahtaisi edes mieleen että hänessä saattaisi olla jotain vikaa.
Juuri narsisti osaa pelata myös ihmisten kanssa sillä että muistaa mainita omia "vikojaan" näin, kuitenkin on juuri näin se ilkeä. Kyllä tämä on aasinlypsämistä juuri, jota narsistit tekevät. Heruttavat toisilta luvan olla edelleen kusipäitä.
Juuri narsisti myös joskus ihmettelee juurikin näin onkohan sittenkin hänessä jotain pielessä koska ei kykene aitouteen. Kyllä hän sen tajuaa ja siitä tuleekin se kateus aitoja ihmisiä kohtaan.
Narsisti ei pohdi vikojaan. Jos sellainen tunnekin tulee että itsessä on jotain vikaa, narsisti hermostuu.
Kaikki ihmisethän pitävät siitä kun heitä kritisoidaan, ei luoja taas näitä, sinä sekoitat normaalin egon kolauksen narsistiseen käytöshäiriöön.
Silläkin on muuten paljon väliä kuka kritisoi, otetaanko kritiikki asiallisena vai ärsyynnytäänkö siitä, mietihän sitä. ;)
Selitähän sitten miten diagnooseihin päädytään, ei ne narsistitkaan mitään täysin tunnekylmiä psykopaatteja ole, ihmisiä joilla on huono itsetunto ja ylikompensoivat sitä väärällä käytösmallilla ehkä jopa opitulla ja menevät terpaiaan kun alkaa haitata liiaksi elämää.
Mikäköhän diagnoosi saataisiin näille kaikkia narsistiksi haukkuville? Liika naistenlehtiähäriö, kenties jonkin sortin defenssi peilata omaa käytöstään muihin.
Poistun niin puuduttava keskustelu ja aina sama vääntö täällä.
Samat jutut ikuisesti, ei mitään valoa tunnelin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen. Olin lapsena ja nuorena ylikiltti, narsistien polkema sylkykuppi. Elämä meni hukkaan muita palvellessa ja venyessä äärettömiin tuhoten oman elämäni. Tajuttuani tämän, aloin vihata ihmisiä enkä päästä enää ikinä ketään tekemään moisia tuhoja, en luota enää kehenkään. Kokemusteni perusteella ihmiset välittävät vain itsestään ja ehkä perheestään jos sellaisen ovat hankkineet. Ja just tollaisia olivat lähelläni olevat: mukavia heille joista voivat hyötyä, ei- hyödylliset pelkkiä palvelijoita ja sylkykuppeja, toki vain kahden eksken etteivät nämä muut ole todistamassa pahaa.
Sama. Ensin narskuperheessä ja sitten magnetoin tietenkin narsisti kumppanin. Voitte arvata kuinka yksin olin. En myöskään luota enää kehenkään, enkä enää deittaile koska tiedän miten pahoja ja kieroja ihmisiä tähän maailmaan mahtuu. En anna enää kenenkään tuhota sisintäni, en anna valtaa. Kritisoin mielessäni kaikkea ja olen vihaa täynnä koko maailmaa kohtaan. Päällepäin olen rauhallinen ja ystävällinen.
Minä olen oikeasti tosi mukava ja toivon kaikille tuntemilleni ihmisille hyvää. Vain täällä av:lla kylvän ilkeää naisvihaa. Ja koska olen selvästi älykkäämpi kuin muut tällä, provoihini tartutaan lähes poikkeuksetta, ja luuserimammat raivoissaan vouhkaa aloittamissani ketjuissa.
Et vaikuta onnelliselta. Oletko masentunut?
Onnellinen ihminen näkee muissa hyvää, masentunut vihaa kaikkea ja kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kaiken kritisointi on yleensä jonkinlainen defenssi. Kysymys on käytännössä vain siitä, uskooko selviävänsä loppuikänsä sen varassa vai ei. Jos ei, on eduksi lähteä purkamaan asiaa mahdollisimman aikaisin (niin ehtii ehkä olla tyytyväinen elämäänsä vielä ennen kuin laitetaan kuoppaan).
Näin juuri. Ylikriittisellä ihmisellä on itsellään huono itsetunto (jos siis kritisoi muita ihmisiä ja heidän asioitaan, eikä esim. yhteiskunnallisia ongelmia). Henkilö itse ei välttämättä tunnista sitä, koska juuri siihen hän käyttää kritiikkiä: alentaa muita tunteakseen itsensä paremmaksi. Toiset tekevät sen ääneen, "kiltit" vain hiljaa mielessään.
Ap:lle sanon, että yritä keskittyä siihen, mikä muissa on hyvää. Jos tulee kritiikkiä mieleen, niin tutki, mikä siinä ärsyttää sinua. Mihin kohtaan se kritiikki sinussa itsessäsi osuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmisethän pitävät siitä kun heitä kritisoidaan, ei luoja taas näitä, sinä sekoitat normaalin egon kolauksen narsistiseen käytöshäiriöön.
Silläkin on muuten paljon väliä kuka kritisoi, otetaanko kritiikki asiallisena vai ärsyynnytäänkö siitä, mietihän sitä. ;)
Selitähän sitten miten diagnooseihin päädytään, ei ne narsistitkaan mitään täysin tunnekylmiä psykopaatteja ole, ihmisiä joilla on huono itsetunto ja ylikompensoivat sitä väärällä käytösmallilla ehkä jopa opitulla ja menevät terpaiaan kun alkaa haitata liiaksi elämää.
Mikäköhän diagnoosi saataisiin näille kaikkia narsistiksi haukkuville? Liika naistenlehtiähäriö, kenties jonkin sortin defenssi peilata omaa käytöstään muihin.
Poistun niin puuduttava keskustelu ja aina sama vääntö täällä.
Hei tiedätkö että jos joku kommentoi toisen viestiä, niin se ei välttämättä ole sama kommentoija mikä viimeksi kommentoi.
Minä kirjoitin tuon viimeisimmän viestin ja olen siis kasvanut narsistisen vanhemman vallan alla.
Narsisti ei todellakaan mieti, mitä hänessä on vikaa. Ja todellakin hermostuu, jos hän edes hetkellisesti tajuaa olevansa joko heikoilla tai nöyryytetty. Ei kestä omia vikojaan, joten jos olet häntä parempi, hän raivostuu ja mahdollisesti kostaa pahan olonsa sinulle. Narsisti voi toki voivotella kehuja kalastellakseen jotain, muttei koskaan tosissaan. Ei mitään sellaista ainakaan, mikä olisi hänelle aidosti heikko kohta tai ainakaan sellainen, mitä hän häpeää.
Vierailija kirjoitti:
Samat jutut ikuisesti, ei mitään valoa tunnelin päässä.
Kellä?
Sulla on vaan vähän vaativa persoonallisuus. Itsellehän siitä on eniten haittaa, kun on liian "tiukkis" ja muut ihmiset ärsyttävät, kun eivät käyttäydy niin kuin itse tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat kyllä näkee ihmisten läpi ... älä pidä muita tyhminä.
No eihän näe.
No en kyllä tiedä olenko narsisti, en ole koskaan käyttänyt muita omaksi edukseni tai miettisi vain itseäni. Tarjoan helposti ihmisille apua, tai tarjosin, kyllästyin siihen, ettei kiitosta tai vasta-apua ikinä ollut saatavilla. Ihmiset enemmänkin ovat yrittäneet hyötyä minun mukavuudesta. Olen katkaissut välit moneen ihmiseen tämän takia. En kaipaa elämääni hyväksikäyttäjiä, enkä roikkujia.
Ärsyynnyn ihmisiin lähinnä siitä syystä, että valittavat liikaa asioista elämässään, jotka ovat itse valinneet, eivätkä halua muuttaa mitään. Pidän ihmisiä heikkoina, koska eivät osaa käyttää rahaa järkevästi, juovat alkoholia (liikaa), pettävät puolisoitaan, eroavat itsekkäistä syistä välittämättä lapsista yms yms. Lista on pitkä. Olen aina vaatinut itseltäni enemmän, eikä näille muille edes voi sanoa mitään, kun "en ymmärrä miten vaikeaa on" tai "miten kaikilla ei ole elämä mennyt niin hyvin". Ärsyynnyn ihmisten tyhmyydestä.
Välttelen paljon ihmisiä vapaa-aikana, kun ärsyttävät lähinnä. Perheeni kanssa viihdyn oikein hyvin. Ja itsekseni. Omassa seurassa :D.
ap
Minäkin ja nyt kun yhteiskunta potkii päähän niin olen vielä ilkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ap samanlainen. Enpä usko että kukaan näkee läpi, sillä suurimmaksi osaksi viha kytee mun sisällä kotona ollessa, aikuistumisen myötä en juuri kenestäkään puhu pahaa. En tiedä, jotenkin kaikissa ihmisissä jokin ärsyttää mua mutta ihmisten kanssa ollessa olen kiltti, ja näin kaikki mua kuvailevatkin.
Itsekin tunnen joitain "mukavia" jotka tosiasiassa kusipäitä (selkeästi käytös muuttuu eri ihmisten läsnä ollessa) mutta sitten tunnen ihmisiä jotka aina ystävällisiä, mietin heistä ovatko he samanlaisia kuin minä, itsekseen ollessa täynnä vihaa..
Aivan varmasti huomaa. Narsisti tekee juuri tuollaisen täydellisen naamion ja esittää sitä uskottavasti. Mutta kyllä kaikki aidot huomaavat. He vaan antavat sun esittää koska siitä ei ole harmia heille mutta eivät aidosti pidä. Narsisteillahan on aina hovi joka ei osaa kyseenalaistaa tai he ovat narsist
Ihmisten ilkeys on tehnyt minusta narsistin. Omilleni olen kiltti muille en. Yhteiskunta on mätä.
Aivan varmasti huomaa. Narsisti tekee juuri tuollaisen täydellisen naamion ja esittää sitä uskottavasti. Mutta kyllä kaikki aidot huomaavat. He vaan antavat sun esittää koska siitä ei ole harmia heille mutta eivät aidosti pidä. Narsisteillahan on aina hovi joka ei osaa kyseenalaistaa tai he ovat narsistin vallan alla.