Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veriryhmäsi

Vierailija
08.04.2020 |

Tiedätkö, mikä se on? 0- veriryhmäläiset vähemmän alttiita pahalle taudille, kun taas A paha.

Veriryhmäsi

Vaihtoehdot

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen O rh neg.

Sun veri sopii hätäverenä kaikille, joten kannattaa luovuttaa. <3

Spr:lle ei kannata luovuttaa mitään.

En tiedä ryhmää eikä lapsen neuvola kortissa ollut.

Onko niin ettei SPR maksa luovuttajalle mitään, mutta velottaa sairaaloille myymistään veripusseista kovia summia?

Monissa maissa luovuttajat saa rahat suoraan, siksi verenluovutus on siellä suosittua kun saa pienen palkkion vaivannäöstään.

Joo ja johtaa lieveilmiöihin. Köyhät myy verta rahapulassa eivätkä paljasta niitä riskitekijöitä, jotka estäisivät veren luovuttamisen.

Vierailija
62/69 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen O rh neg.

Sun veri sopii hätäverenä kaikille, joten kannattaa luovuttaa. <3

Spr:lle ei kannata luovuttaa mitään.

En tiedä ryhmää eikä lapsen neuvola kortissa ollut.

Onko niin ettei SPR maksa luovuttajalle mitään, mutta velottaa sairaaloille myymistään veripusseista kovia summia?

Monissa maissa luovuttajat saa rahat suoraan, siksi verenluovutus on siellä suosittua kun saa pienen palkkion vaivannäöstään.

Joo ja johtaa lieveilmiöihin. Köyhät myy verta rahapulassa eivätkä paljasta niitä riskitekijöitä, jotka estäisivät veren luovuttamisen.

Haloo kaikkien veret testataan ulkomaillakin ennen luovutusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta vuotta käynyt luovuttamassa, nyt en mene.

Syy: jokainen luovutus romahduttaa henkilön elimistön samoin kuin ison leikkauksen jälkeen.

Verta luovutetaan 500g, rautavarastot romahtaa.

Mitään korvausta en ole saanut, ulkomailla olisin rikas luovuttamani veren takia.

Voisin täsmäluovuttaa lapselle tai perheenjäsenelle mutta rikollisille, raiskaajille, ym.hyi hitto.

Vierailija
64/69 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veriryhmän selviämisen jälkeen siitä oli se hyöty että luin läpi veriryhmädieettiin liittyvät kirjat ja ruokaohjeet, ja tajusin että miksi olen saanut allergisia oireita monista ruuista ja tuon jälkeen olen laihtunut paljon helpommin.

Meidän veret reagoi eri tavalla eri ruoka-aineisiin.

Esimerkkeinä: A-veriset ei sulata pihviä yhtä hyvin kuin O-veriset ja B-veriselle saattaa maitotuotteet sopia paremmin kuin O tai A-veriselle. B-verisen ei kannata syödä tomaatteja koska tulee huono olo vatsaan, mutta A-veriselle se sopii oikein hyvin.

Veren lektiinit sitoo eri ihmisillä hiilareita eri tavalla, siksi kaikki eivät voi mitenkään laihtua samoilla ruoka-aineilla. Osa vaan turpoaa sen sijasta.

Sekin jännä että A-veri tulee lännestä, B-veri tulee idästä, AB on moderni muunnos ja O on se alkukantainen alkuihmisen veri. Siksi ystäväpiirimme O-veriselle sopii paleodieetti ja esimerkiksi illallisella verinen häränpihvi, mutta meille muille ei sovi ja saamme siitä vatsaväänteitä eikä se meinaa sulaa vatsassa kunnolla.

Tuo on lääkäreiden ja tutkijoiden pitkään kehittämä ruokavalio.

Kun jätin pois maissin, katkaravut, kanan, kurpitsansiemenet, avokadon, tattarinuudelit ja paprikan, niin iho voi paremmin, vatsa voi paremmin ja laihduin kuukauden aikana 2,5 kiloa! Siis että muutama katkarapu, paprika ja avokado 4ssä viikossa turvotti minua peräti noin paljon ja teki ihon tunkkaisen näköiseksi ja maha pömpötti inhottavasti koko ajan, eikä muuten edes auttanut 50-100 vatsalihasliikettä päivässä siihen pömpötykseen.

t. AB

Vierailija
65/69 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luovuttaa verta, saa sen tiedon kai. Mutta voiko verta nyt luovuttaa ihan normaalisti? 

Saa ja kannattaa luovuttaa. Tietoa ei saa ekalla kerralla eikä puhelimessa. Toisella luovutuskerralla se jo lukee tiedoissasi. 

Vierailija
66/69 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

69

M38

Vierailija
67/69 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monta vuotta käynyt opluovuttamassa, nyt en mene.

Syy: jokainen luovutus romahduttaa henkilön elimistön samoin kuin ison leikkauksen jälkeen.

Verta luovutetaan 500g, rautavarastot romahtaa.

Mitään korvausta en ole saanut, ulkomailla olisin rikas luovuttamani veren takia.

Voisin täsmäluovuttaa lapselle tai perheenjäsenelle mutta rikollisille, raiskaajille, ym.hyi hitto.

Alkanutmiettiä samoin. Mulla O neg -veri ja omen muutamia kertoja luovuttanut. Pyysin taannoin terkkarilta ferritiiniä vedoten luovutuksiin. Sanoi, ettei anneta: luovutus vapaaehtoista. Tajusin, että kai sitten saavat verensä ilman minuakin.

Vierailija
68/69 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lisäksi selvitettiin koulussa biologian tunnilla

Koulussa bilsan tunnilla olette korkeintaan voineet selvittää, että mikä veriryhmäsi voisi olla, jos vanhempasi ovat sitä ja tätä veriryhmää. Sitä tarkkaa veriryhmää ette ole kyllä voineet saada selville. Esim. minun vanhempani ovat veriryhmää B+ ja O+, sisarukseni ovat B+ ja minä O+. Kaverini vanhemmat ovat myös B+ ja O+, kaikki lapset ovat B+.

Meillä ainakin tehtiin vasta-ainetesti veritipasta biologian tunnilla, jolla selvitettiin onko A, B vai O. Sitä ei tietenkään saanut selville oliko RH+ vai Rh-

Meillä tehtiin sama. Mutta, koska molemmat vanhemmat on samaa veriryhmää, oletan, että itsellänikin on sitten sama Rh.

Vierailija
69/69 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla suurta merkitystä ole. Enemmän vaikuttaa sukupuolikin.

Moni O-ryhmäläinen on kuollut koronaan ja A sairastanut ilman oireita.

Niin, vaikuttaako sukupuoli oikeasti? Vai onko kysymys siitä, että keskimäärin miehillä on huonommat elintavat ja täten alentunut immuniteetti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi