Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veriryhmäsi

Vierailija
08.04.2020 |

Tiedätkö, mikä se on? 0- veriryhmäläiset vähemmän alttiita pahalle taudille, kun taas A paha.

Veriryhmäsi

Vaihtoehdot

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuon veriryhmänsä saa selville, jos ei tiedä? Mies ei tiedä, mulla luki neuvolakortissa se, kun odotin lapsia. Muuten en varmaan kans tietäisi.

Vierailija
2/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luovuttaa verta, saa sen tiedon kai. Mutta voiko verta nyt luovuttaa ihan normaalisti? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen O rh neg.

Vierailija
4/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuon veriryhmänsä saa selville, jos ei tiedä? Mies ei tiedä, mulla luki neuvolakortissa se, kun odotin lapsia. Muuten en varmaan kans tietäisi.

Lapsena äiti katsoi minulle sen neuvolakortista, lisäksi selvitettiin koulussa biologian tunnilla ja aikuisena verenluovutuksessa.

Vierailija
5/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luovuttaa verta, saa sen tiedon kai. Mutta voiko verta nyt luovuttaa ihan normaalisti? 

Itse kävin viime viikolla luovuttamassa verta. Olivat lisänneet toimia viruksen leviämisen estämiseksi. Verenluovutukseen tuli varata aika ja ihmisten määrä oli rajattu niin ettei samassa tilassa ollut montaa ihmista yhtä aikaa.

Jos ette ole sairaita ja millään kykenette niin käykää luovuttamassa verta. Sitä tarvitaan joka päivä.

Vierailija
6/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen O rh neg.

Sun veri sopii hätäverenä kaikille, joten kannattaa luovuttaa. <3

Vierailija
7/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin viime viikolla luovuttamassa verta. Olivat lisänneet toimia viruksen leviämisen estämiseksi. Verenluovutukseen tuli varata aika ja ihmisten määrä oli rajattu niin ettei samassa tilassa ollut montaa ihmista yhtä aikaa.

Jos ette ole sairaita ja millään kykenette niin käykää luovuttamassa verta. Sitä tarvitaan joka päivä.

Veriryhmän saa tietää kun käy luovuttamassa, ja ihan totta tuo verenluovuttamisen tärkeys. Nyt jo on pulaa suojavarusteista, myöhemmin ehkä myös tehohoitopaikoista, jos siihen päälle vielä tulee pula verestä niin tilanne on kyllä aika traaginen.

Vierailija
8/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen O rh neg.

Sun veri sopii hätäverenä kaikille, joten kannattaa luovuttaa. <3

Kannttaa odottaa parasta tarjousta.

Vierailija
9/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lisäksi selvitettiin koulussa biologian tunnilla

Koulussa bilsan tunnilla olette korkeintaan voineet selvittää, että mikä veriryhmäsi voisi olla, jos vanhempasi ovat sitä ja tätä veriryhmää. Sitä tarkkaa veriryhmää ette ole kyllä voineet saada selville. Esim. minun vanhempani ovat veriryhmää B+ ja O+, sisarukseni ovat B+ ja minä O+. Kaverini vanhemmat ovat myös B+ ja O+, kaikki lapset ovat B+.

Vierailija
10/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa bilsan tunnilla olette korkeintaan voineet selvittää, että mikä veriryhmäsi voisi olla, jos vanhempasi ovat sitä ja tätä veriryhmää. Sitä tarkkaa veriryhmää ette ole kyllä voineet saada selville. Esim. minun vanhempani ovat veriryhmää B+ ja O+, sisarukseni ovat B+ ja minä O+. Kaverini vanhemmat ovat myös B+ ja O+, kaikki lapset ovat B+.

Kyllä niitä helppoja kittejä on saatavilla, millä saa selvitettyä veriryhmän.

Vierailija
11/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla aika hyvä "tarjous" että minä o- lähtisin luovuttamaan. Olo on sen verran heikko ja onhan nuo menkat 20 päivän kierrolla tai lyhyemmälläkin sitä luokkaa ettei minulla varmasti riitä muille jaettavaksi.

Vierailija
12/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin tehtiin vasta-ainetesti veritipasta biologian tunnilla, jolla selvitettiin onko A, B vai O. Sitä ei tietenkään saanut selville oliko RH+ vai Rh-

Vierailija
13/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että veriryhmäni on A, mutta en tiedä onko + vai -.

Vierailija
14/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kelpaa luovuttajaksi, joten millä muulla tavoin voi selvittää veriryhmän?

Vierailija
15/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää korona nyt pahin sekä A+ että A - veren omaaville? Vai onko tuolla rhesus- tekijällä joku merkitys?

Vierailija
16/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, mutta vain ajanvarauksella ja terveenä = oireettomana. 

Vierailija
17/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää korona nyt pahin sekä A+ että A - veren omaaville? Vai onko tuolla rhesus- tekijällä joku merkitys?

Ei ole. 

Vierailija
18/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veriryhmä voidaan selvittää yksityisellä, mutta tällöin se on luonnollisesti maksullista. Verenluovutuksessa tiedon saa ilmaiseksi.

Vierailija
19/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. [/quote

Mies  vastaamassa? Vastqaavat just noin aina jos on kaksiosainen kysymys, niin ei tiedä että kumpaan vastaa:)

Vierailija
20/69 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sitä tähtien asennosta näe, joten se pitää määrittää jos ei ole aiemmin määritetty. Jos sitä siis johonkin tarvitset. Se määritetään kyllä ennen leikkauksia ja synnytystä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän