Ajatusleikki, jos enää ei saisi matkustaa ulkomaille, mikä jäi viimeiseksi ulkomaanmatkaksesi?
Jos siis kuvitellaan, että tulisi lopullinen matkustuskielto niin mikä oli viimeinen ulkomaanmatkasi ja entäpä viimeinen lentosi?
Kommentit (131)
Matka Suomeen viime kesänä.
T. ulkosuomalainen
Ihan vaan Viro.
Saisi moinen tullakin. Jokainen pysyköön siellä missä on syntynyt. Tämmösiltä taudeiltakin vältyttäisiin.
4 viikkoa kirsikankukka-aikaan Japania kiertelemässä viime keväänä. Upea maa. Ainakin viimeiseksi reissuksi jäisi elämäni paras reissu.
Tukholman risteily hiihtolomalla viimein ulkomaan matka. Tammikuussa juhlitiin siskon syntymäpäivää Budapestissä, eli se oli viimeinen lentomatka
Perinteinen Viro. Viimeinen lento oli Pulasta Helsinki-Vantaalle.
Madeira ja Lissabon viime kesänä vajaat kaksi viikkoa.
Kreetan matka viime syksynä. Oli kyllä ihana reissu.
No, oon mä vissiin Tukholmassa käynyt sen jälkeen, mutta ei sitä lasketa.
Berliini 29.2.-5.3. Ja lento sieltä Helsinkiin.
Tallinna, viime kesänä. Tarkoitus oli lähteä reissuun myös tänä kesänä (tuosta on tullut jo traditio) mutta taitaa jäädä...
Gran canaria maaliskuun alussa. Silloin oli jo naapurisaarella 1 hotelli suljettuna karanteeniin.
Kuuba. Lento Havanna-Helsinki tammikuu 2020.
Olin ulkomailla viimeksi alaikäisenä. Nyt olen 36. Tämän viimeisimmän ulkomaanmatkaan on täytynyt olla Siljan Helsinki-Tukholma-Helsinki risteily vuonna 1998 tai 99.
Jos matkustaminen loppuisi niin joutuisin jäämään tänne Barcelonaan loppu elämäkseni... Toisaalta on niitä huonompiakin kaupunkeja.
Islanti. Tammikuussa.
Pitkään haaveiltu ja sit se vaan tehtiin kun tuli hyvä tarjous. Piti ottaa palkatonta vapaata töistä - onneksi onnistui.
Jos se jää viimeiseksi reissuksi, niin oli sen arvoista. Kierrettiin saari ja oli hienoa.
Olen asunut Ruotsissa, Norjassa, Kiinassa, Skotlannissa ja USA:ssa. Islanti nousee silti top viiteen sellaisena elämyksenä. Kiinan Huangshanin, Australian Great Barrier Reefin ja Skotlannin Isle of Skyen oheen.
Ruotsi.