Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen täysin taantunut ja ahdistunut Koronan takia

Vierailija
08.04.2020 |

Ensinnäkin otan hyvin tosissani nämä rajoitustoimenpiteet. Ahdistun kun näen ihmisiä, jotka paskat piittaavat rajoituksista. Kuulun riskiryhmään, enkä halua sairastaa virusta saati kuolla siihen välinpitämättömien idioottien takia. Olen minäkin siis ahdistunut kun en pääse toteuttamaan normaalia elämääni harrastuksineen, aivotoimintani on heikentynyt ja olen jopa masentunut syvästi uudelleen. Mutta en silti mene ihmettelemään huvikseni julkisille paikoille.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Olen aivan paniikissa 24/7. En pysty nukkumaan öisin. Nyt on vielä vatsahaavan ja muitakin oireita. Luulen ettei mitään mahdollisuuksia selvitä tästä hengissä.

Vierailija
2/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirjoja, niin saat muuta ajateltavaa! Ei se ongelmaa poista, mutta auttaa vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen arkeen nyt rutiinia ja vähän uutispimennystä. Saathan ap nukuttua kunnolla?

Vierailija
4/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta en pysty keskittymään mihinkään lukemiseen ollenkaan. Korkeintaan surffailemaan netissä. Näillä mennään. Huolestuttavina on ehkä etten pysty nukkumaan. Joo ja vatsahaavatilanne päällä, olen kohta alipainoinen. Sekin vielä. Kohta vie Korona.

Vierailija
5/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmiin kuulumattomien (kuten itseni) pitäisi siis tanssia riskiryhmiin kuulumattomien pillin mukaan? Emme saa elää normaalia elämäämme - tosin kädet useammin pesten ja isoja ihmisryhmiä vältellen - koska riskiryhmiin kuuluvat ahdistuvat? Olen käynyt kaupassa kolmisen kertaa viikossa (tänäänkin mennään pääsiäissapuskat ostamaan) ja eilen kävin peräti kampaajalla hiustenleikkuussa, ja minun pitäisi olla niin tekemättä, koska joku jossain satojen kilometrien päässä siitä ahdistuu niin, että henkeen ottaa? Ei kuule vetele, en ala.

Vierailija
6/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin. Olen aivan paniikissa 24/7. En pysty nukkumaan öisin. Nyt on vielä vatsahaavan ja muitakin oireita. Luulen ettei mitään mahdollisuuksia selvitä tästä hengissä.

Et ole suuri menetys yhteiskunnalle.

Vierailija
7/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ahdistuu, niin ainakin pitäisi olla katsomatta telkkariuutisia tai kuuntelematta radiota. Niin, ja pois verkosta. Internet on kaiken ahdistuksen alku ja juuri.

Vierailija
8/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmiin kuulumattomien (kuten itseni) pitäisi siis tanssia riskiryhmiin kuuluvien pillin mukaan? Emme saa elää normaalia elämäämme - tosin kädet useammin pesten ja isoja ihmisryhmiä vältellen - koska riskiryhmiin kuuluvat ahdistuvat? Olen käynyt kaupassa kolmisen kertaa viikossa (tänäänkin mennään pääsiäissapuskat ostamaan) ja eilen kävin peräti kampaajalla hiustenleikkuussa, ja minun pitäisi olla niin tekemättä, koska joku jossain satojen kilometrien päässä siitä ahdistuu niin, että henkeen ottaa? Ei kuule vetele, en ala.

Korjasin vähän omaa tekstiäni. Ärsyyntyneenä kirjoitin väärin.

Vierailija
9/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoile

Eivät uskovaisetkaan ole suojassa koronalta, niin monta epidemiaa on saanut lähtönsä uskonnollisista tilaisuuksista.

Vierailija
10/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi lopetat internetistä liiallisen uutisten lukemisen. Kerran päivässä voit tsekata onko mitään uutta tapahtunut. Toiseksi vauvapalsta sulkuun. Sitä ei tarvitse avata ollenkaan. Sitten keksit itsellesi jotain tekemistä. Käsitöitä, sudokua, ristisanoja, palapelejä, kodin kunnostamista, valokuvien järjestelyä tms. Onhan noita. Kerran päivässä käyt ulkoilemassa ja nauttimassa kevään heräämisestä. 

Vierailija
11/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tarvitsisi enempi apua pääkoppaansa. Todennäköisempää on sairastua syöpään kuin tähän jos vähänkään ymmärtää hygienista mitään.

Vierailija
12/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmiin kuulumattomien (kuten itseni) pitäisi siis tanssia riskiryhmiin kuulumattomien pillin mukaan? Emme saa elää normaalia elämäämme - tosin kädet useammin pesten ja isoja ihmisryhmiä vältellen - koska riskiryhmiin kuuluvat ahdistuvat? Olen käynyt kaupassa kolmisen kertaa viikossa (tänäänkin mennään pääsiäissapuskat ostamaan) ja eilen kävin peräti kampaajalla hiustenleikkuussa, ja minun pitäisi olla niin tekemättä, koska joku jossain satojen kilometrien päässä siitä ahdistuu niin, että henkeen ottaa? Ei kuule vetele, en ala.

Jos et ole provo, niin toivon, että joudut onnettomuuteen ja vammaudut tai kuolet, sillä noin itsekkäänä olet pelkkä ympäristöä haittaava ihmisjä te.

Vierailija
13/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Osmo osannut runoilla kuinka panemalla paranee

Vierailija
14/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole suuri menetys yhteiskunnalle.

Olet väärässä. Tavallista herkemmällä ihmisillä voi olla paljonkin annettavaa yhteiskunnalle. Minulla on monta projektia vireillä jotka toivon että saisin toteuttaa loppuun.

Vierailija
15/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Osmo osannut runoilla kuinka panemalla paranee

Tuo on tässä mielentilassa kauimpana mielestäni.

Vierailija
16/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensiksi lopetat internetistä liiallisen uutisten lukemisen. Kerran päivässä voit tsekata onko mitään uutta tapahtunut. Toiseksi vauvapalsta sulkuun. Sitä ei tarvitse avata ollenkaan. Sitten keksit itsellesi jotain tekemistä. Käsitöitä, sudokua, ristisanoja, palapelejä, kodin kunnostamista, valokuvien järjestelyä tms. Onhan noita. Kerran päivässä käyt ulkoilemassa ja nauttimassa kevään heräämisestä. 

Vauvapalsta sulkuun ja itse noudatat omaa paasaustasi oikein mallikkaasti 🤗

Vierailija
17/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten aloittajalla meni ennen koronaa sitten?

Vierailija
18/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalsta sulkuun ja itse noudatat omaa paasaustasi oikein mallikkaasti 🤗

Niinpä! Tänään avasin nämä keskustelut ensimmäisen kerran pitkään aikaan. Ainakin kuukausi edellisestä käynnistä. Itsellä ei ole taipumusta ihan pienistä ahdistua, mutta voin kuvitella ettei tämän palstan anti ainakaan auta, jos olet herkempi yksilö. Sen verran sekaisin osa porukasta täällä on. 

Vierailija
19/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä et ottaa asian todesta,monella ihmisellä nyt stressiä asiasta. olis hyvä välil miettiä muita asioita esim. kokeilla yrttien kasvatusta parvekkeella.soittaa ystäväl kuulumisia. tai katsoa youtuubista vaikka eläintarha videoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan