Ajatusleikki, jos enää ei saisi matkustaa ulkomaille, mikä jäi viimeiseksi ulkomaanmatkaksesi?
Jos siis kuvitellaan, että tulisi lopullinen matkustuskielto niin mikä oli viimeinen ulkomaanmatkasi ja entäpä viimeinen lentosi?
Kommentit (131)
Viro, tosin karkaisin suomesta heti kun tuollainen tulisi.
Englannissa olin. Syksyllä takaisin.
Geneve ja siellä upea hotelli Mandarin Oriental veden äärellä. Olen käynyt useamman kerran Genevessä ja rakastan kaupunkia, sopivan kokoinen, supersiisti, Sveitsiläiset ovat ihania ihmisiä, todella hyvät ostosmahdollisuudet.
Berliini. Oli tarkoitus lähteä Japaniin katsomaan kirsikankukkia nyt tänä keväänä mutta se reissu sitten jäi.
Venäjällä olen käynyt viimeksi ja viimeisin lento Helsingistä Ouluun.
Sveitsin alpit. Zurich-Helsinki.
Portugal kolmisen kuukautta sitten.
En ole käynyt ulkomailla, ellei ruotsin ja viron satamia lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Portugal kolmisen kuukautta sitten.
Ja siis lento Lissabon-Helsinki. En ole sen jälkeen tainnut käydä edes työmatkalla lentäen.
Vierailija kirjoitti:
Berliini. Oli tarkoitus lähteä Japaniin katsomaan kirsikankukkia nyt tänä keväänä mutta se reissu sitten jäi.
Tul turkku kattoma kirsikakukki, nee tosin alko kukkima jo helmikuus, onk niist mittä jäljel enä, emmää sitä kyl tiärä.
Neo iha aurajoe rannas kumminki, ei sempuale.
Ja mää en tiärä lasketaakse, mut ruatsis oon käyny viime kesän, niinku kunnon turkulaine ny pruukkaa välil käyrä. 😄
Teneriffan reissu tänä vuonna helmi-maaliskuun vaihteessa.
Innsbruck-Helsinki. Ennen kuin paikasta tuli viruslinko.
Penang, Malesia tammikuussa 20. Viimeisin lento Finnairilla Bangkok-Helsinki. Upea, täydellinen loma. Rantaa ja kaupunkia, historiaa, kulttuuria, hemmottelua, aurinkoa.
^ juu ei pelkkää satamas käynti ny ainaka lasketa turus.
3,5kk vaihto-opiskelu Canterburyssa viime syksynä.
Viitisen vuotta sitten koukattiin pohjoisen reissulla Norjan puolella, taidettiin poiketa Ruotsissakin, jos näitä nyt ulkomaanmatkoiksi voi laskea :D
Viimeinen lentomatka, 15 vuotta sitten Kreetalla. En kaipaile kauas, taidan pysyä korkeintaan naapurimaissa jatkossa, jos ja kun taas olemme vapaita.
Viimeinen lento olisi tammikuussa Madeiralta ja viimeinen ristely talvilomalla Tukholmaan.
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Afrikka :) Olisi ainakin ollut hyvä viimeinen matka!
Sama täällä!
Lontoo 1991. Ei tule ikävä, vaikka matkustaminen kiellettäisiin ainiaaksi.