Ruoka jota inhoat, mutta jota muut tuntuvat rakastavan.
Otsikossa sisältö jo onkin.
Itse vihaan kasvissosekeittoja. Ne ei oo ikinä hyviä ja aina ne maistuu todella makealta, johtuen siitä, että lähes poikkeuksetta siellä on aina porkkanaa ja bataattia tai parhaimmillaan näitä kahta yhdessä. Muutenkin miellän koko soseen lastenruoaksi.
Kommentit (557)
Inhoan oikeastaan kaikkea leivitettyä. Kaikki kananugetit, kalapuikot, erilaiset leivitetyt leikkeet hyi, hyi ja hyi.
Vierailija kirjoitti:
Poronkäristys, riistakäristys. Miten maku voikin poiketa noin esim. lehmästä? Kaksi kertaa riitti, vaikka kenties kokissa oli vika.
Tätä ihmettelen itsekin. Naudanlihaa paistaessa vesi herahtaa kielelle jo pelkästä tuoksusta mutta hirvenlihan käry suorastaan oksettaa. Poroa olen siedättänyt itseni syömään mutta hirvi ei mene ei millään.
Harmi sinänsä kun mies on hirviporukassa ja tuo joka syksy varmaan 70kg lihaa kotiin.
Kaikki mikä tuntuu suussa niljakkaalta, kuten raaka kala (sushi tms). Kaikki "mehukkaat" lihat ällöttävät, tyyliin rare ja medium, lihan tulee olla mieluummin vaikka kuivaa kuin "mehukasta". Oksennus tulee niistä lihanesteistä, hyi hitto.
Sushi
Vuohenjuusto
Aurajuusto
Appelsiini
Vierailija kirjoitti:
Ei ruoka, mutta juoma - laiha vaaleapaahtoinen kahvi. Ja vielä maitoa laimentamaan entisestään... mieluummin joisin pienemmän määrän laadukasta tummapaahtoista kahvia, kun litkisin tätä litratolkulla.
Tuo mainitsemasi litkuhan on sitä "kunnon kahvia", mitä moni suomalainen kaipaa ulkomailla.
Inkivääri. Musta se ei maistu ruualta vaan muistuttaa lähinnä puhdistusaineiden hajua. Olen tavannut ehkä yhden ihmisen joka ei myöskään pidä siitä, loput tuntuvat rakastavan.
Katkaravut. Iljettävän makuisia ja tuntuisia suussa, tuntuu välillä että olen ainoa joka ei ole seonnut kun muut hotkivat niitä haltioissaan.
Katkaravut, etenkin jos niissä on vielä silmät, tuntosarvet ja jalat paikallaan.
Sienet, erityisesti korvasieni (miksi syödä jotain, mikä voi olla myrkyllistä, ja lisäksi ne vielä näyttävät ja haisevat inhottavalta)
Makkara (sellainen jauhoinen, lenkkimakkaran tyyppinen)
Sushi
Itsellä on kieltämättä outo maku, mutta inhoan yli kaiken munakoisogratiinia (jos tätä voi edes omaksi ruoaksi laskea). Ylipäätään en pidä juuri mistään ruoasta, jossa on munakoisoa.
Vierailija kirjoitti:
Katkaravut. Iljettävän makuisia ja tuntuisia suussa, tuntuu välillä että olen ainoa joka ei ole seonnut kun muut hotkivat niitä haltioissaan.
Juurikin tämä, olin tulossa kirjoittamaan saman kommentin. Olen jopa välillä yrittänyt harjoitella ja totutella syömään niitä koska olen muuten melko kaikkiruokainen ja avoimin mielin maistan ruokia, mutta ei... En ymmärrä. Ja joku ottaa niitä pizzaan?
Uunimakkara jossa vielä juustoa välissä..
Sushi. Kebab Suomessa, en tiedä mitä ne ahlamit sille tekee kun esim. Saksassa maistuu ihan toisenlaiselta.
Possu kaikissa muodoissa ja kaikki perinteiset suomalaiset jouluruuat ovat mulle kauhistus. Mulle on ihan suututtu kun olen vain sanonut etten pidä karjalanpaistista, siis tilanteessa mihin ei liittynyt ruokailu vaan muutkin puhui ruuista mitä eivät tykkää syödä. Ihmeesti voi mennä makumieltymykset tunteisiin 😂
Viilit, piimät, maustamattomat jogurtit. Kaikki tuollaiset valkoiset, valjut ja lievästi happamat tuotteet. Kuin valkovuotoa söisi. (Sori ruma vertauskuva! :D)
Vierailija kirjoitti:
Katkaravut ihan kaikissa ilmenemismuodoissaan.
Ja ei. Se, että katkarapu mahdollisesti maistuu kanalta, ei muuta asiaa.
Ilmoitin asiattomaksi. Ei todellakaan mahdollisesti maistu kanalta, mistä olet moista saanut päähäsi?
Makaronilaatikon titteliä kaikkien lempiruokana en tajunnut lapsena, enkä tajua vieläkään. Tänäänkin töissä oli juustoista makaronilaatikkoa ruoaksi, hyvältä se tuoksuu eikä maussakaan sinällään mitään vikaa ole, mutta onhan se sellaista mautonta, vähän vetistä mössöä ilman kunnon suutuntumaa. Nälkäkin jää joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Oletkin juonut vain paskalaatuista ja huonosti tehtyä kahvia
No se on vähän tuo kahvi muuttunut. Ennen ei mitään muuta myytykkään, kun "uusi pehmeämpi maku", joka paketissa. Missä ei edes ollut mitään uutta, kun samaa pehmeää vähäpaahteista kahvia notkui kaikki hyllyt. Kyllähän niissä nykyään vielä lukee erikseen, jos kahvia on paahdettu vähänkin enemmän.
pulupentele kirjoitti:
Makaronilaatikon titteliä kaikkien lempiruokana en tajunnut lapsena, enkä tajua vieläkään. Tänäänkin töissä oli juustoista makaronilaatikkoa ruoaksi, hyvältä se tuoksuu eikä maussakaan sinällään mitään vikaa ole, mutta onhan se sellaista mautonta, vähän vetistä mössöä ilman kunnon suutuntumaa. Nälkäkin jää joka kerta.
Et ehkä ole ymmärtänyt, että makaronilaatikon koko idea on tekosyy syödä ketsuppia. Ei kukaan syö leipääkään ilman yhtään mitään siinä päällä. Voita tai vastaavaa siihen on pakko laittaa. Makaronilaatikossa se lisuke on ketsuppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolakurkku
Suolakurkkua tyrkytetään kyllä joka paikassa ja joka aterialla. Yök, en voi sietää.
Kai muuten tiedätte, että suolakurkku ja etikkakurkku (voileipäkurkku) ovat eri asioita? Tuo jälkimmäinen on paljon yleisempää, sitä on esim. hampurilarisissa. Itse tykkään suolakurkusta (joka siis valmistetaan maitohappokäymisellä), mutta en etikkakurkusta
Suolakurkkuja on kahdenlaisia. Etikkakurkkuja ja hapankurkkuja. Useimmiten suolakurkut suomessa ovat etikkakurkkuja. Hapansuolakurkkuja kutsutaan täällä userin venäläisiksi suolakurkuiksi. Hampurilaisissa on maustekurkkuja.
Nocco juomat