Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitten kun taas pääsee mökille, niin en aio käydä kaupoilla mökkipaikkakunnan kaupoissa.

Vierailija
07.04.2020 |

Niin ilkeästi mökkeilijöitä on haukuttu. Jos meidän rahat ei kelpaa niin sitten ei.
Ajan Jyväskylään ostoksille.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy. Ehkä kannattaisi viedä itkupotkuraivarit vielä pidemmälle ja myydä koko mökki pois! Siitäpähän saavat!

Sekin kävi mielessä. Mutta mulla on varaa pitää mökki vaikka tyhjänä ja taidan pitää sen ihan paikallisten maalaisten kiusana. Enää ei ole mitään syytä yrittää olla huomaavainen huomaamaton mökkiläinen.

Kesämökeille oikein kunnon kiinteistövero, jotta näistä syöpäläisistä päästään.

Monella mökkipaikkakunnilla ollaan kriisissä, kun niistä "syöpäläisistä" oikeasti päästään.

Vierailija
42/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuasukas kirjoitti:

Jännää kun noi uudeltamaalta tulevat mökkiloiset kuvittelevat että ilman heitä kaikki kaupat ja ravintolat ym. menevät heidän mökkipaikkakunnalla nurin. MUTTA samaanhengenvetoon ilmoittavat, että eivät he asioi mökkipaikkakunnalla kaupoissa, vaan tuovat ihan kaiken tarvitsemansa mukanaan. Pieni ristiriita...

Ei ole ristiriitaa. Normaalisti ja aikaisemmin asioimme paikallisissa kaupoissa. Mutta nyt mökkikarkurit tietysti toimivat huomaavaisesti sekä välttivät karanteeniajan kaikkea kontaktia mökkiseudun asukkaiden kanssa ja toivat viikkojen varaston tullessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe käy myös jatkossa ennen mökkireissua hakemassa eväät Stockmannin herkusta. Siinähän näkevät mökkipaikkakuntamme kauppiaat olisiko kannattanut.

Gunnar ja Kaarina, Helsinki

Kyllä oisin valinnut jotain fiksumpaa kuin Gunnar fantasia nimekseni...

Vierailija
44/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, nyt on kulunut kaksi viikkoa siitä kun uusmaalaiset pakenivat mökeilleen. Ottaen huomioon taudin itämisajan, viimeistään nyt pitäisi mökkipaikkakuntien terveyskeskusten täyttyä mökkiläisistä koronapotilaista. Kumman hiljaista näyttää kuitenkin tällä saralla olevan. Lisäksi monen voi ajatella saaneen tartuntansa Helsingissä jo kolme viikkoa sitten, joten voisi ajatella että moni mökkiläinen tarvitsisi jo tehohoitoakin. Kumma kyllä vaan näyttää siltä ettei tätäkään tapahdu.

Ja sinä tiedät tuon... mistä? Käytkö sinä vakoilemassa jokaisen kunnan terveyskeskuksissa? Jos mökkiläiseltä diagnosoidaan korona, niin hänen tautinsa lasketaan sinne kotipaikkakunnan sairastuneisiin. Ainakin omalla paikkakunnalla vieraspaikkakuntalaiset käyttävät paikallisia terveyspalveluja ja täällä on koronatapaukset nousussa.

Vierailija
45/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta ei haluta keskustella kunnolla vaan herjaten? Oikeasti, tämä tilanne auttaa näkemään kuinka suomalaisessa yhteiskunnassa pitäisi tehdä näkyväksi useassa paikassa asuminen. Verot maksetaan yhteen paikkaan, OK, mutta useat elävät lähes puolet vuodesta myös toisaalla. Miten tuon saisi näkymään myös noissa yhteiskunnan palveluissa, sehän tuo kriittinen kysymys.  Kaikkien hyöty, että palveluita enemmän siellä missä ihmiset aikaa viettävät.

Vierailija
46/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ollaan menossa pääsiäiseksi mökille, huomenna lähdetään. Mökkipaikkakunnalla ei käydä kaupassa eikä edes bensaa ostamassa. Pysyypä se paikkakunta turvassa meidän mahdollisilta pöpöiltä, ja me niiden.

Vierailija
47/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta ei haluta keskustella kunnolla vaan herjaten? Oikeasti, tämä tilanne auttaa näkemään kuinka suomalaisessa yhteiskunnassa pitäisi tehdä näkyväksi useassa paikassa asuminen. Verot maksetaan yhteen paikkaan, OK, mutta useat elävät lähes puolet vuodesta myös toisaalla. Miten tuon saisi näkymään myös noissa yhteiskunnan palveluissa, sehän tuo kriittinen kysymys.  Kaikkien hyöty, että palveluita enemmän siellä missä ihmiset aikaa viettävät.

Tuossa tapauksessa osa resursseista pitää siirtää sieltä, mistä mökkiläiset lähtevät sinne, minne he menevät. Suomeksi sanoen lääkäreitä, hoitajia ja ambulansseja henkilökuntineen siirretään puoleksi vuodeksi mökkipaikkakunnille.

Vierailija
48/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tapauksessa osa resursseista pitää siirtää sieltä, mistä mökkiläiset lähtevät sinne, minne he menevät. Suomeksi sanoen lääkäreitä, hoitajia ja ambulansseja henkilökuntineen siirretään puoleksi vuodeksi mökkipaikkakunnille.

Juuri näin. Tai käytännössä rakennetaan alueellista joustavuutta tuohon väestön hetkittäiseen kasvuun. Nyt mökkien myynti lähtee nousuun, etätyö yleistyy - kahdessa paikassa asuminen yleistyy, yhteiskunnan täytyy jotenkin kyetä ottamaan tuo huomioon.

Vierailija
49/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina kokenut mökkipaikkakunnalla kuuluvani joukkoon ja aina on otettu vastaan tosi ystävällisesti.

Edelleenkin teen ostokseni kyläkaupasta, poikkean leipomosta leivät ja naapurin kanalasta munat ja kesäkioskilla jäätelöllä. Ja tervehdin jokaista vastaantulijaa kuten ennenkin eikä niin kiire ole ettenkö ehtisi kuulumisia vaihtaa.

Mökille ei nyt pääse muutamaan viikkoon, ikävää muttei kaada maata. Pääseepä sitten kun pääsee. Pitäisikö teidän minä minä heti mulle kaikki rajoitukset ei koske minua-ihmisten miettiä omaa asennetta ja miksi ette ole tervetulleita mökkikuntaan juuri nyt? Ei ne kauppiaat tai kyläläiset moiti niitä jotka tekee ohjeistuksen mukaisesti vaan niitä jotka tunkee väkisin paikalle vaikkei pitäisi

Vierailija
50/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Meidän kylän kauppa pärjää hyvin ilman mökkiläisiäkin ja asukkaita vain vituttaa se turistien tupeksiminen haitolla pohtimassa ostettaiskonhiillodts vai hk:n sinistä. Menkää sinne mökille ja pysykää siellä ja käykää viereisen kaupungin Prismassa.

Okeii... osunko oikeaan, kun arvaan, että et ole se kyläkauppias?

Vierailija
51/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina kokenut mökkipaikkakunnalla kuuluvani joukkoon ja aina on otettu vastaan tosi ystävällisesti.

Edelleenkin teen ostokseni kyläkaupasta, poikkean leipomosta leivät ja naapurin kanalasta munat ja kesäkioskilla jäätelöllä. Ja tervehdin jokaista vastaantulijaa kuten ennenkin eikä niin kiire ole ettenkö ehtisi kuulumisia vaihtaa.

Mökille ei nyt pääse muutamaan viikkoon, ikävää muttei kaada maata. Pääseepä sitten kun pääsee. Pitäisikö teidän minä minä heti mulle kaikki rajoitukset ei koske minua-ihmisten miettiä omaa asennetta ja miksi ette ole tervetulleita mökkikuntaan juuri nyt? Ei ne kauppiaat tai kyläläiset moiti niitä jotka tekee ohjeistuksen mukaisesti vaan niitä jotka tunkee väkisin paikalle vaikkei pitäisi

Kyllähän tässä keskustelussa koko ajan puhutaan mökkiläisistä yleisesti, riippumatta siitä ovatko he viime aikoina olleet lähelläkään mökkiään. Hyi mökkiläinen.

Vierailija
52/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tässä keskustelussa koko ajan puhutaan mökkiläisistä yleisesti, riippumatta siitä ovatko he viime aikoina olleet lähelläkään mökkiään. Hyi mökkiläinen.

No höpö höpö.  Vastuuttomat ihmiset ovat niitä paheksuttuja. Lappiin hiihtokeskuksiin mentiin Alppiloman jälkeen vetämään kaljapäissä letkajenkkaa ja tsekatkaapa Kittilän nyt viruslukemia. ja miettikää mikä matka paikallisilla on Leviltä Rovaniemelle tehohoitoon, kerkeää kuolemaan monta kertaa välille. Samalla lailla vastuuttomia ihmisiä on maalla, kuljetaan sukulaisissa ympäri Suomea, ei muisteta turvavälejä kaupoissa ja tuhahdetaan neuvoille aivastaa hihaan tai pestä käsiä.

Vierailija
53/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah, siinä on maalaisilla unelmat. Ihan kuin teillä toukohousuilla olisi varaa ostaa edes varastoa. 

Voittehan te vuokrata niitä ja remontoida aina vuoden välein kun nuoriso pistää vuokratun bilepaikan päreiksi. 

Voi kultaseni, jos jotain haluamme, laitamme hiukan metsää kumoon ja ostamme niillä tuloilla. Tollo kaupunkilainen vinkuu saastuneessa kerrostalokopissaan. Koronapotilas kun rappukäytävässä rykäisee talo on saastunut moneksi viikoksi.

Jee, pysykää Uudellamaalla häkeissänne tollot!

Vierailija
54/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin tästä tilanteesta, joten käytin sanaa mökkiläiset. "Ne mökkiläiset, jotka tässä tilanteessa ovat lähteneet mökeilleen vastoin ohjeistusta" on liian pitkä kirjoitettavaksi jokaiseen kommenttiin erikseen.

Vierailija
55/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkonkylän kaupoissa käyn landella niinkun ennenkin ja parilla lähiviljelijällä ostoksilla. Kalastelen, sienestän ja marjastan. Vähän viljelen pottuja, sipulia ja maustekasveja jne. Ei pokkeusta entiseen. Oh, ja ihana maalaistori. Täältä tullaan stadista niinkun ennenkin.

Vierailija
56/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällissotako tästäkin saadaan aikaseksi, landet vastaan stadi. Haloo!

Vierailija
57/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy. Ehkä kannattaisi viedä itkupotkuraivarit vielä pidemmälle ja myydä koko mökki pois! Siitäpähän saavat!

Sekin kävi mielessä. Mutta mulla on varaa pitää mökki vaikka tyhjänä ja taidan pitää sen ihan paikallisten maalaisten kiusana. Enää ei ole mitään syytä yrittää olla huomaavainen huomaamaton mökkiläinen.

Niillä on jo helkkarin kova kiinteistövero. Mitä sillä verolla oikein saa? Ei kunnallistekniikkaa, ei tietä. Ei postipalveluita, eikä mitään muitakaan palveluita. Paitsi siis verotuspalvelu. Ja nyt ei ilmeisesti voisi enää mennä edes terveyskeskukseen jos loukkaisi itsensä. Rahaa vaan tuodaan mökkikuntaan ja harvoin kukaan edes kiittää. Sinänsä ihan normitoimintaa tässä maassa, ei täällä kukaan ketään mistään kiitä.

Vierailija
58/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, nyt on kulunut kaksi viikkoa siitä kun uusmaalaiset pakenivat mökeilleen. Ottaen huomioon taudin itämisajan, viimeistään nyt pitäisi mökkipaikkakuntien terveyskeskusten täyttyä mökkiläisistä koronapotilaista. Kumman hiljaista näyttää kuitenkin tällä saralla olevan. Lisäksi monen voi ajatella saaneen tartuntansa Helsingissä jo kolme viikkoa sitten, joten voisi ajatella että moni mökkiläinen tarvitsisi jo tehohoitoakin. Kumma kyllä vaan näyttää siltä ettei tätäkään tapahdu.

Ja sinä tiedät tuon... mistä? Käytkö sinä vakoilemassa jokaisen kunnan terveyskeskuksissa? Jos mökkiläiseltä diagnosoidaan korona, niin hänen tautinsa lasketaan sinne kotipaikkakunnan sairastuneisiin. Ainakin omalla paikkakunnalla vieraspaikkakuntalaiset käyttävät paikallisia terveyspalveluja ja täällä on koronatapaukset nousussa.

Iltapulut olisivat kuule repineet isot lööpit jos yksikin mökkikarkuri olisi vaivannut mökkikuntansa terkkaria. Sellaista ei siis ole tapahtunut ja aniharvoin jos koskaan mökkiläiset hakeutuvat paikalliseen terveydenhoitoon.

Vierailija
59/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli ennen, mutta nyt et enää ole tervetullut jvaan saastainen uusmaalainen.

Vierailija
60/70 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo. Ja sähkönsiirtovero, paskalaki ja jätehoito. Ammattilaisten työ maksaa enemmän kuin pk-seudulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä