Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun pikkunen 11kk menee päiväkotiin, jännittää...

Vierailija
30.06.2006 |

Meen itse töihin ja meidän vauveli " joutuu" päiväkotiin. Mua jännittää kauheesti! Aloitan uudessa työpaikassa ja hoitokin on uutta. Kai se hyvin menee... Tiedän, että tämä on paras ratkaisu meidän koko perheelle, mutta silti tulee huono omatunto kunen ole enää kotona hänen kanssa.

Tsempatkaa mua vähän :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä ymmärrät lastas täs vaihees viel parhaiten

Vierailija
2/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse toivottavasti viihdyt uudessa duunissa.

Itse vein pojan samanikäisenä päikkäriin aikoinaan, nyt on jo tyttö tuossa lisänä. Mutta päivähoitoa kannatan jos äiti jaksaa ja tykkää todella työstään. Itse aloitan taas työt syksyllä vakituisena osa-aikaisena.

Vierailija
4/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti kaikki meni, ja hän sai elää oman rytminsä mukaan (päiväunet, ruokailut).

Vierailija
5/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisin kotiin, niin aika tiukkaa olisi rahasta, vaikka en mitään huimaa palkkaa saakaan. Ei raha ole tärkeintä mutta pitäähän sitäkin hiukan olla. Luulen, että lapsikin tykkää päästä leikkimään toisten kanssa, me kun asutaan ihan korvessa, niin ei muuten tutustu muihin. Ja kiva mun on myös päästä ihmisten ilmoille :)

Kaikki on siis ihan ok, mutta jotenkin on niin surkuolo, kun vauva-aika on ohi ja pikkunen ei oo mikään nyytti enää. Kaipa tämmönen tuska tähän vaiheeseen kuuluu...

ap

Vierailija
6/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tyttö aloitti saman ikäisenä ja on ollut hoidossa nyt 4 kk. On viihtynyt hienosti ja on sekä toisten lasten että hoitotätien lellikki. Tyttö jää mielellään aamulla hoitoon ja halailee iloisena hoitotätejä vielä kun haen hänet hoidosta. Enemmän itse olen stressannut hoidosta kuin tyttö :-)

Vierailija
7/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä pelkää. infektioihin kannattaa tosin varautua, vaikka ei niitäkään kaikille pienille tuu. suhtaudu positiivisesti, lapsi kuitenki kasvaa koko ajan ja on vain hetken tuon 11kk.

Vierailija
8/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten päivä yllä kotosallakin.

Vierailija
9/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph:lle kunta ehkä syksyllä hänet siirtääkin, mutta päiväkotiin ainakin hänet nyt loma-ajaksi sijoitetaan. ap

Vierailija
10/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva mun mielestä.

Vierailija
11/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki meni hyvin. Hän on kehittynyt hyvin sopeutuvaiseksi uusiin tilanteisiin. Esim. uudet harrastusryhmät ja muut eivät tuota pulmia.

Vierailija
12/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti, toi helpottikin kovasti mun oloa... ap

Vierailija
13/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs sinä olet optimisti. Meidän poika sairasti ensimmäisenä tarhavuonnaan kaksi flunssaa ja vesirokon. Eivät kaikki lapset välttämättä joudu esim korvakierteeseen.

Vierailija
14/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsesi on ensin loma-ajan yhdellä hoitajalla ja sitten toisella. Vaikken tuomita haluakaan, niin suosittelisin aloittamaan hoidon saman tien sillä hoitajalla, jolla lapsi on pidempään, oli se sitten päiväkoti tai pph. Jos lapsi kuitenkin nyt aloittaa päiväkodissa, niin ÄLÄ SIIRRÄ häntä enää perhepäivähoitajalle. Vaihdoksista voi lapsen perusturva kärsiä.

Vierailija
15/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku turhautunut kotiäiti siellä vaan purkaa ahdistustaan, kun on kateellinen sinulle, kun olet uskaltanut tehdä ratkaisun, joka on teidän perheelle paras. Vain sellaiset äidit, jotka eivät ole sinuja omien ratkaisujensa kanssa, kokevat tarpeelliseksi haukkua täällä muita.

Meidän poitsu meni muutamia kuukausia vanhempana hoitoon kuin teidän, mutta lähipiirissä useampikin on aloittanut juuri tuossa vuoden kieppeillä, ja kaikilla on mennyt hyvin. On tietenkin ihan itsestäänselvää, että kotihoidossa on paljon hyviä puolia, ja on täysin luonnollista, että sinua surettaa, kun yhteinen aika lapsen kanssa vähenee, mutta päivähoito ja töihin paluu tuo teille myös varmasti paljon hyvää! Keskity niihin hyvin puoliin äläkä liikaa murehdi niitä negatiivisia asioita. Tsemppiä, hyvin kaikki menee!

Vierailija
16/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin onhan noita infektioita ollut. Olen kolmen kuukauden aikana ollut jo 11 päivää poissa töistä lapsen sairastelun takia. En olisi muuten töihin mennytkään, mutta mieheltä katosi yllättäin työpaikka alta, joten jonkun piti tienata. Mies on ever since juossut haastatteluissa, jonne ei lasta voi raijata, joten päiväkoti oli ainoa ratkaisu.

Vierailija
17/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se pph kuitenkin niin paljon parempi noin pienelle kuin päiväkoti.

t. eräs, joka myös vei vauvansa 11 kk p-kotiin.

Vierailija
18/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEidän ryhmässä yllättävän sairasteluja ja useimmat vanhemmat tajuavat että kun tulee rokkotaudit ja flunssat niin pysytään tarpeeksi kauan pois tarhasta että ei tartu.

Tätä ei kaksi todella nuorta äitiä valitettavasti tajua, tuovat räkätautiset ja kuumeiset poikansa hoitoon ja hoitajatätien soittaessa kännyköihin että hakekaa pojat pois vaikka kesken päivän niin eivät vastaa puheluihin, vaikka muulloin AINA kulkevat luuri korvassa kuin se olisi kasvanut siihen kiinni!!! Hmph.....

Vierailija
19/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni aloitti tarhassa myös vähän reilu vuosikkaana ja sairasti ekan vuoden vähintään kerran kuussa, kevätkaudella kahdesti kuussa flunssan tms. Eikä se ollut korvakierrettä. Semmoista se vain on, kun ei ole vastustuskykyä - mistäs se olisi tullut - ja on paljon lapsia ja paljon kontakteja ja leikitään päät yhdessä ja sormet naapurinkin suussa.

Maitohappobakteerien antaminen muuten kuulemma parantaa sitä vastustuskykyä, suosittelen.

Vierailija:

Kiitti, toi helpottikin kovasti mun oloa... ap

Vierailija
20/24 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta sairastelusta piti sanomani, että reilun vuoden iässä hoitoon mennyt poika on siis kohta kaksi, ja on hoidossaoloaikanaan sairastanut ehkä 4-5 pientä nuhaa ja yhden vatsataudin, ei muuta. Eli ei hoitoon vieminen automaattisesti tarkoita mitään hurjaa sairastelukierrettä ja kyllä niitä tauteja saa muualtakin, jos nyt ylipäätään on ihmisten kanssa tekemisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi