Transnainen kysyy
Moi,
Olen melko epätoivoinen, tänä vuonna 40v täyttänyt, sukupuolen korjaukseen hakeutunut transnainen. Läheiseni eivät minua hyväksy, ja nyt korona-aikaan yksinäisyys korostuu. Voisitko kuvitella olevasi ystävä mukavalle naiselliselle transnaiselle? Olisi ihana saada ystävä.
T. Meri
Kommentit (29)
Jollet ole provo, suosittelisin kokeilemaan joltain Setan-palstalta. Täällä et saa mitään muuta kuin törkyä niskaasi.
Tsemppiä ystävän etsintään :)
Voisin olla mutta en halua vauvapalstalla lähteä kehenkään tutustumaan, koska trollit. :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen joka haluaisi olla mies nimittäisi itseään transnaiseksi? Hänhän haluaa naiseudesta eroon?
Joo, ei minua haittaisi ystävänä trans-sukupuolisuus.
transnainen = biologisesti mieheksi syntynyt henkilö, joka kokee olevansa oikeasti nainen ja lähdettyään prosessiin, hän on transnainen, lopulta nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen joka haluaisi olla mies nimittäisi itseään transnaiseksi? Hänhän haluaa naiseudesta eroon?
Joo, ei minua haittaisi ystävänä trans-sukupuolisuus.transnainen = biologisesti mieheksi syntynyt henkilö, joka kokee olevansa oikeasti nainen ja lähdettyään prosessiin, hän on transnainen, lopulta nainen.
Niinhän mä just sanoin? Eli siinä trans-määreen perässä on se sukupuoli johon tuntee kuuluvansa, joten ei tarvitse kysyä kumpi on, kuten viestissä 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei minua haittaisi ystävänä trans-sukupuolisuus.transnainen = biologisesti mieheksi syntynyt henkilö, joka kokee olevansa oikeasti nainen ja lähdettyään prosessiin, hän on transnainen, lopulta nainen.
Nainen ja mies ovat biologisia termejä.
nainen = naaraspuolinen aikuinen ihminen
mies = urospuolinen aikuinen ihminen
transnainen = mies, jolla on dysforiaa (ja joka ehkä muokkaa ulkonäköään vastaamaan naista)
transmies = nainen, jolla on dysforiaa (ja joka ehkä muokkaa ulkonäköään vastaamaan miestä)
Sukupuolta ei voi oikeasti vaihtaa. Kehoa voi vain muokata sen verran, että tulee sosiaalisesti kohdelluksi toisena sukupuolena.
Mutta transnainen ei ole sama asia kuin nainen ja transmies ei ole sama asia kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon syntynyt mieheksi mut välillä tekee mieli olla nainen et pääsis naisten pukukoppeihin tissejä ja perseitä vahtaamaan.
Suullinen ilmoitushan riittää vihreiden mukaan joten kai voin mennä sinne ja ilmottaa et tänään tunnen olevani nainen?
Voit sitten, kun translaki saadaan läpi.
Joutu laittamaan sen verran monta asiattomaksi ilmoitusta että varmaan kohta lähtee koko ketju :(
Miksi tämä on alueella Seksi? En näe mitään seksiin viittaavaa aiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Liian arka aihe yleiselle keskustelualueelle?
Tietysti. Ja voimia tutkimusjaksolle ja prosessiin. Se on törkeän hidas, voimia vievä ja varaudu siihen, että ennen kuin näet minkäänlaisia hoitoja, voi mennä vuosia. Varsinkin nyt kun on tämä korona kriisi, on transihmisten hoidot täysin laiminlyöty. Eli niitä ei ole eikä mikään etene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisuus, yksinäisyys ja korona-aika eivät ole arkoja aiheita. Toisekseen, vaikka olisivat, mikä ihme ratkaisu siirtää Seksi-alueelle?
Riippuu ihan siitä, millainen olet ajatusmaailmaltasi. Ymmärtääkö fyysistä todellisuutta vai ei. Genderideologia-tyypppejä ei juuri jaksa. Transmedikalistit vaikuttavat järkevämmiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisuus, yksinäisyys ja korona-aika eivät ole arkoja aiheita. Toisekseen, vaikka olisivat, mikä ihme ratkaisu siirtää Seksi-alueelle?
Trans ympätty seksuaalivähemmistöjen joukkoon. Ehkä ajattelevat, että kuuluu seksiosioon? Mistäs minä sen tiedän. Outo siirto minustakin.
Vierailija kirjoitti:
transnainen = biologisesti mieheksi syntynyt henkilö, joka kokee olevansa oikeasti nainen ja lähdettyään prosessiin, hän on transnainen, lopulta nainen.
Kiitos selvennyksestä. Useasti pohtinut onko trans tulossa vai menossa. On siis menossa.
Ystävän osalta ihan sama, jos yhdessä mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Blanchardin typologiaan liittyen?
Blanchard's transsexualism typology is a psychological typology of gender dysphoria, transsexualism, and fetishistic transvestism, created by Ray Blanchard through the 1980s and 1990s, building on the work of prior researchers, including his colleague, Kurt Freund. Blanchard categorized trans women into two groups: "homosexual transsexuals" who are attracted exclusively to men, and who seek sex reassignment surgery because they are feminine in both behavior and appearance; and "autogynephilic transsexuals" who are sexually aroused at the idea of having a female body.
https://en.wikipedia.org/wiki/Blanchard%27s_transsexualism_typology
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
transnainen = mies, jolla on dysforiaa (ja joka ehkä muokkaa ulkonäköään vastaamaan naista)
transmies = nainen, jolla on dysforiaa (ja joka ehkä muokkaa ulkonäköään vastaamaan miestä)
Sukupuolta ei voi oikeasti vaihtaa. Kehoa voi vain muokata sen verran, että tulee sosiaalisesti kohdelluksi toisena sukupuolena.
Mutta transnainen ei ole sama asia kuin nainen ja transmies ei ole sama asia kuin mies.
KYLLÄ, KYLLÄ, JOO ..Ja sinä nyt sitten tuolla valistuneella ja ihmisiä edelleen valistamaan pyrkivällä, tietoviisaalla kommentillasi halusit sitten vain varmistaa, ettevät he saisi mitään kohteluaKAAN ...
'Pikku Ironisti' kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KYLLÄ, KYLLÄ, JOO ..Ja sinä nyt sitten tuolla valistuneella ja ihmisiä edelleen valistamaan pyrkivällä, tietoviisaalla kommentillasi halusit sitten vain varmistaa, ettevät he saisi mitään kohteluaKAAN ...
Kommentissasi ei ole yhtään mitään järkeä.
Ei ihmisten asiallinen kohtelu sitä tarkoita, että pitää valehdella biologisista faktoista.
Edes biologinen sukupuoli ei ole ihan sitä mitä meille aikanaan koulussa opetettiin:
Sukupuolen moninaisuuden biologia | Tuomas Aivelo
Video on yksi Tiedekulman Tätä et oppinut koulussa -tapahtuman minioppitunneista.
Olen nainen, tosin mieheksi syntynyt, ja sen korjaan vihdoin.
T. Meri