Olen luullut olevani aika älykäs mutta saan ihan normaalit pisteet Mensan testeistä
Tulos on vaihdellut 100 ja 115 välillä. Harmittaa olla niin hiton keskinkertainen siinäkin.
Kommentit (164)
Innostuttiin kerran töissä tekemään Mensan nettitestiä. Muut sai jotain 110-125 ja kertoili iloisena pisteitään. Mä sain 143, josta olin itsekin yllättynyt - olin hiljaa, nappasin testisivun kiinni ja jatkoin hiljaa töitäni.
Mun vahvuutta on juuri avaruudellinen hahmotuskyky, josta on Mensan nettitestissä paljon hyötyä. Vastaavasti esim. Sosiaalisessa ja kielellisessä älykkykkyydessä olen hyvin keskivertoa.
Teen hyvin tavallista asiantuntijatyötä.
Nuorena ajattelin olevani aika älykäs. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä tyhmemmäksi tunnen itseni. Johtuu varmaan itsereflektiosta ja paremmasta tietoisuudesta. Minulla on myös huijarisyndroomaa esim. opinnoissa menestymisestä. Olen hyvä ongelmanratkaisussa ja avaruudellinen hahmotuskykyni on hyvä. Muisti taas on aina ollut heikko, ja nippelitieto, jota peruskoulussakin opetettiin ei vaan kiinnosta ja pysy päässä. Olin peruskoulussa ja lukiossa keskiverto opiskelija, mutta yliopistossa saan huippuarvosanoja, mikä on itsellenikin ollut yllätys. Nettitesteissä menestyn hyvin ja saan älykkyysosamääräksi 130-135.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas pidän itseäni jsitä tyhmempänä, mitä vanhemmaksi tulen. Olen alkanut miettimään, että ehkä juuri tyhmyys selittää elämässä kokemani vaikeudet.
Mulla on ihan sama juttu! Meikäläisellä vielä tyhmyys yhdistettynä hyväuskoisuuteen ja siihen, että olen helposti luottanut ihmisiin, on aiheuttanut monta ikävää juttua.
Yritysten keskijohto on varmaankin 100 ÄO:n tienoilla. Hyvin harmillista, koska tuollainen toope ei todellakaan tunnista älykkäämpiään.