Luottaisitko mieheen, jos hän sanoisi....
olleensa varatun naisen kanssa muutama vuosi taaksepäin ja olisit hiljan alkanut seurustelemaan kyseisen miehen kanssa?
Tämä on itsellä tilanne. Tapasin talvella mukavantuntuisen miehen ja lähes jo yhdessä asutaan. Mutta tuo asia, että hän on ollut jonkun varatun naisen kanssa aiemmassa elämässä - jonkin verran mielessä käy.
Että kun ajastaan tässäkin suhteessamme alkuhuuma väistyy, niin voiko mies mahdollisesti löytää jonkun toisen ja hullaantua häneen täysin?
Kommentit (15)
Monesti miehet eivät kerro kaikista säädöistään. Hän halusi kertoa sinulle tästä asiasta. Oliko sävy katuva, vai rehentelevä vai mitä luulet miehen motiivina olleen? Jatko riippuisi varmaan siitä, miten mies tällaiseen käytökseen suhtautuu. Miksi hän on toiminut näin?
Jos se on noin päin, niin en sinänsä olisi huolissaan uskollisuudesta. Joillain on aika vahvasti sellainen ajattelumalli, että jokainen on vastuussa omasta uskollisuudestaan ja kolmas pyörä pettämisen suhteen ulkopuolinen. Olen kyllä itse sitä mieltä, että kolmannellakin on vastuunsa, mutta se on sitten toinen juttu se.
Sen sijaan jos on aiemmin itse pettänyt suhteessa, niin sen kokisin vahvasti indikoivan sitä, että tulee pettämään jatkossakin.
Itse seurustelen miehen kanssa, joka heti jo ennen kunnon tapailua kertoi, että oli ollut suhteessa aiemmin varattuna varatun kanssa. Tuosta siis tosi pitkä aika. Sen jälkeen oli perustanut kuitenkin perheen tämän naisen kanssa jota petti ja asiat oli sovittu.
Myöhemmin olivat eronneet, kun lapset oli aikuiset.
Olen kanssasi samoilla linjoilla.
Vaan kun arki sujuu mukavasti tämän miehen kanssa ja hän on hyvin ottanut lapseni vastaan, niin vaikeaa on enää tätä suhdetta lopettaa.
Vaikka säännöllisesti mielessä käy miten mies on voinut olla varatun naisen kanssa? Olen häneltä asiaa perinpohjin jossakin vaiheessa kysellyt ja avoimesti hän onneksi on asiasta puhunut. Ymmärrän en silti moista toimintaa.
Siksi mielessä käykin, kun mies on niin perusteellisesti hullaantunut minuun, että kauanko tätä huumaa jatkuu? Noh' teoriassa se on vuoden verran.
Ja miettii sitä, kun vuodet tästä kuluvat, voiko mies jossakin vaiheessa yhtä samanlailla hullaantua johonkuhun toiseen naiseen? Vaikka hän tällä hetkellä sanoo, että "me pysytään yhdessä nyt ja aina".
Tästä puuttuu se oleellinen tieto, oliko aloittajan mies itse sinkku ollessaan suhteessa varattuun. Toisen parisuhteen rikkominen ei tietenkään ole hyväksyttävää, mutta rikkoja on aina ensisijaisesti se varattu.
Mies oli siis varatun naisen kanssa, kun oli yksin olija ja tästä on jokunen vuosi nyt aikaa.
Mies on pitemmästä liitosta eronnut reilu 10v sitten.
Mies ei rehennellen kertonut asiasta. Tuntuu, että on ollut naista ja suhdetta vailla. Mutta kun ei ne oikein ole onnistuneet hällä eron jälkeen.
Noh' sama se on itsellä. Eron jälkeen muutamia lyhyitä suhteita ollut, joissa ollut yhtä sun toista pulmaa.
Vaan tämän miehen kanssa ei tunnu ongelmia olevan. On hyvä ja mukava olla hänen kanssaan.
Tosin hiljan luin jostain naistenlehdestä, että ketään ei saa suhteeseen kahlita.  Että kun tietty vapaus säilyy, suhde voi paremmin.
Ja ollaan liian mustasukkaisia toisistamme ja itsetuntomme ei ole hyvä.
Siis asutte jo melkein yhdessä ja nyt vasta mietit tätä? Mikä kiire? Ota nyt rauhassa ja tarkista onko mies edes hyvä ennenkuin muutatte yhteen tai mitään muutakaan!
Suurempi väärä pettämiseen mielestäni on siitä syystä että ainakaan sinä et tunnu hyväksyvän kumppania sellaisena kuin hän on ja sellaisella menneisyydellä mitä hänellä on. Ennen pitkää se syö pohjan parisuhteelta ja sitä parempaa lähdetään hakemaan muualta.
Nro. 10, Talvella mies tuli luokseni ja jäi.
Tämmöistä suhdetta olin mielessäni aina toivonut, että, kun toiseen kunnolla rakastuu, niin sitten ei jarrua paineta, vaan annetaan mennä.
Tämä mies sen teki ja hyvä meidän on yhdessä olla. Hän kohtelee aina niin kauniisti minua.
Loppukeväästä/alkukesästä on tarkoitus muuttaa yhteen. Niinkuin mies sanoo, "meistä tulee silloin virallisesti perhe".
Nro.11, aiemmissa suhteissa itse aloin etsimään muuta, kun homma ei kunnolla toiminut ja oli niitä pulmia. Nyt ei ole enää ollenkaan tunnetta, että tässä pitäisi enää ketään lähteä etsimään. Tähän haluan jäädä ja tämän miehen kanssa & tästä jatkaa yhdessä matkaa eteenpäin.
Suuremmalla todennäköisyydellä se onkin mies joka lähtee etsimään, jos selvästi et voi häneen luottaa tai hyväksyä hänen menneisyyttä. Pettääkö vai lähteekö muuten sitä en lähde arvailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Nro. 10, Talvella mies tuli luokseni ja jäi.
Tämmöistä suhdetta olin mielessäni aina toivonut, että, kun toiseen kunnolla rakastuu, niin sitten ei jarrua paineta, vaan annetaan mennä.
Tämä mies sen teki ja hyvä meidän on yhdessä olla. Hän kohtelee aina niin kauniisti minua.
Loppukeväästä/alkukesästä on tarkoitus muuttaa yhteen. Niinkuin mies sanoo, "meistä tulee silloin virallisesti perhe".
Nro.11, aiemmissa suhteissa itse aloin etsimään muuta, kun homma ei kunnolla toiminut ja oli niitä pulmia. Nyt ei ole enää ollenkaan tunnetta, että tässä pitäisi enää ketään lähteä etsimään. Tähän haluan jäädä ja tämän miehen kanssa & tästä jatkaa yhdessä matkaa eteenpäin.
Eli olet itse pettänyt? Jospa nyt projisoitkin omia ominaisuuksiasi mieheen? Useinhan juuri pettäjät ovat mustasukkaisia ja pelkäävät tulevansa petetyiksi.
Nro.14,
En nyt pettämiseksi lue, että saatoin jonkun toisen kanssa kirjoitella, kun olin noissa lyhyemmässä jutuissa jonkun toisen kanssa.
Tavallaan etsin sitä sopivaa ihmistä elämääni.
Mutta tämän miehen, kun talvella tapasin, niin koen, ettei tuollaiselle etsimiselle enää ole tarvetta. Tähän suhteeseen on hyvä jäädä. Tässä on niin monia hyviä elementtejä jo olemassa.
Suurimpana arvostan sitä, kuin hyvin mies tulee lasteni kanssa juttuun ja pienimmän kanssa asun yhdessä & mies tykkää auttaa mielellään lapsen hoitamisessa. Lapsikin on ottanut miehen hyvin vastaan ja tykkää hänestä paljon.
En sotkeudu ihmisiin, jotka eivät kunnioita toisten parisuhdetta. En sotkeudu pettäjiin, enkä myöskään niihin jotka vehtaavat varattujen kanssa. Meillä ei siis arvopohjat olisi samat ja tämä on se syy, jonka vuoksi heivaisin välittömästi.