Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ehdotetaan koko väestön testaamista ja koronaviruksen tukahduttamista kokonaan

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea yritykseen. Ja kaikki pitäisi testata samanaikaisesti, tai sitten olla ankara karanteeni testatus-sairaat/testatut-terveet/testaamattomat kunnes kaikki testit ovat suoritettu. Muutoin terveeksi testattu voi aivan hyvin saada uuden tartunnan jostain heti testin jälkeen.

Joo ja testit pitää uusia koko väestölle viikon välein jotta pysytään kartalla uusista tartunnoista. Ei kuulosta ihan realistiselta.

Ei tarvitse enää sitten, kun suurin osa todettu kertaalleen terveiksi. Sen jälkeen voidaan jäljittää tartuntaketjuja ilmi tulevien tartuntojen perusteella. Olennaista on saada testi, joka toimii nopeasti, on helppo käyttää, ja riittävän halpa että jokainen oireita saanut voidaan testata heti eikä kahden viikon päästä (tai ei ollenkaan, kuten tällä hetkellä tapahtuu).

Vierailija
42/46 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutinen on vanhentunut jo ennen ilmestymistään. Sunnuntain Hesarissa oli pitkä juttu siitä miten THL-suunnittelee strategiaa epidemiasta poispääsemiseksi juuri lisäämällä reilusti testaamista. Näin rajoituksia voitaisiin asteittain purkaa jo kohtuullisessa ajassa.

Eikä juuri kukaan ole muuten missään vaiheessa varsinaisesti vastustanut laajaa testausta. Siihen ei vain ole ollut kapaisteettia joten sen lisääminen ei ole ollut käytännössä mahdollista vaikka olisi haluttukin.

Olen työni puolesta jatkuvasti pulssilla missä tässä koronaepidemiassa mennään ja missään vaiheessa en ole THL:ltä tai hallitukselta kuullut puhuttavan sellaisesta tahtotilasta, että ihmiset testattaisiin, sairastuneet eristettäisiin ja tautiketjut jäljitettäisiin. Eli taudin tukahduttamisesta.

Ainoa virallinen linja on ollut "flatten the curve", eli hidastetaan tautia siten että terveydenhuolto pystyy ottamaan kuorman vastaan. Kaksi kuukautta sitten hallituksen tiedotustilaisuudessa kerrotiin, että kyseessä on flunssan tapainen tauti ja Suomi on varustautunut hyvin. Oikeasti Suomi on housut kintuissa ja mitään valmistautumista ei ole, ei strategista eikä materiaalista, eikä kyseessä ole flunssa.

Katsos kun päättävät  tahot voivat tehdä vain asioita jotka ovat mahdollisia. Jos meillä ei ole jotain taikakeijua joka voi äkkiä loihtia meille testauskapasiteetteja todella laajaan väestötestaukseen ja toista keijua joka taikoo meille siihen samantien toimivan luotettavan pikatestin niin ei kannata tehdä strategioita joita ei voi käytännössä toteuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea yritykseen. Ja kaikki pitäisi testata samanaikaisesti, tai sitten olla ankara karanteeni testatus-sairaat/testatut-terveet/testaamattomat kunnes kaikki testit ovat suoritettu. Muutoin terveeksi testattu voi aivan hyvin saada uuden tartunnan jostain heti testin jälkeen.

Joo ja testit pitää uusia koko väestölle viikon välein jotta pysytään kartalla uusista tartunnoista. Ei kuulosta ihan realistiselta.

Ei tarvitse enää sitten, kun suurin osa todettu kertaalleen terveiksi. Sen jälkeen voidaan jäljittää tartuntaketjuja ilmi tulevien tartuntojen perusteella. Olennaista on saada testi, joka toimii nopeasti, on helppo käyttää, ja riittävän halpa että jokainen oireita saanut voidaan testata heti eikä kahden viikon päästä (tai ei ollenkaan, kuten tällä hetkellä tapahtuu).

Siihen vain menee käytännössä niin pitkä aika että terveys ei ole enää mikään selviö niiden aikaisemmin testattujen kohdalla. Koko väestön testaus on kuukausien homma, ei viikkojen.

Vierailija
44/46 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka taman koronasekoilun maksaa? En minä ainakaan ala veroissa maksaman kaikille testejä tai suojauksia. Jos joku turhan maskin haluaa niin ostakoon itse. Hoitajat varsinkin vinnkumassa kaikkea käsi ojossa. Korona menee ohi niin kuin menee, hysteria tässä tapaaa

Vierailija
45/46 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pystytä testaamaan tarpeeksi nopeassa aikataulussa. Itseasiassa ei pystytä edes ottamaan nielunäytteitä riittävän nopealla aikataululla, että saataisiin potentiaaliset tartuttajat eristyksiin. Etenkin, kun 10-20 % suomalaisista ei edelleenkään usko, että pienimmistäkin oireista (lämpö, nuha, yskä, päänsärky, lihaskivut) pitäisi jäädä kotiin.

Olen nyt ollut 6 vko kotona, koska minulla on pieniä oireita. Kaupassa en ole käynyt, ulkona en ole käynyt, töitä teen etänä. Todennäköisesti minulla ei ole koronaa, mutta edessäni on koko loppuikä eristyksissä, koska ohjeen mukaan pienikin oire on indikaatio kotiinjäämiselle. En todellakaan suostu siihen, että joutuisin johonkin testiin, jossa kohtaisin muita.

Vierailija
46/46 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pystytä testaamaan tarpeeksi nopeassa aikataulussa. Itseasiassa ei pystytä edes ottamaan nielunäytteitä riittävän nopealla aikataululla, että saataisiin potentiaaliset tartuttajat eristyksiin. Etenkin, kun 10-20 % suomalaisista ei edelleenkään usko, että pienimmistäkin oireista (lämpö, nuha, yskä, päänsärky, lihaskivut) pitäisi jäädä kotiin.

Olen nyt ollut 6 vko kotona, koska minulla on pieniä oireita. Kaupassa en ole käynyt, ulkona en ole käynyt, töitä teen etänä. Todennäköisesti minulla ei ole koronaa, mutta edessäni on koko loppuikä eristyksissä, koska ohjeen mukaan pienikin oire on indikaatio kotiinjäämiselle. En todellakaan suostu siihen, että joutuisin johonkin testiin, jossa kohtaisin muita.

Olet nyt ymmärtänyt tuon ohjeen vähän väärin. EI se tarkoita että pitää olla loputtomasti kotona jos ne oireet eivät siitä pahene tai muutu miksikään.