Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni kuoli pari viikkoa sitten. Onko normaalia tuntea näin?

Vierailija
05.04.2020 |

Välitön shokkireaktio oli tietenkin itku, paniikki ja pelko tulevasta. Nyt paria viikkoa tapahtuneesta asia tuntuu kamalalta ja itken välillä, mutta kuitenkin harvakseltaan. Itku tulee lähinnä silloin, kun hoidan kuolinpesän asioita, muulloin olen hieman tunnoton enkä ymmärrä tapahtunutta. Aivoni eivät käsitä tätä, ja välillä päähän nousee ajatus isälle soittamisesta. Pystyn kuitenkin toimimaan suht normaalisti ja nauramaan asioille, mikä saa oloni huonoksi. Eikö minun pitäisi itkeä kokoajan? Yritän ja yritän päästä suruun kiinni, mutta en vain pääse.

Ps. Ei kuollut koronaan.

T. 20v

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan itkenyt kenenkään kuoltua. Ei se silti sitä tarkoita ettenkö olisi kuolemia surrut. Onko se itkeminen jokin pakko?

Vierailija
42/43 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä taisi tulla itku vasta ehkä 3kk päästä, kun kaikki asiat oli saatu selväksi. Hoidin yksin koko ison kuolemanjälkeisen rumban niin ei ehtiny surra.

Joo. Systeemi näissä kuolematapauksissa on kyllä raskas... Stressaat monesta asiasta, esim. menevätkö perukirjaa tehdessä kaikki asiat varmasti oikein.

Ap

Juu ei tässä maailmassa rauhassa voi kuolla. Kamala homma siinä on läheisillä setviä asioita ja papereita, ei sitä edes osaa ajatella ennen kuin osuu omalle kohdalle. Ei muuta kuin voimia, ota päivä ja asia kerrallaan, siitäkin selviää.

Kiitos neuvosta! Pää on aika pyörällä, vaikka toki vainajan asioiden hoitamista on käsitelty peruskoulussa/lukiossa. On valtakirjaa, virkatodistusta, sukuselvitystä sun muuta. Voi kun kouluissa olisi käsitelty näitä muutenkin kuin teoreettisesti kirjasta.

Ap

Jos kuolinpesällä on yhtään rahaa niin palkkaa perunkirjoittaja. Ei tarvitse itse miettiä ja hommaat ne paperit mitä pyytävät.

Luultavasti joko pankista tai hautaustoimistosta joku hoitaa.

Ap

Pankin ja hautaustoimiston palvelut on pahasti ylihinnoiteltuja. Minä hankin itse tarvittavat virkatodistukset, kuolintodistuksen, bonusasiakkuustodistukset, auton rekisteriotteet ja hinta-arvion, talon hinta-arvion, pankkitilien saldot yms. Otin yksityisen (edullisen) lakimiehen hoitamaan perunkirjoituksen.

Aijaa, pitääpä ottaa sitten vielä selvää. Löysin hautaustoimiston, jossa maksaisi 500e, tällä hetkellä halvin löytämäni. Esim. pankissakin oli alkaen 1000e. Mutta yritän vielä etsiä!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mahdollisesti edelleen alkushokissa. Se pahin suru on vasta tulossa.

Osanottoni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan