Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?

Vierailija
05.04.2020 |

Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.

Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?

Kommentit (1096)

Vierailija
141/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelly. Heidän mainoskuvissaan on pelkästään pitkätukkaisia herutuskuningattaria. Lyhyttukkaisena en mitenkään pysty samaistumaan heihin. 

Vierailija
142/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Bestsellerin brändit: Vero Moda, Vila, Only, Noisy May, Object yms. Riistotyöllä tehtyjä.

Olisiko sinulla linkkiä johonkin artikkeliin? Lukisin tästä mielelläni lisää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guess ja Michael Kors. En kehtaisi pitää kummankaan tuotteita vaikka ilmaiseksi saisin.

Olin juuri kirjoittamassa nämä! Yököttäviä merkkejä, yleensä sellaisten ripsilisäke-isopylly-turbohuuli-meikkipossu-hiusvärikypärä -muijien yllä eli taattu OlenYksinkertainen-logo.

Vierailija
144/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guess ja Michael Kors. En kehtaisi pitää kummankaan tuotteita vaikka ilmaiseksi saisin.

Ostaisitpas..

Itse ostan vaan kun on se -60% Ale

Ihanii vaatteita..sopivan rock

Siis ei tämä mulla rahasta kiinni ole vaan siitä brändistä. Eihän noi ole edes kalliita.

En halua ottaa sitä leimaa itselleni mikä noiden kautta tulee. Plus että niiden tuotteet on rumia, mutta niin on kyllä joku Vuittonkin.

Kyllä 100€ laukku on kallis oli sitten hyväpalkkainen tai ei.

Ei se ole iso hinta nahkalaukusta, mutta keinomateriaalista on.

Vierailija
145/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä raksin vaatemerkit irti.

Vierailija
146/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PLS kirjoitti:

Fjällräven Kånken on kyllä hirveä. Ihan mihin tahansa asuun yhdistettynä. Samoin be Papu Helsinki vaatteet. En ymmärrä, ihan hirveitä muodottomia kaapuja.

Ajattelen lastenvaatemerkkejä käyttävistä aikuisista niin, että he ovat taantuneet vauva- ja perhekuplassaan eivätkä siten enää ole kiinni reaalimaailmassa.

Millä tavalla vauva- ja lapsiperhe-elämä ei ole reaalimaailmaa? Mikä ylipäätään on sinun mielestäsi reaalimaailmaa?

Puhuin niistä, jotka ovat taantuneet perhe- ja vauvakuplassaan. En tarkoittanut kaikkia lisääntyneitä. Yleensä muut kuin lapsia omaavat ihmiset eivät pidä lastenvaatemerkkien lapsekkaita aikuisten vaatteita mitenkään tyylikkäinä tai edes söpöinä. Vähän sama asia, kuin kapinavaihettaan elävää ja hiuksensa vihreiksi värjännyttä ja naamansa lävistänyttä nuorta katsellaan ymmärtäväisesti mutta pidetään samalla vähän höyrähtäneenä.

Voihan tietysti olla, että kun itse en ole koskaan edustanut ns. massakulttuuria, että en vain ymmärrä tuota ajattelutapaa, että jos jollakulla on tietynlainen tyyli, hän on sitten taantunut tai höyrähtänyt, enkä oikein jaksa ymmärtää ihmisten taivasteluja siitä, että joku toinen ei noudatakaan samaa tyylisuuntaa kuin normaaliin keskiluokkaisuuteen kuuluu.

Ihan yhtä älytöntä on aikuiselta väen väkisin tehdä tyylieroa "massaan". Sitä paitsi itsekin olin punkkari 14-19-vuotiaana enkä edes silloin laukonut näitä patatavanomaisia "en mee massan mukaan" -kliseitä. Jotkut pysyy kliseinä vielä näemmä aikuisenakin.

Vierailija
147/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gucci on kokenut kyllä pahan inflaation nyt, kun soundcloud-räppärit ovat saaneet aikaan ilmiön, jossa jokainen 12-30-vuotias jonne/pissis pukeutuu Gucciin niin että logo ja väritunnukset näkyy kilometrin päähän.

Vierailija
148/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään tuollaisia. Ehkä jotain guessin laukkuja vähän vierastan, pissismielikuva?

Vierailija
149/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun ny muistin, joskus nauroin sille ed hardy fiorella lookille. Mutta siitä on aikaa kun noita näkyi

Vierailija
150/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Balmain, Versace, aiempi Saint Laurent ja tämänhetkinen Celine. Ensimmäiset ihan vain kamalien brändien takia, nuo jälkimmäiset kamalan suunnittelijan vuoksi joka pilasi hienot brändit. Sen sijaan uudesta Guccista en vain voi olla pitämättä, vaikka kovasti yritän vastustella.

En tajua miks tätä oli downvotettu niin runsaasti, kun tää oli mun mielestä yks ainoista ketjun järkevistä viesteistä. Vai ottaako av-mammoja päähän kun joku ilmeisesti oikeesti muodista tietevä vähän tuulettaa massa designer-brändejä. Sanotte mitä tahansa niin Saint Laurent pilalla, Celine pilalla.

Vierailija
151/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri kirjoittamassa nämä! Yököttäviä merkkejä, yleensä sellaisten ripsilisäke-isopylly-turbohuuli-meikkipossu-hiusvärikypärä -muijien yllä eli taattu OlenYksinkertainen-logo.

Guess on hirveen huonosi brändätty Suomessa, Italiassahan se on ihan kohtuu tyylikäs joka naisen merkki, mutta Suomen maahantuojat on kyl pilannu aika tehokkaasti brändin maineen täällä.

Vierailija
152/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri nyt. Finlaysonia en osta.

Vierailija
153/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guess on hirveen huonosi brändätty Suomessa, Italiassahan se on ihan kohtuu tyylikäs joka naisen merkki, mutta Suomen maahantuojat on kyl pilannu aika tehokkaasti brändin maineen täällä.

Luultavasti näin, sillä kevään laukku uutuudet on ainakin ihan kivoja. Ostin pienen repun.

Vierailija
154/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Balmain, Versace, aiempi Saint Laurent ja tämänhetkinen Celine. Ensimmäiset ihan vain kamalien brändien takia, nuo jälkimmäiset kamalan suunnittelijan vuoksi joka pilasi hienot brändit. Sen sijaan uudesta Guccista en vain voi olla pitämättä, vaikka kovasti yritän vastustella.

En tajua miks tätä oli downvotettu niin runsaasti, kun tää oli mun mielestä yks ainoista ketjun järkevistä viesteistä. Vai ottaako av-mammoja päähän kun joku ilmeisesti oikeesti muodista tietevä vähän tuulettaa massa designer-brändejä. Sanotte mitä tahansa niin Saint Laurent pilalla, Celine pilalla.

downvotettu...buahhaaaa trololoooo, trololooo, mä maindaan joor storiseja hey, givee mulle sam exempeleita moor, pliiz. Meikä takeaa ne sit hardcoresti ja remembeeraa silleen tosi long taim.

Vierailija
155/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guessin, Vuittonin ja Marc Jacobsin laukut on muovia, ja nekin jotka ei ole, näyttävät muovisilta. Kuka hullu niitä haluaa ostaa?

Mauttomia on tietysti myös nämä elko-merkit kuten Hilfiger ja Gant, mutta jos logo on tosi pienellä tai näkymättömissä ja laatu hyvä, niitä voi ostaa. Mies esimerkiksi tykkää Gantin boksereista, ja eihän niitä kukaan näe. Kammottavaa olisi, jos kulkisi jossain paidassa, missä merkki lukee kissankokoisilla kirjaimilla.

Hilfigerillä olisi ihanat kangassandaalit, mutta kun se logo pitää olla näkyvissä niin ei voi ostaa.

Vierailija
156/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti inhoa mutta ihmettelen valintaa nähdessäni päälle 25v Guess käsilaukun.

Kai tiesitte että samat hikipajat väsää samoja rytkyjä ja muuta kamaa samoista materiaaleista eri merkeille? Vähän printataan erilaista logoa pintaan ja erilaiset tuotelaput. Samaa pskaa se on kuitenkin. 

Vierailija
157/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levi's -merkistä tulee yhä edelleen mieleen ala-asteen kiusaajatytöt vaaleissa farkuissaan... 80-90-lukujen taitteessa :D

En ostaisi ko. merkkiä ikinä. 

Vierailija
158/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää, kun Desigualin mainokset ovat niin huomiohakuisia ja muka-taiteellisia turhanpäiväisellä rietastelullaan. Tykkään kuitenkin merkin vaatteista paljon. First world problems...

Vierailija
159/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guessin farkut ovat mukavia ja istuvat hyvin päällä.

Vierailija
160/1096 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun ny muistin, joskus nauroin sille ed hardy fiorella lookille. Mutta siitä on aikaa kun noita näkyi

Ei apua, tulikin muistoja tuosta Ed Hardy & Fiorella- aikakaudesta :D tekotimanttifarkut jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi