Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Henkimaailmaan uskominen ja korona

Vierailija
05.04.2020 |

Te jotka uskotte henkimaailmaan ( muilta ei kysytä),
Ajatteletteko että tässä on jotain meneillään? Kuka sairastuu vakavasti, kenet lopulta otetaan maalliselta vaellukselta..

En ymmärrä valitusta kun ei saa mennä ja tehdä, ei tulisi mieleenkään valittaa. Saati jatkuva vinkuminen taloudesta ja rahasta. Sen verran nöyryyttä löytyy näiden asioiden edessä. Täällä jokainen taistelee hengestään nyt.

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiassa on kuollut tosi paljon pappeja

Papithan luonnollisesti ovat ihmisten kanssa paljon tekemisissä, ja luottavat korkeampiin voimiin. Joten en ihmettele tätä.

Nyt kuitenkin, usko ei suojaa ketään, antaa ehkä henkistä voimaa muttei fyysistä.

Nöyryys ja se, että on valmis tekemään kaikkensa henkensä eteen. Kenenkään ei pidä ajatella "tulee jos tulee, sille ei sitten voi mitään". Tuo koituu monen kohtaloksi, ja sairaalasängyssä on myöhäistä katua.

Nyt on taisteltava. Elettävä niin että tietää yrittäneensä, ettei tarvitse kuolinvuoteella katua.

Espanjantaudin aikana eräästä lappalaisesta kylästä selvisi hengissä vain yksi perhe. Se, jonka isä oli viisas, ja lukitsi ovensa ja piti perheensä piilossa.

Tuo "tulee jos on tullakseen"- ajatus ei mitenkään ole ristiriidassa sen kanssa, että tekee kaikkensa ettei virusta saa.

Voi totella kiltisti kaikkia sääntöjä tarkalleen, ja SILTI ajatella että tulee jos on tullakseen. Koska niinhän se on: vaikka teet mitä, täysin et voi estää virusta tulemasta, jos on tullakseen.

No tässä yhteydessä tarkoitin niitä, jotka jatkavat elämäänsä aivan kuin ennenkin, niin kuin koko virusta ei olisikaan. Aina voi ymmärtää väärin kun oikein kovasti yrittää...

Sanoit: "he jotka ajattelevat, että tulee jos on tullakseen", et "he jotka toimivat niin, että tulee jos tullakseen".

Noissa on iso ero, älä ihmettele jos joku ymmärtää väärin.

Vierailija
22/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papithan luonnollisesti ovat ihmisten kanssa paljon tekemisissä, ja luottavat korkeampiin voimiin. Joten en ihmettele tätä.

Nyt kuitenkin, usko ei suojaa ketään, antaa ehkä henkistä voimaa muttei fyysistä.

Nöyryys ja se, että on valmis tekemään kaikkensa henkensä eteen. Kenenkään ei pidä ajatella "tulee jos tulee, sille ei sitten voi mitään". Tuo koituu monen kohtaloksi, ja sairaalasängyssä on myöhäistä katua.

Nyt on taisteltava. Elettävä niin että tietää yrittäneensä, ettei tarvitse kuolinvuoteella katua.

Espanjantaudin aikana eräästä lappalaisesta kylästä selvisi hengissä vain yksi perhe. Se, jonka isä oli viisas, ja lukitsi ovensa ja piti perheensä piilossa.

Tuo "tulee jos on tullakseen"- ajatus ei mitenkään ole ristiriidassa sen kanssa, että tekee kaikkensa ettei virusta saa.

Voi totella kiltisti kaikkia sääntöjä tarkalleen, ja SILTI ajatella että tulee jos on tullakseen. Koska niinhän se on: vaikka teet mitä, täysin et voi estää virusta tulemasta, jos on tullakseen.

No tässä yhteydessä tarkoitin niitä, jotka jatkavat elämäänsä aivan kuin ennenkin, niin kuin koko virusta ei olisikaan. Aina voi ymmärtää väärin kun oikein kovasti yrittää...

Sanoit: "he jotka ajattelevat, että tulee jos on tullakseen", et "he jotka toimivat niin, että tulee jos tullakseen".

Noissa on iso ero, älä ihmettele jos joku ymmärtää väärin.

"Nöyryys ja se, että on valmis tekemään kaikkensa henkensä eteen" oli edellinen lause. Tarkoittaa että todella toimii ja tekee kaikkensa omassa elämässään ettei virus tule. Jos poimii yhden lauseen eikä lue koko tekstiä KOKONAISUUTENA toki voi ymmärtää väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä tällainen aivopesu meneillään, hysterian luominen, ja se on ap:henkin näköjään uponnut. Taidat olla kristitty?

Mielestäni kukaan ei ole luonut hysteriaa, ainakaan valtiovalta. Kansalaiset suhtautuvat liiankin löysästi tilanteeseen nähden.

Minua ei pelota kuolema, tiedän että oikeus tapahtuu ja se mikä on tarkoitettu.

Mulla olisi kuitenkin tehtävää vielä täällä, pienistä ihmisistä huolehtiminen.

Luonto karsii nyt kovalla kädellä ja tämä tulee jatkumaan vielä kauan.

Media luo koko ajan hysteriaa, ja ihmiset, jotka uskovat kaiken, mitä klikkihuoraavat toimittajat julkaisevat, levittävät hysteriaa eteenpäin.

Sinä olet osa sitä porukkaa.

Ja miten niin "oikeus" tapahtuu? Ei tämä maailma toimi niin, että oikeus toimisi ja elämä olisi reilua. Eikä ole myöskään mitään kiveen hakattua kohtaloa, joka olisi tarkoitettu. Sinun kuvitelmissasi oikeus on ilmeisesti se, että "syntiset" sairastuvat tai jotain muuta kristinuskoon liittyvää tuubaa.

Koronasta eloonjäämisprosentti on yli 98,5. Mieti sitä ennen kuin alat kaivaa itsellesi hautaa. Toki se, että stressaat koko ajan, heikentää mahdollisuuksiasi.

Tuo on jotain ihan muuta kuin kristinuskon tuubaa. Kristinuskon mukaan KAIKKI ollaan syntisiä. Nyt sekoitat johonkin hinudlaisuuteen tai buddhalaisuuteen, jossa teoilla on seuraukset ym.

Kyllä joillakin kristityillä, etenkin vapaissa suunnissa, on sellainen käsitys että syntiset sairastuvat jne., eikä mikään paha kohtaa kunnon kristittyä. Esimerkiksi sukulaiseni ilmoitti taannoin, että vain pahat ihmiset kuolevat tapaturmaisesti. Kerroin jostain onnettomuudesta, ja hän totesi, että "sellaista tapahtuu vain pahoille ihmisille". Kun jatkoin keskustelua, kävi ilmi että hän todella uskoo noin. Eikä hän tuollaista ole itse keksinyt, vaan kaikki hänen tietonsa tulevat evankelistoilta joiden tilaisuuksissa hän käy.

Vierailija
24/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä tällainen aivopesu meneillään, hysterian luominen, ja se on ap:henkin näköjään uponnut. Taidat olla kristitty?

Mielestäni kukaan ei ole luonut hysteriaa, ainakaan valtiovalta. Kansalaiset suhtautuvat liiankin löysästi tilanteeseen nähden.

Media luo koko ajan hysteriaa, ja ihmiset, jotka uskovat kaiken, mitä klikkihuoraavat toimittajat julkaisevat, levittävät hysteriaa eteenpäin.

Ja miten niin "oikeus" tapahtuu? Ei tämä maailma toimi niin, että oikeus toimisi ja elämä olisi reilua. Eikä ole myöskään mitään kiveen hakattua kohtaloa, joka olisi tarkoitettu. Sinun kuvitelmissasi oikeus on ilmeisesti se, että "syntiset" sairastuvat tai jotain muuta kristinuskoon liittyvää tuubaa.

Koronasta eloonjäämisprosentti on yli 98,5. Mieti sitä ennen kuin alat kaivaa itsellesi hautaa. Toki se, että stressaat koko ajan, heikentää mahdollisuuksiasi.

Tuo on jotain ihan muuta kuin kristinuskon tuubaa. Kristinuskon mukaan KAIKKI ollaan syntisiä. Nyt sekoitat johonkin hinudlaisuuteen tai buddhalaisuuteen, jossa teoilla on seuraukset ym.

Kyllä joillakin kristityillä, etenkin vapaissa suunnissa, on sellainen käsitys että syntiset sairastuvat jne., eikä mikään paha kohtaa kunnon kristittyä. Esimerkiksi sukulaiseni ilmoitti taannoin, että vain pahat ihmiset kuolevat tapaturmaisesti. Kerroin jostain onnettomuudesta, ja hän totesi, että "sellaista tapahtuu vain pahoille ihmisille". Kun jatkoin keskustelua, kävi ilmi että hän todella uskoo noin. Eikä hän tuollaista ole itse keksinyt, vaan kaikki hänen tietonsa tulevat evankelistoilta joiden tilaisuuksissa hän käy.

Job oli kunnon ihminen ja hänelle sattui pahaakin sanoo Raamattu.

Vierailija
25/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon henkimaailmaan ja jälleensyntymiseen. En koe kuolemaa millään tavalla välitettäväksi tai negatiiviseksi asiaksi, joten minulle tämä koronapaniikki ja rajoitustoimet on jokseenkin käsittämättömiä.

Vierailija
26/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli harhaoppisia pedofiileja

Vierailija
27/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

korona iskee vain harhaoppisiin eli muslimit ja katoliset, homot ja ateistit

Vierailija
28/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on harhaoppia, menestysteologiaa. Amerikassa varsinkin rakastetaan näitä kerjäläisestä miljonääriksi-tarinoita.

Katsokaa missä seurakunnissa käytte ja ketä kuuntelette, etsikää terve seurakunta, niitäkin on! Ja lukekaa itse Raamattua, sieltä kyllä selviää asioita.

Vierailija
29/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tunne että täältä lähtevät ensimmäisenä ryminällä ne joiden asenne on "ei se tauti mulle tule" tai "uskovaisia suojellaan" tai jotain muuta yhtä ylimielistä.

Tuollainen asenne on omiaan altistamaan virukselle, joten tämä on aivan järkeen käypää. Ihmisen sisimmän mustat piirteet ja tämä virus löytävät toisensa.

En väitä että itse olen joku pyhimys, kukaan meistä ei ole. Mutta en ikinä uskaltaisi uhmata tätä virusta.

Vierailija
30/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että "pahatko" otetaan pois

Amerikassa 6 viikkoinen vauva kuoli virukseen. Miten selität sen.

Vierailija
31/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että "pahatko" otetaan pois

Amerikassa 6 viikkoinen vauva kuoli virukseen. Miten selität sen.

Kuka tartutti vauvan? Vauva ei itse hakenut virusta.

Tässä tulee hyvin esiin se miksi vastuu on meillä kaikilla. Sinä voit olla se, jonka vuoksi pieni vauva kuolee. Ei riitä että suojelee itseään, on suojeltava myös muita.

Vierailija
32/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristittynä uskon Jumalan hyvyyteen ja rakkauteen ihmisiä kohtaan.

Ihmiset on kuitenkin (monet) hylänneet Jeesuksen ja alkaneet toimia (yhteiskunnallisestikin) Jumalan tahdon vastaisesti.

Epäilen että Jumala salli koronan levitä (korona huom ei kuitenkaan ole Jumalasta vaan saatanasta) jotta ihmiset kääntyisivät pelastavan Jeesuksen puoleen.

Vierailija
33/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon henkimaailmaan ja jälleensyntymiseen. En koe kuolemaa millään tavalla välitettäväksi tai negatiiviseksi asiaksi, joten minulle tämä koronapaniikki ja rajoitustoimet on jokseenkin käsittämättömiä.

Jos uskot jälleensyntymiseen, uskot varmaan myös Karmaan?

Pelkästään tuolla asenteellasi, rajaustoimien väheksymisellä, saatat syyllistyä toisen ihmisen tappamiseen. Mitenkähän seuraavan elämäsi laita, minne mahdat syntyä?

Itsekäs ihminen, luulet että kysymys on vain sinusta.

Vierailija
34/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on harhaoppia, menestysteologiaa. Amerikassa varsinkin rakastetaan näitä kerjäläisestä miljonääriksi-tarinoita.

Katsokaa missä seurakunnissa käytte ja ketä kuuntelette, etsikää terve seurakunta, niitäkin on! Ja lukekaa itse Raamattua, sieltä kyllä selviää asioita.

Sukulaiseni oli tainnut löytää perustelun myös Raamatusta. Mutta siellä lienee kohtia joilla voisi perustella vastakkaistakin käsitystä. Minua jotenkin pelottaa, miten alttiita ihmiset ovat omaksumaan kaiken, mitä evankelistat ja muut puhujat sanovat. Siellä on varmaan aitoja kristittyjä paljon tai enemmistö, mutta on muitakin, olen itse kuullut kun ihan kiinnostuksesta olen käynyt paikalla. Ja kun nuo jutut uppoavat, on kaikki keskustelu sen jälkeen  mahdotonta. Epäilen että tietyissä uskovien piireissä on paljonkin niitä, jotka katsovat ettei heidän tarvitse esimerkiksi suojautua koronalta.

Vierailija
35/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on kuitenkin (monet) hylänneet Jeesuksen ja alkaneet toimia (yhteiskunnallisestikin) Jumalan tahdon vastaisesti.

Epäilen että Jumala salli koronan levitä (korona huom ei kuitenkaan ole Jumalasta vaan saatanasta) jotta ihmiset kääntyisivät pelastavan Jeesuksen puoleen.

Entäpä kaikki ne miljardit hyvät, puhtaat ihmiset, joilla on Jumalalle jokin toinen nimi?

Sinulla on hyvin suppea ajatusmaailma. Ajattele laajemmin.

Et ole sen parempi, kuin toiselle puolen maailmaa viidakkoon syntynyt heimolainen. Älä tuomitse, jottei sinua tuomittaisi.

Vierailija
36/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli maailmanlaajuisia onlinemassameditiointeja koronaa vastaan. Jotenkin perustuu siihen, että sairaus kuten kaikki muukin maailmassa on energiaa ja kun tarpeeksi moni ihminen ajattellee positiivisia ajatuksia yhtä aikaa, saadaan negatiivinen asia tuhoutumaan.

Vierailija
37/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että tämä pandemia auttaa osaltaan nostamaan ihmiskunnan korkeammalle tietoisuuden tasolle. Maailma tulee muuttumaan, se voi tapahtua lähes kertarysäyksellä tai tämä voi sysätä alulle hienovaraisemman pitkäaikaisen muutosprosessin, mutta aivan samanlaiseksi maailma ei enää tule kuin se oli ennen pandemiaa. Uudessa tilanteessa myös pahuus yrittää vakiinnuttaa paikkansa, mutta tarpeeksi monet ovat valinneet tiekseen rakkauden ja parempi aika on edessä.

Koronakuolemat ovat hirveä asia, ja niitä tulee pystyä hillitsemään kaikin keinoin. Noudatan kaikkia rajoituksia tiukemmin kuin on pakko, ja olen vapaaehtoisesti rajoittanut elämääni jo ennen kuin siitä tuli pakollista.

Vierailija
38/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä kaikki ne miljardit hyvät, puhtaat ihmiset, joilla on Jumalalle jokin toinen nimi?

Sinulla on hyvin suppea ajatusmaailma. Ajattele laajemmin.

Et ole sen parempi, kuin toiselle puolen maailmaa viidakkoon syntynyt heimolainen. Älä tuomitse, jottei sinua tuomittaisi.

Ei ole kuin yksi Jumala. Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja ainoa nimi jossa on pelastus ihmisille.

Vierailija
39/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ainakaan pelota jos kuolen. Saan nähdä kaikki rakkaani ja jo pois menneet.

No etkä saa! Ei ole mitään ”jälleennäkemistä”. Seuraava tietoisuus voi olla mitä tahansa, mutta se on varmaa, että siellä ei ”menneitä muista”. Tyhmä.

Vierailija
40/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli maailmanlaajuisia onlinemassameditiointeja koronaa vastaan. Jotenkin perustuu siihen, että sairaus kuten kaikki muukin maailmassa on energiaa ja kun tarpeeksi moni ihminen ajattellee positiivisia ajatuksia yhtä aikaa, saadaan negatiivinen asia tuhoutumaan.

Kuulostaa aivan hullulta. Me ihmiset voidaan vaikuttaa vain maan päällä tapahtuviin asioihin. Henkimaailma ei voi vaikuttaa täällä mihinkään.

Henkimaailma voi ainoastaan yrittää johdattaa meitä toimimaan tai ajattelemaan tietyllä tavalla, jos olemme tarpeeksi herkkiä lukemaan signaaleja.

Mutta että ajatuksen voimalla saisi viruksen tuhottua...