Mitä hyvää korona on tuonut sinulle?
En tällaista koronakriisiä maapallolle tietenkään toivoisi ja onhan se monin tavoin kauhea asia (omakin läheinen nyt teholla), mutta silti kysyn mitä hyvää tämä on sinulle tuonut.
Minulla ja meidän perheellä on monenlaista hyvää:
-Mies on kotona. Normaalisti tekee työpaikalla pitkää päivää tai on työmatkoilla. Lapset erityisesti ovat ihastuksissaan mun iskä on kotona. Toki pitkää päivää tekee edelleen, mutta on kotona ja voi vaikka syödä muiden kanssa.
-Ollaan tehty monia uusia ruokia, nyt kun kotona syödään koko ajan. On ollut pakko keksiä monelle sopivia ruokia. Perheen nirsoinkin on suostunut (pitkin hampain) syömään ei niin mieluisaa, koska ei viikosta toiseen voi syödä pelkkiä jauheliharuokia.
-Lapset ovat niin paljon päivän aikana tietokoneella, että haluavat tehdä illalla jotain muuta. Jopa teinipoika. Haluavat viettää aikaa vanhempiensa kanssa. Kertoa asioistaan, tehdä yhdessä palapeliä, tulla lenkille. On siis niin tylsää, että vanhempienkin seura kelpaa. ;)
-Kun kirjastoon ei pääse, tytär on vihdoin innostunut Harry Pottereistani, joita olen vuosia suositellut. Nyt on koukussa.
-Töissä on otettu valtava digiloikka. Tämä ei ilman pakkoa olisi onnistunut. Toivottavasti jotain jää käyttöönkin.
-Töissä on ihan kamala kiire, aika menee nopeasti.
-Jotkut ärsyttävät jutut on nyt töissä jätetty unholaan, kun on keskitytty olennaiseen. Kaikenlaista uutta.
-Olen ollut yhteyksissä (etänä) moniin (vanhoihin) sukulaisiin, joihin normaalisti en ole yhteyksissä. Nyt tulee kyseltyä kummitädin kuulumisia yms.
-Ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä, että ei kyläile vanhemmillaan (70+) tai muilla sukulaisillaan. Aina on juteltavaa puhelimessa.
-Rahaa säästyy, kun ei tule luuhattua kaupoissa tai ravintoloissa.
-Niin kauhea stressi ja kiire, että olen laihtunut 5 kg
-Stressin vuoksi nukun huonosti, ehdin katsoa Netflixiä aamuisin pari tuntia ennen "töihinmenoa"
-Bensaa säästyy, kun ei käydä missään.
-Säästyy ensi kesän lomamatkarahat (n. 2000 e). Italiaan piti mennä.
-Meidän lapsille etäopiskelu sopii. Pystyvät keskittymään paremmin kuin lähikoulussa.
Nuo ainakin tuli mieleen, mites muilla?
Kommentit (59)
Olen aavistuken levänneempi, kun voin tehdä nyt lyhyempää työaikaa. Herään tuntia normaalia myöhemmin. Olen saanut liikuntaa enemmän ja säästänyt paljon bensalaskussa, sillä olen pyöräillyt työmatkat, eikä ole tarvinnut kuskata lapsia harrastuksiin iltaisin. Tapaan miesystävääni useammin, kun hän ei ole jatkuvasti työmatkoilla. Tuleva sisustusremontti nytkähti mukavasti eteenpäin, kun nyt meillä on enemmän aikaa paneutua siihen. Olen ehtinyt auttamaan lapsia enemmän läksyjen kanssa.
Ei tarvi jatkuvasti viedä vauvaa appivanhemmille näytille.
- Gradussa on 10 000 sanaa lisää neljässä viikossa
- En ole tarvinnut lääkitystä suolistosairauteeni, kun ei tarvi mennä mihinkään ja pääsee vessaan heti kun tarvii
Busseissa on vähän ihmisiä, jotka istuvat etäällä toisistaan. Maisemakonttorissa on ihanan hiljaista, kun valtaosa tekee etätöitä.
Ei mitään. Pelkkää stressiä ja kiirettä. Toivon jo lomautusta että saisi edes vähän kokea sitä kaikkien hehkuttamaa ihanaa lisääntynyttä aikaa ja yhdessä oloa.
2 tuntia aikaa joka päivä tehdä jotain muuta kuin istua autossa ruuhkassa.
Enemmän liikuntaa kun on enemmän aikaa.
Paremmat yöunet.
Enemmän seksiä.
Laihtuminen.
Vähemmän stressiä.
Asun yksin, joten sama kuin muulloin, mutta säästyy rahaa ja eilen kaupassa ei ollut jonoja!! Lauantaipäivänä!
Oon saanut aikaiseksi jumpata kotona ja huomaan, että liikunta onkin lisääntynyt. Huono saleille, en taida enää ostaa salikorttia vaan alan käydä rautasalilla, missä on kertamaksu ja jumpat jatkossakin kotona omaan tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Pelkkää stressiä ja kiirettä. Toivon jo lomautusta että saisi edes vähän kokea sitä kaikkien hehkuttamaa ihanaa lisääntynyttä aikaa ja yhdessä oloa.
Ja lisätään nyt vielä että tästä seuraa lopulta verojen nousu joten en edes koe tarvetta pitää matalapalkkaista työtäni, verojen nousun jäljeen ei käteen tule paljoa mitään jäämään.
Töissä ei enää pidetä kokouksia. Olen ujo, introvertti enkä tykkää olla huomion keskipisteenä. Kokoukset on minulle kiusallisia kun pakostakin joutuu olemaan äänessä.
Teillä on hiljaisempaa, ainakin henkilöautojen osalta. Ulkonaliikkumiskieltoa odotan, että ei näkisi kuin isoja autoja tien päällä.
Rekkakuski
-on tullut viesteiltyä sellaisten kanssa messengerissä, joiden kanssa ei yleensä viesteile
-sukulaisiin myös enemmän yhteydenpitoa
-kaikki samassa veneessä, joten kun yleensä olen ollut yksinäinen, nyt muutkin ovat yksin ja seurankipeitä, tietty häpeä poistunut
-olen valokuvannut enemmän (tämä vaatii yleensä rauhaa)
-ulkoilussa leppoisa fiilis, ei suorittamisen makua
Etätöissä saan päivän duunit tehtyä alkuiltapäivään mennessä, kun turhien palaverien määrä on pudonnut minimiin ja voi rauhassa keskittyä töihin. Ei ruuhkassa ajoa töihin.
Korona on introvertille juhla-aikaa!
Elämän jyvät erottuvat akanoista tehokkaasti. Olen alkanut miettiä mikä on oikeasti tärkeää. Esim. kriisivarautuminen on säilytettävä mahdollisimman pitkälle omissa käsissä.
Onhan noita, osa mainittu jo ketjussa. En tavallisesti ole vahingoniloinen ihminen, mutta koronan myötä minulle nauraneilta ihmisiltä meni kaikki työt alta ja omani kaksinkertaistuivat. Eli ei kannattais naureskella. :)
Sain töitä kolmen vuoden työttömyyden jälkeen.
Vaimo ei voi enää kitistä väsymystä, kun menetti työn, ja antaa pillua enemmän.
Työmäärä on lisääntynyt valtavasti. Sen myötä stressi myös. Aivan kamalaa tää on.
Mutta meilläkin teinit on nyt helppo houkutella perheen yhteisiin hetkiin, kun kaikki vaihtelu ruutuajalle kelpaa nyt heillekin.
Rehellisesti sanottuna ei yhtään mitään. Moni suunnitelmistani ja projekteistani on nyt jäissä rajoitusten takia. Pelottaa, että valmistuminen viivästyy. En pääse näkemään poikaystävää. Töitä riittää, kuten riitti ennenkin koronaa.