Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvää korona on tuonut sinulle?

Vierailija
04.04.2020 |

En tällaista koronakriisiä maapallolle tietenkään toivoisi ja onhan se monin tavoin kauhea asia (omakin läheinen nyt teholla), mutta silti kysyn mitä hyvää tämä on sinulle tuonut.

Minulla ja meidän perheellä on monenlaista hyvää:
-Mies on kotona. Normaalisti tekee työpaikalla pitkää päivää tai on työmatkoilla. Lapset erityisesti ovat ihastuksissaan mun iskä on kotona. Toki pitkää päivää tekee edelleen, mutta on kotona ja voi vaikka syödä muiden kanssa.
-Ollaan tehty monia uusia ruokia, nyt kun kotona syödään koko ajan. On ollut pakko keksiä monelle sopivia ruokia. Perheen nirsoinkin on suostunut (pitkin hampain) syömään ei niin mieluisaa, koska ei viikosta toiseen voi syödä pelkkiä jauheliharuokia.
-Lapset ovat niin paljon päivän aikana tietokoneella, että haluavat tehdä illalla jotain muuta. Jopa teinipoika. Haluavat viettää aikaa vanhempiensa kanssa. Kertoa asioistaan, tehdä yhdessä palapeliä, tulla lenkille. On siis niin tylsää, että vanhempienkin seura kelpaa. ;)
-Kun kirjastoon ei pääse, tytär on vihdoin innostunut Harry Pottereistani, joita olen vuosia suositellut. Nyt on koukussa.
-Töissä on otettu valtava digiloikka. Tämä ei ilman pakkoa olisi onnistunut. Toivottavasti jotain jää käyttöönkin.
-Töissä on ihan kamala kiire, aika menee nopeasti.
-Jotkut ärsyttävät jutut on nyt töissä jätetty unholaan, kun on keskitytty olennaiseen. Kaikenlaista uutta.
-Olen ollut yhteyksissä (etänä) moniin (vanhoihin) sukulaisiin, joihin normaalisti en ole yhteyksissä. Nyt tulee kyseltyä kummitädin kuulumisia yms.
-Ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä, että ei kyläile vanhemmillaan (70+) tai muilla sukulaisillaan. Aina on juteltavaa puhelimessa.
-Rahaa säästyy, kun ei tule luuhattua kaupoissa tai ravintoloissa.
-Niin kauhea stressi ja kiire, että olen laihtunut 5 kg
-Stressin vuoksi nukun huonosti, ehdin katsoa Netflixiä aamuisin pari tuntia ennen "töihinmenoa"
-Bensaa säästyy, kun ei käydä missään.
-Säästyy ensi kesän lomamatkarahat (n. 2000 e). Italiaan piti mennä.
-Meidän lapsille etäopiskelu sopii. Pystyvät keskittymään paremmin kuin lähikoulussa.

Nuo ainakin tuli mieleen, mites muilla?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö ehdoton plussa.

Vierailija
42/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ei voi enää kitistä väsymystä, kun menetti työn, ja antaa pillua enemmän.

Kammottavaa, että jokuu puhuu noin puolisostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit yöunet ja terveenä olon tuntua. Paikat ei särje heti herätessä eikä pää savua työpaineista, kun töitä ei ole. Vatsa toimii normaalisti ja naamasta on turvotus lähtenyt. Muotivaatteiden ja kempparituotteiden osto on jäänyt, mikä tuntuu hyvältä. Luonnollisuus on alkanut luoda onnellisuutta, kaikki kaupallisuus tuntuu vastenmieliseltä, perhe, koti ja luonto rakkaammalta.

Vierailija
44/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

korona on tuonut tätä hyvää meille kaikille:

Turhat työpaikat hävinneet ja turha jää nyt tekemättä. Näihin kuuluu mm:

- Parturit ja kampaajat. Laskuttaa 3v amiksen koulutuksella 40-60eur 20min hommasta. TURHA TYÖ

- Juicebaarit - 9-12euroa pienestä smoothiesta.Tämä yritys ei tuo mitään lisäarvoa maailmaan, ainoastaan paapoo laiskoja ihmisiä. Tehkää itse smoothienne. TURHA

- Baarit. Kännisiä ihmisiä puhumassa paskaa ja myrkyttämässä itseään jossain homeisessa loukossa. TURHAA

- Lounaspaikat. 11 euroa jostain espanjalaisesta tehotuotetusta kaalinpalasta ja porsaanlihasta sekä halvinta paskaa riisiä mitä tukusta saa, tai ravinnottomia perunoita. Ei kiitos!

-Tämän myötä kaikki askartelijat ja paskartelijat, erityisesti kulttuurituotanto. Jos olet kulttuurialalla niin meeppä kouluun alalle jolla tehdään oikeasti jotain hyödyllistä

Vierailija
45/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen sijoittamaan laskeneeseen/laskevaan pörssiin. Talon myyntirahat odottivat tilillä enkä onneksi ehtinyt opetella sijoittamista ennen kurssilaskua. Jos maailma palautuu edes suunnilleen ennalleen 10 vuodessa, olen tienannut hyvät rahat ja mahdollisesti ostanut halvan asunnon.

Vierailija
46/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Parturit ja kampaajat. Laskuttaa 3v amiksen koulutuksella 40-60eur 20min hommasta. TURHA TYÖ

- Juicebaarit - 9-12euroa pienestä smoothiesta.Tämä yritys ei tuo mitään lisäarvoa maailmaan, ainoastaan paapoo laiskoja ihmisiä. Tehkää itse smoothienne. TURHA

- Baarit. Kännisiä ihmisiä puhumassa paskaa ja myrkyttämässä itseään jossain homeisessa loukossa. TURHAA

- Lounaspaikat. 11 euroa jostain espanjalaisesta tehotuotetusta kaalinpalasta ja porsaanlihasta sekä halvinta paskaa riisiä mitä tukusta saa, tai ravinnottomia perunoita. Ei kiitos!

-Tämän myötä kaikki askartelijat ja paskartelijat, erityisesti kulttuurituotanto. Jos olet kulttuurialalla niin meeppä kouluun alalle jolla tehdään oikeasti jotain hyödyllistä

Mitä teet itse työksesi?

Vierailija
47/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Sinua ressukkaa! Olet kovin tietämätönkin.

Vierailija
48/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva etätyö. Ei tarvitse olla työpaikan draamapiireissä mukana, vaan voi keskittyä työn tekemiseen.

Vierailija
49/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuutta ja rauhaa, mopoilijat ja kaupungin vuokratalojen vähöosaiset ovat menettäneet syyn ajella aamuyöstä yömyöhään autonromuillaan.

Vierailija
50/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Saan nukkua tarvitsemani 9 h/yö, kun ei tarvitse lähteä toimistolle.

- Iho voi hyvin, kun ei tarvi meikata ja tulee ulkoiltua joka päivä.

- Olen innostunut virtuaalijumpista.

- Olen saanut rauhassa opetella uutta duunia, kun ei ole konttorilla joku nylimässä hihasta koko ajan jonnin joutavia kyselemässä.

- Olen tutustunut työkavereihin paremmin, kun ollaan ahkerasti skypetelty ja siinä tulee juteltua samalla muutakin kuin se varsinainen asia.

Kaiken kaikkiaan tuntuu, että aikaa olisi enemmän vaikka mulla lapsettomalla sinkulla ei edes ole ollut mitään lasten harrastuskuskailuja jne. aikasyöppäjä. Oikeastaan ainoat asiat, joita tässä vaiheessa kaipaan on uimahalleissa ja kuntosalilla käynti. Itse voin siis hyvin vielä toistaiseksi, mutta onhan se surullista, että syy tälle kaikelle ihanalle elämän hidastumiselle on niin kamala.

Vierailija
51/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me just ennen koronaa muutettiin ensimmäiseen yhteiseen omistusasuntoon kauas keskustasta. Ollaan nyt saatu rauhassa tutustua lähiympäristön hiihto- ja lenkkeilymahdollisuuksiin. Kaipasimmekin hetken hengähdystä muuttorumban jälkeen. Ollaan huomattu että vaikka ollaan toistemme kanssa 24/7 viihdytään oikein hyvin. Rahaa säästyy kun en pääse tapani mukaan kahviloihin tai matkustelemaan.

Vierailija
52/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asianajaja. Monta vuotta tehnyt töitä arjen ja viikonloput. Hommat aina rästissä. Nyt istuntoja on peruttu, ja työmäärä on viimein kohtuullinen. Tosin kirjoitan tätä nytkin toimistolta sunnuntaina.

Vierailija
53/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Sain töitä

- ilmasto kiittää

Siinäpä ne olikin, muuten on surkiampaa.

Vierailija
54/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni on vuorotyötä ja näin miestä hyvin vähän varsinkin aamuvuoroviikoilla. Nyt mies on etätöissä ja itse olen nyt leikkauksen jälkeisellä sairauslomalla. On ihanaa kun molemmat on kotona! Sairausloman jälkeen minulla alkaa lomautus, joten tämä ihanuus jatkuu. Täytän tässä keväällä 50 ja vaikka en ollut suuria juhlia suunnitellut, niin nyt on ihanaa kun ihan luvan kanssa saan olla juhlimatta isosti! Perheen kanssa en nyt ravintolaan pääse, mutta pääsen varmaan miehen kanssa kahdestaan saareen mökille, mikä voisi olla sen ihanampaa!?

Veneilykausi alkaa tänä vuonna aikaisemmin. Satamasta tuli jo sähköpostia, että veneitä saa viedä ja sähköt & vesi kytketään pääsiäiseksi. Aiemmin ne on kytketty vapuksi, joten etuajassa ollaan. Kun mies pystyy tekemään etätöitä, voimme viettää enemmän aikaa mökillä. Itse pääsin mökille aiemmin valitettavan harvoin, kun olin usein viikonlopun töissä. Sama juttu veneilyn kanssa, oli harvemmin niitä hetkiä että minun vapaa, miehen rytmi ja hyvä sää osuivat kohdilleen. Nyt kun mies on kotona, päästään vesillekin helpommin ja useammin. 

Täytyy sanoa että myös töiden vuoksi tämä lomautus on kiva juttu. Työni on jollain tapaa hieman turhanpäiväistä hanttihommaa, mutta töiden ohessa ei ole oikein ollut aikaa ja voimia paneutua siihen, että miettisi vaihtoehtoja ja yrittäisi päästä toisenlaiseen työhön. Nyt on tietenkin todella huono aika hakea töitä kun lomautettuja on pilvin pimein, mutta ainakin nyt olisi aikaa ja voimia miettiä omaa tulevaisuutta. Itselleni on hieman kysymysmerkki selviääkö oma työnantaja tästä tilanteesta niin että se on olemassa vielä kun elämä koronan jälkeen hiljalleen palailee. Mutta jos se selviää, minulla on syksymmällä työpaikka, joten sen puolesta ei epävarma tulevaisuus kauheasti ahdista. Jos työnantaja menee konkurssiin, saan ajan kanssa miettiä mihin suuntaan yritän pyrkiä jatkossa. 

Mies on meidän perheessä se parempi kokki ja saan nauttia hyvistä ruuista nyt kun mies on kotona. Ehkä tässä ajan kanssa tulee siivous- ja järjestelyintokin. 

Vierailija
55/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen enemmän, autoa käytän vähemmän, monipuolisempaa kotiruokaa ja enemmän seksiä.

Vierailija
56/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin arvostan tämän jälkeen ihan vaikkapa mahdollisuutta käydä kirjastossa. Olen joutunut myös miettimään strategioita, ettei lasten kanssa mene hermot ja oma pinna kasvaa. Muuten en nyt positiivista keksi. Omat työkuviot meni jäihin ja huolettaa paljon riskiryhmään kuuluvien läheisten puolesta.

Vierailija
57/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola ja taksi laskut jää nyt järkevänpään käyttöön. Ravintoloissa, kahviloissa ja yökerhoissa notkuminen jäi pois jo monta viikkoa sitten kun ensikerran uutisoitiin että tauti leviää Uudella maalla. Kesään mennessä on säästänyt pitkän pennin mikäli työt vaan jatkuu.

Vierailija
58/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

levon ja rauhan

Vierailija
59/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut, vaikka liikun ja ryntäilen vähemmän. Stressitaso laskenut? Ruokailutottumukset säilyneet samana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän