Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskeijujen viikonloppu PE-SU

30.06.2006 |

[color=Tomato]Olipa komea tuo edellinen pino. Mä en ehtiny lukea kaikkia viestejä mitä oli tullu mutta täytyy käydä paremmalla ajalla lueskeleen.

Nyt pitäis lähteä töihin.....apua mulla täytyy tänään soittaa hammaslääkäriaika. On alkanut vihloon takahammasta siihen malliin että oiskohan reikä. Hävettää sanoa mutta pelkään hammaslääkäriä miljoona kertaa enemmän kuin esim. synnytystä:( Ja varmaan muuten jättäsin vihlovan hampaankin hoitamatta, mutta kun se vauvan takia parempi hoitaa niin enköhän minä saa itteni sinne lääkäriin.

Mutta pelottaa kyllä ihan tosissaan. Viime yökin meni valvoessa.....

Oli eilen neuvola ja lääkäri, kaikki vauvalla ok!! Ja pääsin kurkkaan ultrakuvaaki, tosin en hahmottanu siitä mitään:)

Kerron enemmän neuvolakuulumisiakin sitten töitten jälkeen kun enemmän aikaa kirjotella.

Huomenta ja hyvää alkavaa viikonloppua!!!

Kerttu rv 28+ [color=Chocolate][size=6]♥[/size]

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se aurinko taas näkyviin muutaman harmaan ja sateisen päivän jälkeen. Heti aamusta kaivoinkin imurin esille, imuroin matot ja nakkasin ne pihalle tuulettumaan. Viime mattojen ulkoilureissusta onkin jokunen tovi vierähtänyt. Mies oli ehtinyt jo sopia golfaamaan menosta, joten hänestä ei nyt apua ole tähän siivoukseen mutta ajattelin kuitenkin jättää hänelle sekä wc:n että kylppärin siivoukset. :)

Poika meni just päikkäreille ja minä meinasin pienen nettailun päätteeksi luututa lattiat ja pyyhkäistä pölyt jos jaksan. Toisaalta sen pölyjen pyyhinnänkin voisi jättää miehelle. :) Minunkin pitäisi nyt ottaa tosin vähän rauhallisemmin, kun tämä flunssa vaivaa mutta kun muuten ei mitenkään kipeä olo ole, paitsi nenä vuotaa, niin miksikäs sitä ei puuhastelisi kun kerran jaksaa.

Ai niin noista ammateista.. mieheni on IT-alalla toimistopäällikkönä ja itse olen gradua vaille valmis luokanopettaja. Tai onhan sitä gradua tullut aloitettua mutta en ole saanut aikaiseksi sitä vielä loppuun. Äippäloman aikana olisi ainakin suunnitelmissa viimeistellä se, että pääsen sitten kun työelämään päätän palata, hakemaan töitä valmiina opena. Tällä hetkellä teen tosin muita töitä asiakaspalvelualalla, jostakin syystä hankala tälleen kesällä niitä open hommia tehdä. ;)

Eilen kun vietin sitä saikkupäivää yksikseni kotona ja oikaisin itseni sohvalle, niin eipä siinä pitkään tarvinnut pyöriä kun uni jo tuli. 3,5 tuntia päikkäreitä lienee tehnyt terää kun nyt jaksaa touhuta. :)

Jees, mutta nyt siis moppaamaan. Aurinkoista lauantaina jatkoa kaikille!

T: Anmari rv 28 tasan :)

Vierailija
22/30 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu kaipaili niitä kietaisupaitoja - niin minäkin. Huomasin tuossa, että pari valkoista entistä kietaisupaitaa on niin kellastuneita kauluksesta, että olisin halunnut ostaa niiden tilalle uudet, mutta ainakaan niissä kaupoissa, mistä satuin vilkaisemaan, ei ollut. Ovat kyllä ensimmäisiksi paidoiksi tosi käteviä. Vieläköhän niitä tehdään vai ovatko vanhentunut juttu? Cityssä oli sellaisia, missä on lisäksi nepparit haaroissa. Kertokaapa, jos satutte löytämään jostain.

Jänskä tuo ikäasia lapsenteossa - ensin sitä on liian nuori ja ihmetellään, että vahinkoko oli ja sitten jos jätät myöhemmäksi, niin aletaan kysellä, että eikös jo pitäisi lapsia tehdä. Tässäkin kaipaisi kyllä hiven suvaitsevuutta joka suuntaan. Kukin tietää itse, milloin on paras hetki lapsille. Itse aloin kaivata lasta vasta aika myöhään (omasta mielestäni). Olin silloin 27 v. Pari vuotta siinä meni ennenkuin tärppäsi. Kerittiin jo ajatella, ettei meille lasta tule. Ja kyllähän biologiselta kannalta tuntuu, että olen nyt turhan vanha, 39 v. tähän hommaan, mutta mielessä ei siltä tunnu. Ja niinkuin joskus aikaisemminkin olen todennut, ikähän on vain mielentila ;-)

Tiitiäisen kertomaan vielä, että en aina ymmärrä, millä oikeudella vieraat ihmiset kommentoivat ja arvostelevat toisten ihmisten asioita. Eihän se ensinnäkään kuulu heille millään lailla ja toiseksi eiväthän he tiedä kyseisen ihmisen elämästä ja elämänvalinnoista yhtään mitään. Ikävä kokemus.

fullmoon 29+5 (iiiiiiik, kohta menee 30 rikki)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Asumme täällä Keski-Suomessa jotenka Viherlaakso on kovin tuttu paikka, kerran kesässä vietämme siellä kokonaisen päivän! Ja se on kiva päivä aikuisille ja lapsille. Tarjolla on muksuille, Lumikin satutunteja, prinsessa ja prinssikoulua, mahdollisuus askarrella, käydä noita nokkosen noitakoulussa, leikkiä hilariuksen talossa ja sen kanssa, merirosvo arpinaamalla on tarina- ja laulutuokioita ja sitten on Kerkko keksijän keksijäkoulu yms. Päivä menee ihan siivillä. Meillä on aina ollut omat eväät mukana jotka on nautittu nurtsipiknikillä. Siellä on myös ruokapaikka mistä voi ostaa ruokaa. Sisäänmennessä saa päivän ohjelman, yleensä joka tasatunti tapahtuu jotakin jossain päin. Varmaan ensi viikolla pitäisi taas lähteä, olemme yleensä käyneet äitien ja lasten kesken siellä. Siitä hyvä paikka, että äideilläkin on aikaa istua paikallaan, ei tarvi koko ajan juosta perässä koska lapset saa koskea tavaroihin ja varsinaisia vaarapaikkoja ei kovin ole. Kandee mennä ei-sadesäällä, sillä Hilariuksen talo on ainoa paikka minne mahtuu sadetta pitämään. Viime kesän käynnistä jäi vähän huono maku suuhun, satuhahmot heittivät näytelmissä ja esiintyessään aikuistenhuumoria, joka meni ohi lapsilta ja inkkarit jotka olivat viime kesän teema, käyttyivät mielestäni lapsille sopimattomalla tavalla. Tuntui että ohjelmaa oli kohdennettu vähän vanhemmille lapsille, mutta suurin vieraista on kuitenkin pikkuväkeä eli alle 5 vuotiaita. Huh, mikä sepostus! :-)

Monet ovat kaipailleet kietaisubodeja; no niitä saa Kapp Ahlista ja Prismoista ainaskin. Kapp Ahlista löysin valkoisena, ja Primassa Ciraf merkkisenä oli valk, v.pun ja v.sin. Ettei jopa olisi ollut H&Mlläkin. Koot KappAhlissa 45 cm lähtien, Prismoissa 50 cm lähtien. Nämä olivat joko neppareilla tai neppareilla/nauhoilla, mutta joka tapauksessa kietaisumallisia.

Nyt lähden raspaamaan jalkoja, tulin just saunasta ja olen siivonnut kotia koko päivän, nyt alkaa LOMA! Kaikki nurkat on pesty puhtaiksi, matot tampattu etc. nyt on aikaa nauttia. Ensi viikolla alan pestä vauvan vaatteita. Vinkki ahtaan tilan hoitopöydäksi, Elfan 60cm leveä korisysteemi 4:llä korilla ja sen päälle puinen hoitotaso, ei vie paljon tilaa ja vauvan voi vaihtaa kuiviin siinä hyvin muutaman kuukauden, sen jälkeen korisysteemin voi siirtää kätevästi vaatekaappiin tai vaatehuoneeseen. Ompelen vielä korien ympärille sellaisen verhon, että vaatteet ovat paremmin suojassa.

Ruu on muuten alkanut hikkailla, olettekos muut tunteneet hikkaa jo näille viikoille? Neuvolasta saamassani opuksessa kerrotaan että vasta kuukauden päästä vauvan pitäisi alkaa hikotella.

Viikonlopun jatkoja,

Ruusunen ja pikku ruu 29+1

Vierailija
24/30 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää kyllä kätevää, että sattuu olemaan keskivaiheilla raskautta näin MM-kisojen aikaan! Ei meinaan tee tiukkaakaan valvoa puolille öin - muulloin tekeekin sitten tosi tiukkaa. Muutun yökyöpeliksi aina keski- ja loppuraskaudessa :)

Juu eli meillä kyllä seurataan futista (siitähän oli jossain ketjussa puhetta, eikö?), sekä mies että minä. No en nyt ihan fanaattisesti - paitsi portugalin ja brassien pelejä!

Ikäjutuista sen verran, että itsekin olin 21 esikoisen saadessani, eli nuori. Yksi tapaus on jäänyt mieleen: olin kesällä torilla äitini ja n 6kk tyttäreni kanssa, kun äidin joku tuttava, vanhempi rouva, tuli vastaan. Äitini sitten esitteli ylpeänä lapsenlastansa, sanoi tyttärensä tytöksi. Rouva sitten vauvalle leperreltyään hymyili minulle, että sinä olet sitten nuorena tädiksi tullut, pääsitkös ihan kummiksi siskosi lapselle? Kyllä venähti rouvan naama, kun sanoin että kyllä se on niin päin että minä olen tytön äiti ja isosiskoni se täti :)

Niin juu, ja tällainen tarina vielä: Olimme vast' ikään kotiutuneet laitokselta tämän esikoisen kanssa, olin tosi väsynyt ja nuutunut. Olimme muuttamassa viikon sisällä omaan kotiin, pois vuokralta. Ovikello soi ja oven takana oli nainen kahden vähän isomman lapsen kanssa, olivat tulossa katsomaan asuntoa jos vaikka muuttaisivat siihen meidän jälkeen. Oven avattuani nainen esitteli itsensä ja kysyi sitten kohteliaasti minulta " Onkohan äitisi kotona?" Kyllä meinasi mennä jauhot suuhun! Hädissäni sopersin että " eikun minä olen äiti" :D

Nainen katsahti kummissaan, mutta tajusin sentään sitten selittää että olen vähän tokkurassa, vasta sairaalasta kotiuduttiin eikä olo ole vielä häävi.. tulkaa toki sisään..!

Että sellaista.. Mutta nyt sohvalle peliä seuraamaan, kannustamaan tuo Brasilia tappiolta voittoon ;)

Viikonlopunjatkoja kaikille,

Itta 29+1

Vierailija
25/30 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itta: mullekkin on joskus käynyt noin, että on kysytty äitiä paikalle vaikka minä olen itse se emäntä =D Taidan olla sitten vain babyface ;)

Ja lehtikauppiaatkin monesti puhelimessa kysyvät vanhempaa paikalle, jotenka kai minun äänenikin on " lapsekas" ,hih.

Täällä on ihana sää! Aurinko paistaa ja lämmintäkin mittarin mukaan 29,4 (varjossa, huh), onneksi kuitenkin vähän tuulee, ettei ihan paistu!

Leivoin aamulla englantilais-tyyppisen suklaakakun ja hyvää oli. Naapurin rouva kävi lastensa kanssa meillä leikkimässä,ja siinähän se kakku sitten hujahtikin =) Täytyy leipoa vielä toinen pakkaseen pahan päivän varalle.

Eilen käytiin uimassa lasten kanssa ja kivaa oli. Siis ihan vain uimahallissa, kun saan noista luonnon kylmemmistä vesistä niin herkästi pissitulehduksen.

Oi! Juuri vilkaisin lattialle, kun kuopus hiljeni yhtäkkiä, niin NUKKUU ison pehmonallen päällä! Suloista! Isompi katselee tikua ja takua makuuhuoneessa. Nukahtaa kai sekin kohta.

Omaan napaa ei uutta ihmeellistä...

Joku kyseli hikasta, niin itse olen tuntenut vauvan hikan jo jostain rv.25 lähtien. Muutenkin mitä noita neuvolasta saatuja vihkoja on lueskellut, niin ainakin minulla ei viikot aina pidä kutinsa kehityksen kanssa. Melkein aina on ollut vauva " etu-ajassa" käyrien mukaan. Tosin liikkeet alkoivat tuntua ihan selvästi ja tunnistettavasti vasta rv.16 ja kuitenkin olen uudelleen synnyttäjä. Neuvolasta silloin ihmettelivät että miksi en tunne niitä kun selvästi myllertää, höh, kaipa mulla on vain niin paksu nahka ;D

Mutta nyt menen tekemään ruokaa, niin on sitten valmista kun lapset herää.

*tiitiäinen rv. 28+5*

Vierailija
26/30 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kun muistan niin pieni gallub tähän väliin:

Eli miten usein sinulta on kuunneltu neuvolassa sydänäänet? Mulla on TASAN KAKSI kertaa koko raskauden aikana ja ihmettelenkin tätä suuresti! Edellisissä raskauksissa on kuunneltu melkein joka kerta ,mutta tässä ei. Siksi huolestun kun voivatko he neuvosta nyt olla varmoja ettei pikkuisen sydämessä ole vikaa? Vaikka hyvin virkeä liikkeissään tämä on ja ultrassa joskus katsoivat että sydän on ok. Täytyykin kysyä seuraavalla kerralla että kuunnelkaa herrantähren nyt ne äänet!

*tiitiäinen taasen*

Vierailija
27/30 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitiäiselle: meillä on kuunneltu sydänäänet joka kerta ainakin tähän mennessä ja jos oikein muistan aikaisemmissa raskauksissa ne kuunneltiin loppuun saakka joka kerta. Neuvola on ollut nyt kuukauden välein, mutta jatkossa kahden viikon välein. Neuvolalääkäri on ollut kahdesti ja niillä kerroilla lääkäri on kuunnellut sydänäänet, muutoin neuvolatäti. Käytännöt ilmeisesti vaihtelevat kunnittain, niin kuin muutoinkin raskauden aikaisissa tutkimuksissa.

fullmoon 29+6

Vierailija
28/30 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkGreen]tosin aika vähän niissäki valikoimaa.....mutta paitoja en löytäny mistää. Oiskohan sitten prismassa tai sittarissa. Täytyy kattoa kun tulee käyntiä.....

Ihanan aurinkoinen sunnuntai-ilta:D

Vierailija
29/30 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä ihailla miten komea pino meillä onkaan!! Mukavaa.

Ja samalla ilmottaudun nettipimentoon ennaltamäärämättömäksi ajaksi, ollaan huomenna lähdössä miehen loman alkamisen kunniaksi mökille, eikä palata ainakaan viikkoon, mikäli vaan säät sallii.

Tarkotus ois pitää mökillä lasten yhteissynttärit (kun virallisilla päivillä on eroa huikeat 16pv, en jaksa kaksia eri kemuja järkätä kun samat vieraat tulee kuitenkin) uimisen, tramppiksella pomppimisen, kävynheiton, saunomisen jne. touhuilun merkeissä. Toivottavasti vaan sää sallii...Viime vuonna ei ollu ohjelmassa kuin uimista ja saunomista ja hauskaa oli silti, saunassa löylytteli parhaillaan 10 lasta ja yksi aikuinen!

HIKKA: on ainakin täällä tuntunut jo useita viikkoja, varmaan just joain 25 lähtien. Ja suoraan sanottuna en tiedä rasittavampaa kuin vauvan hikka. Sitä jää itekin oottamaan että kohta se taas nytkähtää....Ja tällä hiirenherneellä tuntuu olevan hikka noin 5-6 kertaa päivässä! Erityisen ärsyttävää se on yöllä, kun sitä ihan oikeesti ennätää kuuntelemaan, eikä uni tule sitten millään toisen nikkaillessa.

HUomenna olis 30vkoa täynnä!! Ihan uskomatonta, miten aika menee nopsaan! Ensimmäsita kertaa muutamaan vuoten ei muuten ahista olenkaan ajatus, että ensimmäinen lomaviikko on jo takana :) kun ei tarvitse minnekään lähteä loman loputtua, ihanaa!

Kivuista, mulla on alkanu liitoskivut vaivaamaan. Tai ei varsinaisesti muuten kuin ne iän ikuiset lonkat nukkuessa, mutta nyt on alakanu vauvan liikkuessa häpyliitos vihlomaan todella maukkaasti. En ole ihan varma, miten päin tää herne täällä köllöttää, toisinaan tuntuu että pää on alas ja toisinaan tuntuu että ylös eikä suunnan muuttuminen kyllä jää huomaamatta *uh*...toivottavasti ei vaihtuile enää kovin kauaa ja ja jää pää alaspäin...

Nyt pakkaamaan huomista varten.

Minjuska

Vierailija
30/30 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuuneltu vaavin sydänäänet joka kerta neuvolassa. Ja jatkossakin kuunnellaan joka käynnillä. Tää nykyinen th tykkää vielä kuunnella aika pitkän aikaa niitä sydänääniä. Oli 8 vuotta tammisaaressa kätilönä ja sieltä jäi tapa että pidemmän aikaa seuraavat sydänääniä.

Mulla liitoskivut vaan pahenee ja kaikkia muitakin paikkoja kolottaa. Eilennä oli selkä aívan jumissa. Mä alan jo olee aika täynnä tätä raskautta.

Äsken tultiin koko perhe kävelemästä ja mies kävellessä nauroi kun mun vauhti muistutti lähinnä etenaa. Ei vaan pysty enään kävelemään kovin kovaa. Aika lyllertämistä on mun tää eteneminen.

Tiistaina on taas neuvolassa käynti. Rautaa on taas unohtanut syödä. Toivottavasti siitä ei tuu valittamista.

Hikasta. Mä oon pariin otteeseen nyt tuntenut kun vaavilla on hikka.

Vaavi on kaiketi pää alas päin nyt. Vielä viime viikolla pyöri miten sattui mutta nyt tumtuis että on jäänyt pää alas päin.

Mua on nyt alkanut ihan urakalla pelottamaan vauvan koko. Th kyllä sanoi että ei kovin isolta tunnu. Pitäis olla pienempi kun esikoinen mutta niin kaikki sanoi kun esikoista odotin että pieni vauva on. En siis luota että ois pienempi tulossa ja pelkään että on jättiläinen. Täytyy taas tiistaina puhua pelosta.

Ikäjutuista. Me oltiin miehen kanssa molemmat 20.v kun aloin poitsua odottamaan. Poitsu oli täys vahinko mutta ihana sellainen. Miehen äiti oli siä mieltä että olla aivan liian nuoria ja oli sitä mieltä ettei vauva saisi syntyä. Ei myöskään uskonut että pysytään miehen kanssa yhdessä, no tässä edellenkin ollaan. Muut ovat suhtautuneet hyvin siihen että ollaan nuorina päätetty lapset tehdä.

Nyt en keksi enempää kirjoitettavaa.

Öttis, Poitsu 1v9kk ja masuasukki rv31+5