Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaduttaa. Ostettiin kallis kerrostalo-kolmio Helsingistä, kun harkinnassa oli myös omakotitalo Kirkkonummelta

Vierailija
04.04.2020 |

Seinät kaatuu päälle. Haluan omaan pihaan. Kuopsutella maata ja kasvattaa omaa ruokaa.

Tämän piti olla se fiksu valinta. Koko kaupunki olohuoneena. Ja todellisuus tämä. Helsingissä kaikki palvelut suljettu. Ihan sama vaikka asuisi maalla, siellä olisi ainakin tilaa!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääntäkää veistä haavassa ja kertokaa, mitä olette tehneet maaseudulla omalla pihamaalla?

-ap

Aamuyö meni pannuhuoneessa. Pannussa taas jotain vikaa. Korjaaja tuli ja lasku oli 480 e. Siihen vielä uusi pannu pian, muutaman tuhatta.

Kattoremonnti juuri tehty, rännejä pyyhittävä vielä huomenna. 20 000 e mene tähän reippaan. Sen jälkeen on luvassa ikkunoiden uusiminen, n 15 000 e.

Älä ikinä osta omakotitaloa.

Mieluuminkin niin, että älä osta vanhaa paskaa, kuten sinä teit ja nyt sitten maksat remonteissa kun et alunperin ostanut ehjää.

Mitäs läksit.

Olen taloni rakentanut vuonna 1996. Kyllähän sitä pitää huoltaa, eiväthän talot ole minkään arvoisia ilman remonttia. Yhden talon olen vielä ajatellut rakentaa.

Älä rakenna enää itse mitään, jos kerran teet sellaista laatua, että 24 vuoden jälkeen kattoja ikkunat. Itselläni on öljykattilakin vuodelta 1977,samoin peltikatto, rännit ja ikkunat (huoltomaalattu) ja kaikki toimii kuin junan vessa

Ikkunat on hyvä uusia 20-25 vuoden välein. Pientaloissa siis. Jos haluaa että talo pysyy hyvässä kunnossa. Remonteista ei kannata säästää. Katosta pitää Suomessa pitää hyvää huolta.

Ikkunamyyjältäkö olet tuon kuullut?

Olen rak ins ja voin kertoa, että ikkunoita ei tarvitse vaihtaa minkään vuosimäärän päästä, vaan kun ne on loppuun kulutettu. Eikä kulu20vuodessa. 90-luvun talo kertomassasi kunnossa, kertoo paljon rakentamisesi laadusta.

90-luvun ikkunat ovat samoja kuin nyt myydään, joten vaihdat vain samanlaiseen.

Itse halusin ikkunat joista ei näe ulkoa kunnolla sisälle asuntoon. En tiedä mikä on oikea termi suomeksi.

Ai peililasi?

80-luvun jenkkien pilvenpiirtäjissä noita käytettiin paljon, olivat silloin muodissa.

Vierailija
42/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menitte?

Jotain hyvääkin koska nyt huomaat eron kun kaipaat sitä pihaa ym.

Ei muuta kuin Kirkkonummelle vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääntäkää veistä haavassa ja kertokaa, mitä olette tehneet maaseudulla omalla pihamaalla?

-ap

Aamuyö meni pannuhuoneessa. Pannussa taas jotain vikaa. Korjaaja tuli ja lasku oli 480 e. Siihen vielä uusi pannu pian, muutaman tuhatta.

Kattoremonnti juuri tehty, rännejä pyyhittävä vielä huomenna. 20 000 e mene tähän reippaan. Sen jälkeen on luvassa ikkunoiden uusiminen, n 15 000 e.

Mieluuminkin niin, että älä osta vanhaa paskaa, kuten sinä teit ja nyt sitten maksat remonteissa kun et alunperin ostanut ehjää.

Mitäs läksit.

Olen taloni rakentanut vuonna 1996. Kyllähän sitä pitää huoltaa, eiväthän talot ole minkään arvoisia ilman remonttia. Yhden talon olen vielä ajatellut rakentaa.

Älä rakenna enää itse mitään, jos kerran teet sellaista laatua, että 24 vuoden jälkeen kattoja ikkunat. Itselläni on öljykattilakin vuodelta 1977,samoin peltikatto, rännit ja ikkunat (huoltomaalattu) ja kaikki toimii kuin junan vessa

Ikkunat on hyvä uusia 20-25 vuoden välein. Pientaloissa siis. Jos haluaa että talo pysyy hyvässä kunnossa. Remonteista ei kannata säästää. Katosta pitää Suomessa pitää hyvää huolta.

Olen rak ins ja voin kertoa, että ikkunoita ei tarvitse vaihtaa minkään vuosimäärän päästä, vaan kun ne on loppuun kulutettu. Eikä kulu20vuodessa. 90-luvun talo kertomassasi kunnossa, kertoo paljon rakentamisesi laadusta.

Jos asuisit maaseudulla niin ymmärtäisit että esim linnut rikkovat todella paljon ikkunalaseja. Totta kai niitä pitää uusia.

Jos asuisit Suomessa ja osaisit suomea, niin tietäisit itsekin, että ikkuna (pokineen joista puhuttiin) ja ikkunalasi ovat täysin eri asioita, eikä ikkunan rikkouduttua vaihdeta ikkunaa pokineen, vaan pelkkä lasi.

-Ole hyvä id1ootti.

Sun oli pakko laittaa viisisenttisesi mukaan keskusteluun, vaikket ymmärrä edes peruskäsitteistöä.

Siis minä en ole puhunut ikkunan pokista vaan ikkunalaseista ja niiden eroista 🧩

Vierailija
44/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanomattakin on selvää. 

Mietipä onko luonnollinen tapa asua millekään elolliselle? No ehkä jotkut bakteerit ei kärsi jos joutuvat asumaan neliössä, mutta kaikki siitä kehittyneemmät elämänmuodot kyllä. Elolliset olennot tahtovat kirmailla vapaina ja haluaa päästä liikkumaan omillaan kukin omasta näkövinkkelistään laajalla reviirillä. 

Homo sapiens on toki laumaeläin, muttei sekään sitä tarkoita, että koko se psyykemme kestämä lauma asuu samalla tontilla. 

Vierailija
45/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä aina ihmettelen: ihmiset maksavat maltaita kopista grynderien ehdoilla, ei pihaa, vain asfalttia.

Näkymänä asfaltti ja toiset talot.

Vierailija
46/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mitäs läksit.

Itse halusin ikkunat joista ei näe ulkoa kunnolla sisälle asuntoon. En tiedä mikä on oikea termi suomeksi.

Ai peililasi?

80-luvun jenkkien pilvenpiirtäjissä noita käytettiin paljon, olivat silloin muodissa.

Asuumme kanaalin varrella vanhassa tehtaassa, ikkunan takana meni vilkas kävely- ja pyörätie. En halunnut että sieltä nähdään sisälle.

Vierailija
47/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mitäs läksit.

Et ole vissiin perehtynyt suomalaisen rakentamisen tasoon. Se on surkea ja sitten ihmiset pihistelevät remonteissa.

Vierailija
48/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan siistitty pihaa 'talven' jäljiltä ja suunniteltu tulevaa kesän rakennusprojektia ja yleensäkin miten pihasta saisi kivemman näköisen.

Vierailija
49/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan tänä vuonna salaattia, tilliä, persiljaa, herneitä, maa-artisokkaa, perunoita, punajuuria, porkkanaa ja pinaattia. Lisäksi on marjapensaita.

Vierailija
50/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia kesämökki on hyvä ratkaisu.

Meillä ei ole aikaa eikä rahaa omakotitalon ylläpitoon. Joten rivariasunnon lisäksi meillä on kesämökki, jossa kasvaa hedelmäpuita, marjapensaita ja kesällä laitetaan aina jotain kasvamaan.

Vierailija
51/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katsoimme Kirkkonummen keskustaan valmistuvan kerrostalon hintoja - 75m2 yli 330k€! Samalla rahalla saa jo pari vuotta vanhan 120m2 okt: n tai vähän vanhemman yli 150m2 talon. Mun ei tarvitse kyllä miettiä hetkeäkään!

Asumme itse täällä jo 3. talossamme:) Uudessa talossa ei ole juurikaan huoltamista - terassi öljytään 2v välein ja nurmiläntti pari kertaa kesässä. Suurin osa kukkia ja hyötytarhaa.

Tosi ei meidän edellisessä 13v vanhassakaan ollut mitään isompia hommia, uima-altaan siivoudta viikoittain

Vierailija
52/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on pihalla haravoitu, siivottu kukkapenkkejä talven jäljiltä ja nautittu krookuksista ja muista kevätkukista. Grillattiin ja juotiin kahvit terassilla auringonpaisteessa. Istuin rappusilla katselemassa kun lapset ja koira juoksentelivat pihalla. Rakastan omakotitalossa asumista. 

Vierailija
53/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Grillattiin ja juotiin kahvit terassilla auringonpaisteessa. Istuin rappusilla katselemassa kun lapset ja koira juoksentelivat pihalla. Rakastan omakotitalossa asumista."

Kuulostaa kyllä ihanalta !

Ja parasta että osaat pysähtyä ja nauttia elämästä ja siitä mitä sinulla on !

Vierailija
54/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei estä sua myymästä Helsingin kämppää. Sen hinnalla saa Kirkkonummelta kivan omakotitalon.

Vierailija
55/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kun ruokakriisi iskee syksyllä päälle, mietit vatsa kurnien ja lapset nälästä itkien, kuinka monta kymmentä kiloa porkkanaa ja perunaa olisit voinut Kirkkonummella omassa pihassa kasvattaa. Ihan kamalaa :(

Vierailija
56/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn: 85m2 3h+k Ilmalassa, 515.000€

Ostan:

- Maatila 5-10ha, max. 1h Helsingistä.

- Metsään vähintään 3ha

- Peltoa 1-3ha

- Porakaivo tai lähdevesi.

- Maakellari

- 5000l polttoöljysäiliö

- 500kg nestekaasusäiliö

- Traktori, mönkijä ja moottorikelkka

- Tuuligeneraattori, aurinkopaneelit

- Maalämpö / hybridivesivaraaja

- Hirsitalo, voi olla vanha tai uusi

- Kanoja, lampaita ja työhevonen

- Naapurin ei tarvitse näkyä ikkunasta.

- Aktiivinen alueen metsästysseura.

- Järvi lähellä.

Vihti, Lohja, Karkkila, Nurmijärvi?

Vierailija
57/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok-taloasuminen on kallista. Kaikesta maksat itse eikä ne oman maan porkkanat ja perunat niin vaan onnistu. Tulee myyrät, jotka syö ja rusakot. Marjapensaisiin iskee kirvat ja härmät. Lumi saattaa hajottaa katon tai rusentaa istutukset. Jne.

Kerrostalossa palveluiden äärellä voi nyt olla vähän tylsää mutta ei tämä loputtomiin kestä. Ja kyllä siellä Kirkkonummellakin on kaupoissa ryysikset ja jonot ja tunkevat ja yskivät ihmiset.

Vierailija
58/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännään kalkitsin nurmikon ja putsasin rännejä. Pääsin noin puoleen väliin kun nälkä ja väsy iski. Loput huomenna, jos jaksaa.

Vierailija
59/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranjestas. Laitatte kerrostalokolmion myyntiin ja ostatte sen omakotitalon kehyskunnasta. Helsingistä menee ihan varmasti kaupaksi nopeasti ja sen jälkeen voitte rauhassa valita mieluisan omakotitalon. Esim. Sundsberg on varsin mukavaa aluetta Kirkkonummella.

Vierailija
60/63 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon pito on kallista.

Joskus vuosia sitten tehtiin kattoremppa rintamamiestaloon, hinta-arvio alan liikkeissä 10 000.

Mistä me sellaiset rahat olisimme saaneet, joten...

Lainattiin muijan velipojalta telineet (rakennusalalla), haettii katepalilta halvinta 2 laadun kattohuopaa, nauloja, paskinta kanttivajaata lautaa muutaman sata metriä ja eikun katolle.

Kiipeilyköysiä oli harastusten vuoksi ennestään, valjaita, kaseja ja lukkoja.

Pelotti niin pirusti ensiimmäisinä päivinä kun purettiin vanhoja kattohuopia pois.

Sitä löytyi paikoittain 3.ssa kerroksessa ja kattoa oli paikkailtu mitä ihmeellisimmillä vityksillä, joista alimmat näyttivät muoviselta pöytäliinalta.

Katon koko toiselta lappeelta poistettiin mädät aluspuut ja paikkailtiin kattotuoleja kakkosnelosella ja muulla laudalla.

SItten naputeltiin uutta lautaa lape täyteen ja alettiin lyömään kattohuopia päälle.

Viikonverran siinä meni aikaa ja välillä piti hakea 10x5 metrinen pressu ja levittää se sadesuojaksi lappeen mitalle.

Koko piha oli kuin pommin jäljiltä, täynnä kattohuovan palasia ja mädäntyneitä laudankappaleita.

Muutaman päivä meni kamaa kaatopaikalle kuskatessa, ennenkuin istahdettiin virolaisten porttereiden ääreen laskemaan paljonko itse tehden hommassa säästettiin.

Kattohuovat, laudat ja muut vermeet ,aksoivat yhteensä obaut 500 euroa ja ensin ajateltiin tehneemme laskuvirhe känässä, mutta uusitatarkistus osoitti laskelman oikeaksi ja totesimme säästäneemme kymppitonnin remontissa ja mietimme, on niillä kattohuijareilla saatanalliset katteet.

Katto ihan kunnossa vielä viitisen vuotta myöhemmin.

Meillä oli muuten voittajafiilis rempan jälkeen :-)