***ELOKUISTEN perjantai****
Kommentit (25)
Miten nämä elokuisten pinot ovat aina niin aktiivisia... =0) Vaikka näyttäähän noita muitakin pitkiä pinoja olevan, ei vaan tule niitä luettua. Hyvä kun tämän " oman" ehtii lukea.
NEUVOLAKUULUMISIA: Painoa oli tullut tasan 1kg kahdessa viikossa; toisaalta paljon, mutta kokonaisuuden huomioiden ei kuulemma mitenkään hälyttävää (n. +6kg lähtöpainosta). Toisaalta tämmöisillä helteillä osa painosta voi olla turvotustakin. Mulla se ei kyllä silmiinpistävää ole vaikka sormukset pitikin viime viikolla ottaa varalta jo pois. Verenpaineet normaalia matalammat kuten koko raskauden ajan ja Hb oli noussut vähän, rautaa pitää jatkaa edelleen. SF-mitta keskikäyrällä eli 31cm. Th arvioi pyynnöstäni käsituntumalla mahan päältä vauvan kokoa ja sanoi ettei 2300g taida kovin kauas heittää. Hieman isompi vauva ilmeisesti tulossa esikoiseen verrattuna. Reilun viikon päästä on sitten lääkärinneuvola ja sen jälkeen alkaakin käynnit viikon välein neuvolassa.
KASTEMEKOSTA: Meillä oli esikoisella suvussa oleva puku lainassa ja sepä se taitaa tulla tälle uudellekin tulokkaalle. Kastemalja on sitten taas perintöesine: isä on ostanut sen aikanaan mulle melkein 34v sitten ja siitä on kastettu tähän mennessä vain minut ja esikoisemme.
YÖUNET ovat huonoja täälläkin. Vessassa ravataan vähintään 2h välein iltayöstä, aamupuoleen nukuttaa vähän paremmin. Ja kuuma on joka yö vaikka lämpötila ei hellelukemissa olekaan eikä peittoa päällä ollenkaan (se on lisätyynyn kanssa päällimmäisen jalan alla...)
BIKINEITÄ en tykkää käyttää muulloinkaan, en ole vesi-ihmisiä... Ostin uimapuvun keväällä ja kerran olen sitä käyttänyt esikoisen kanssa uimahallissa käydessä. Kokonumero oli vaatimattomasti kuusi numeroa normaalia suurempi =D Tuijotuksia olen minäkin huomannut saavani tai oikeastaan tämä masu niitä saa. Ja miten niitä raskaanaolevia näkee itsekin tavallista enemmän?!?!?
Mukavaa, leppoisaa viikonloppua kaikille!
Neeuska rv 34+2
Moi kaikille!
Nyt vasta oon tutustunu näihin vauva sivujen keskusteluihin ja huomasin täällä tällaisen sivun missä on elokuisia odottajia:)
Mulla olis LA 12.8, ja odotusaika ollut todella ihana ja antoisa, ensimmäistä kun odotan..
Tulinpa minäkin ilmoittautumaan, vaikka toisaalta olen ollut ylpeä, kun tämän raskauden kanssa olen onnistunut rajoittamaan vauvapalstakäynnit ehkä pariin kertaan kuussa, kun esikoisen kanssa muutama vuosi sitten kävin täällä ehkä pari tuntia päivässä, enkä edes liiemmin liioittele asiaa ;)
Mutta siis, pikkukakkosta siis odotellaan, rv 35+2 eli LA olisi sitten 2.8. Esikoinen tosin syntyi vasta 42+3, joten kovin olen koittanut itseäni psyykata ajattelemaan, että jospa sitten joskus syyskuuhun mennessä ;) Istukka kun oli viimeksikin jättiläinen, hyvä että laariin mahtui ja lapsivettä vielä 43. viikolal harvinaisen paljon., 42+2 ei ollut vielä edes yhtään kohdunsuu kypsynyt, joten jos geenit on samat, niin ei tämäkään ihan heti varmaan ulos tule, kun laskennallinen aika olisi kypsä :)
No, toivottavasti ei tule kauhean isoksi, minun kokoiselle ihmiselle kuin tuo reilut nelikiloinen ja 54 cm pitkä esikoisneitokainenkin oli ihan riittävän kokoinen... Koitan kinuta viimeisellä neuvolalääkärillä rv 37+0, että pääsisin polille ultraan kokoarvioon siinä vaikka viikko ennen laskettua aikaa, niin ehkä eivät antaisi mennä niin paljoa yli kun viimeksi, jos näyttää jo isolta... Lisäksi muksulla oli rakenneultrassa napanuora kaulan ympärillä, ja siitä asti olen jännittänyt, onko vieläkin. Senkin voisivat samalla tarkistaa, niin eivät turhaan pidä liian pitkään masussa, jos on kovasti kierteellä...
Joopa joo, toisaalta olisi kiva kokea ihan luonnollisesti käyntii lähtevä synnytys ja toisaalta on varmaan niin, että vauva tulisi luonnollisesti just sitten kun on sen aika. AInakin esikoinen oli äärettömän helppo vauva, sai tarpeeksi aikaa kypsyä suolistot ja muut...
En ole seuraillut keskustelujanne, mutta täällä on ainakin raskaus ollut tosi helppo, yhtä helppo kuin ensimmäisellä kerralla, eli eipä mahankokoa lukuunottamatta raskautta koko aikana ole mistään juuri olossaan huomannut. No nyt ehkä viimeiset viikot pitää herätä yöllä vessaaan parikin kertaa, mutta eipä juuri muita vaivoja. Hyvä niin.
Mukavaa loppuodotusta kaikille!
rv 35+2
KASTEPUVUISTA näytti olleen puhetta..Meillä on nyt kans kaksi vaihtoehtoa..Minun puolelta tai miehen suvusta..Meidän suvun puolen puvun on tehnyt minun tätini joskus liki 40 vuotta sitten omalle pojalleen, eli mun serkulle..Se on kudottu tai virkattu ja sinne on alle kangas joko vaaleanpunainen tai -sininen..Ja miehenpuolelta olisi tulossa puku joka on seitinohutta vaaleaa silkkiä, joka on tehty 1920-luvulla..Siihen täytyy vain ostaa sit uudet nauhat, jotka nyt ovat sitten vaaleanpunaiset.. :)
No, en tiedä vielä, kumpaa käytetään, vai otetaanko molemmat :)
Kastetilaisuus on luultavasti läheisellä seurakuntatalolla..Olen laskeskellut, että ristiäiset menevät sinne lokakuun puolelle, jolloin voi jo ilmat alkaa olla viileitä, eli ei viitsi porukkaa pihalla pitää ja sisällä loppuu penkit kesken, jos kutsutaan n.20 henkeä..Päätimme siis pitää ne muualla, kuin kotona..Ja täällä on vielä koira, joka sekoaa sukkiinsa, jos meille yhtäkkiä niin paljon porukkaa tulee..
Eilen oli puhetta SF-MITASTA.Mulla tässä raskaudessa kasvu on mennyt yläkäyrällä koko ajan, kunnes viime viikolla mittauksessa tippui alakäyrälle 2cm:n romahduksella (valitinkin siitä juhannuspinoissa)..Eka oli 29,5 (rv32+0) ja 2viikossa muka pudonnut 27,5:een (rv34+0)!!Maanantaina oli lääkäri, joka sai mitaksi sitten kuitenkin 30,5 (rv34+4)..Laittoi kuitenkin mut menemään ultraan ja ke siellä saatiin ihan hyvän kokoinen vauva aikaiseksi.Painoarviolta 2367g.Kontrolliin mennään vielä rv38.
Esikoisen käyrä meni kokoajan alakäyrällä..
Kyllähän mun oli sit pakko paljastaa se miehelle, että tiedän kumpi on..Tosin mun piti vain sanoa sit miehelle, etten kerro hänelle sitä, mutta sit kun se sitä kysyi, niin lipsahti vaan, että prinsessa saadaan..Mutta nyt päätettiin sitten, ettei muille sitä kerrota.. :) säilyköön mummuille ja muille yllärinä..
Miehen suku on aika poikavoittoista ollut, että ihan kiva ylläri varmaan, että tyttö tulee sukuun..
Anoppilassa käytiin iltapäivällä ja tuli puhetta silmienväristä, kun kysyin, että eihän suvussa sattuisi ruskeasilmäisiä olemaan?Mies, kun on muuten tumma, mutta ei ole ruskeasilmäinen..Anoppi sanoi, ettei ole, mutta miehen veli on vaaleampi, mutta sillä on muuten tummemmat silmät (usein luullaan ruskeiksi).Totesin sit vaan, että eipä tule nappisilmää meille, johon anoppi sanoi, että jos sillä yhtä tummat silmät on kuin sedällään, niin, kyllä silläkin naisia hurmataan..
Hymyilin salaa miehen kanssa vaan, että siellä odotetaan ilmeisesti poikaa..Taitaa siis olla yllätys, että onkin tyttö..Mun äitikin on kokoajan ollut sitä mieltä, että poika on tämäkin, eikä usko vaikka olen sanonut, että tyttö-tunne on vahva ja on ihan erilainen raskaus..No saavatpahan yllättyä!!
Jätetäämpä tilaa muillekin..
pikku_ruu & tytsy rv 35+1
tänään oli aikainen herätys kun esikoinen heräsi kesken mun vessa reissun. ihanaa, että äiti on kaivattu mutta on kyllä llioittelua luulla, maailmanlopun tulevan jos äiti ei olekaan vieressä kun herää. MIKSI se on juuri ÄITI joka on korvaamaton klo 3.30??? Eipä poika suostunut enää nukkumaan. minä yritin hetken maata sängyssä ja houkutella poikaa viereeni mutta toinen mökötti lattialla istuen. Jos ei olisi ollut niin aikaista olisin ollut huvittunut siitä kuinka pienen pojan alahuuli voikin olla niin töröllään :) onneksi niitä hyvin nukuttujakin öitä on olemassa ja onneksi niitä on kuitenkin enemmän kuin näitä aikaisia aamuja.
Elkääpäs vielä puhuko kohta syntyvistä elovauvoista. mulla on vielä ikkunat pesemättä ja lattiat luuttuamatta. Enpä se minä kuitenkaan taida olla ensimmäisenä lähdössä nyyttiäni hakemaan.
Hipsuhiiri kyselikin nimistä. Meillä on valittuna nimet pojalle sekä tytölle. Kastemekkona käytetään varmaankin miehen vanhaa jossa myös esikoinen kastettiin. Saa sitten nähdä täytyykö vaihtaa nauhaa mekkoon.
Mä yritin taas josko Murphyn lakia voisi johdatella :) pesin kaappiin pari mekkoa jotka työkaverini oli minulle antanut. Mies kysyi ne nähtyään josko mä tietäisin jotain mitä hän ei tiedä. elokuussa paljastuu sitten tämän tulijan sukupuoli.
kohta täytyy lähteä hakemaan poika hoidosta. Hänelläkin alkaa sitten piiitkä loma. Tuumasin pojan hoitajalle josko sitä vuoden päästä toisi sitten kaksi duracelia hoitoon, meidän kaveri kun sopisi hyvin siihen mainokseen. energiaa tuntuu riittävän loputtomiiin...
pubu ja Unski rv33