Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhde koronan aikaan kärjistyi mies uhkaa erolla

Vierailija
04.04.2020 |

Meillä mennyt suhteessa jo pidempään huonosti. Olen epäillyt että mies on ollut masentunut kun vain makaa sängyssä tai sohvalla töiden jälkeen. On ärtynyt, tiuskii , ei vastaa kysymyksiin. Ei osallistu kuin monen sanomisen jälkeen kotitöihin ja näistäkin pyörittelee silmiään ja huokailee. Ei halua mennä lääkäriin eikä pariterapiaan. Nyt tehdään molemmat töitä kotona ja tilanne mennyt huonommaksi. Mies kimpaantuu herkästi ja kiroilee ja huutaa. Olen ollut tiukkana ja sanonut että täytyy tehdä myös kotitöitä ja olla perheen kanssa. 3 pientä lasta on . Mies valittaa rahojen tuhlaamisesta enkä oikeasti tuhlaa , ostan lähinnä ruokaa ja lapsille vaatteita. Tiedän että miehellä on muutama kymppitonni tilillään jemmassa eri tilillä johon minulla ei ole pääsyä. Sanoo että tuhlaisin ne jos siirtäisi yhteiselle tilille. Samalla itselläni tili riittää juuri kuukauden ajan. Mies maksaa asunnon ja se on molempien nimissä.

Olen lopennuupunut miehen ainaiseen valitukseen ja haukkumiseen. En osaa kuulemma mitään ja olen sairas ihminen joka kuvittelee asioita kun sanon ettei tee mitään. Eilen olin rauhakseen lasten iltapalan jälkeen sohvalla kun saapui sängyltään ja aloitti uhkailemaan avioerolla ettei enää jaksa minua että olen ilkeä ihminen ja harhainen. Tilanne tuli taas aivan puskista olin ollut aivan rauhakseen koko päivän ja hoitanut lasten hoidon ja kotityöt koko päivän töiden lisäksi. Mies tietää että minulla ei ole isoja tukiverkkoja ja olen köyhempi. Sanoi että pärjäisi paremmin taloudellisesti yksin ja haluaa lapset mukaansa. Hän joka ei ole lasten elinaikana koskaan ollut kiinnostunut hoitamaan lapsia kuin hetkellisen poissaoloni ajan. Olen ollut pitkään kotiäitinä ja viime vuosina palannut työelämään. Mies vaikutti myös mustasukkaiselta työstäni epäili että minulla on joku toinen kun olen pitkiä päiviä ollut työpaikalla. Kaiken tämän eilisen ryöpytyksen huusi lasten kuullen. Lapset eivät toivo eroa ja sanoivat etteivät halua äidistä eroon. Olen nukkunut niin huonosti ja olin todella järkyttynyt eilen. Ja sanottakoon että minulla ei ole ikinä ollut mt ongelmia. Mies taas kärsii paristakin sairaudesta ja ollut uniongelmainen. Mies ryöpytyksen jälkeen sanoi että mitä siinä olet ja valtasi tvn naksujen kanssa ja otti paukun. Minusta näytti siltä kun olisi nauttinut siitä kun sai minut pois tolaltaan. Itse en todellakaan olisi ollut juhlatuulella tuon jälkeen. Useimmiten riidat päättyvät mieheltä mykkäkouluun. Onko tämä henkistä väkivaltaa?

En ymmärrä miten tästä eteenpäin. Eilen uhkaili pyytävänsä välittäjän tänne jos en muuta käytöstä ja hae eroa. Minun pitäisi tehdä kai kaikki. Kukaan ulkopuolinen ei tiedä että mies käyttäytyy noin kotona. Työpaikalla ja esim vanhempieni luona käyttäytyy kuin eri ihminen. Sitten taas kahdestaan on joko hiljainen ja makaa sängyllä tai kimpaantuu jostain. Seksiä ei ole ollut useampaan kuukauteen. En ole enää edes halunnut kun tuntuu ettei minua arvosteta ja eilen sanoi että ei todellakaan minua edes edea haluaisi.

En ymmärrä miksi tämä kaikki nyt tapahtuu kahta pahempana koronan aikaan. Johtuuko siitä että olen viimein käskenyt ryhdistäytyä ja tekemään osuutensa kotitöiden ja lasten kanssa. Jos teen kaiken hiljaa yksin enkä valita mies makaa sängyllä ja kaikki näennäisesti ok. Mies kuuluu riskiryhmään ja senkin takia olen hoitanut kauppahommat itse. Nyt tuntuu etten kaikkea jaksa. Ei nyt ole oikea aika edes saada asuntoa myytyä. Minulla ei ole voimia nyt alkaa eroa tekemään voin pahoin jo ajatuksesta että pitäisi muuttaa ja lasten koulut, päiväkodit jne vaihtaa. Minulla ei ole tähän varaa jäädä eikä ehkä kaupunkiinkaan. Miksei hän vaan voisi olla normaali kuin joskus kauan sitten. Onko tässä enää toivoa vai tuhoanko oman terveyteni tässä.
Johonkin piti vuodattaa.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne kuulostaa olevan sen verran puhdasta paskaa, että itse tuossa tilanteessa henkisesti ottaisin jo eron ja alkaisin tehdä lähtövalmisteluja sitä mukaa kuin pystyn. Mies ei selvästikään näe sinua tasaveroisena kumppanina jonka kanssa keskustellaan, vaan pelkästään kontrolloitavana. Sille et voi mitään, koska asia on miehen häiriintyneisyydestä kiinni. Rehellisesti sanottuna kaiken kerrotun perusteella miehen jutut voi nyt ignoorata kokonaan ja suhtautua niihin kuin vaikka koiran räksytykseen. Sen enempää huomioimisen arvoista sisältöä niissä ei ole. Välttäisin kuitenkin oman turvallisuutesi vuoksi esim. nöyryyttämästä miestä (rehellisesti sanottuna mies kuulostaa olevan niin sekaisin etten pitäisi väkivaltaa tämän osalta poissuljettuna. Jos niin käy, se ei tietenkään ole sinun syysi, mutta saatat päästä helpommalla itse jos saat vältettyä tilanteet jotka esim. käyvät kovasti miehen egoon), vaan pyri vain ignooraamaan, välttelemään konlifkteja, menemään siitä mistä on helpointa ja hankkiutumaan sitten eroon tilanteesta heti kun mahdollista. Olen tosi pahoillani tästä tilanteesta, mutta tästäkin selvitään eteenpäin.

Suosittelen myös kirjaa Why does he do that - inside the minds of angry and controlling men, löytyy nopeasti pdf:nä ilmaiseksi netistä.

Vierailija
22/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi samanlainen turhauttava ketju jossa sivutolkulla kerrotaan mielipuolesta miehestä, joka piinaa lapsiaan ja vaimoaan henkisesti vuosikausia. Vaimo ei vain saa aikaiseksi ottaa ohjia omiin käsiinsä, ja kun viisaita neuvoja aletaan jakelemaan ap:lle, kohta mies onkin "kuitenkin välillä tosi ihana ja on meillä hyviäkin aikoja". Tai toinen on, että lapsien varjolla halutaan pysyä liitossa. Siis ne penskatkin kärsii tuollaisesta "isästä", päinvastoin tuollainen äijä pitäisi pitää kaukana lapsista. Ärsyttää.

Tämä! En oikein ymmärrä, että missä tällaisten naisten itsearvostus ja kunnioitus oikein on? Tokihan joskus voi tulla riitoja ja pahoja sanoja, mutta tuo käytös on jo todella ala-arvoista.  Miehesi ilmiselvästi haluaa päästä eroon sinusta. Kyllä koronan aikanakin voi erota. Koskaan ei ole oikea hetki millekään vaikealle elämässä, mutta elämässä sattuu ja tapahtuu. Silloin on vaan kerättävä voimat ja jaksettava puskea kohti uutta. Kuten joku aiemmin sanoi niin asiat ja elämä muuttuu. Se mikä on joskus ollut ei ole pysyvää - ihmiset ja elämä muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä piilotili? Oletteko naimisissa?

Hän on perustanut oman tilin eri pankkiin jossa hänellä on rahaa kymmeniä tuhansia saanut osinkoja. Tiedän tämän koska on kertonut asiasta ja näyttänyt tilin kerran. Eilen väitti että puhun satuja.

Oletteko naimisissa?

Vierailija
24/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on vaikka miehellä olisi omalla tilillään kuinka paljon rahaa? Nehän on hänen rahojaan eikä sun. Kukaan tuskin on kieltänyt sinua haalimaan omalle tilillesi ihan niin paljon omia säästöjä kuin vain mieli tekee. Toi on ihan puhdasta ahneutta ja kateutta himoita puolison rahoja tuolla tapaa. Etenkin kun et edes maksa asumiesta omaa osuuttasi. Ensin saat ilmaisen asunnon ja sitten pitäsi saada vielä kymppitonni "karkkirahaa" päälle?

Vierailija
25/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on perustanut oman tilin eri pankkiin jossa hänellä on rahaa kymmeniä tuhansia saanut osinkoja. Tiedän tämän koska on kertonut asiasta ja näyttänyt tilin kerran. Eilen väitti että puhun satuja.

Oletteko naimisissa?

Olemme naimisisssa eikä ole avioehtoa. Joten mielestäni puoliksi mene kaikki. Tosin en tiedä piilottaisiko rahansa jonnekkin etten saisi mitään.

Vierailija
26/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti ovat, ei kai kukaan muuten joudu hakemaan eroa. Jos miehellä on piilotili, niin puolet siitä kuuluu avioerossa sinulle. Niin että rahasta en olisi huolissaan.

Vierailija
27/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kärsii ja saa kamalan mallin parisuhteesta. Mutta typerä lepsu nainen vain ihmettelee saamattomana. Huoh. Miten moni siirtääkään ongelmia seuraavallekin sukupolvelle sinnittelemällä sairaissa liitoissa ja suhteissa. Ja naurettavin perustelu tällaisissa on, että "lasten takia" ollaan yhdessä. Juuri lasten takia tuollainen meno pitäisi katkaista!

Ap, olet tuhoamassa lastenne mielenterveyttä ja tulevaisuuden suhteita. Onneksi olkoon!

Vierailija
28/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. vetoaa turvaverkkojen puuttumiseen ja taloudelliseen tilanteeseen. Mitäs turvaa tuosta nykyisestä miehestä on?  Millään rahalla ei saa ostettua onnea, mielenrauhaa tai rakkautta. Miehesi ei sinua rakasta, eikä todellakaan välitä tai arvosta. Pilaat vaan oman elämäsi ja lastesi lapsuuden tuossa roikkumalla rahan takia.

Vierailija
29/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko naimisissa?

Olemme naimisisssa eikä ole avioehtoa. Joten mielestäni puoliksi mene kaikki. Tosin en tiedä piilottaisiko rahansa jonnekkin etten saisi mitään.

No ei sellainen onnistu Suomessa. Pankista pyydetään todistukset omaisuudesta, veloista ja varoista. Ja lapsia tuskin saa, eikä varmaan oikeasti haluakaan. Olin itse vastaavassa tilanteessa, tosin tietämättäni hänellä oli sivusuhteita. Lähdin ja täytyy sanoa, että oli elämäni paras teko.

Vierailija
30/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde. Minä olen ensimmäistä viikkoa nyt yksin kun lähdin vastaavasta suhteesta. Mies riskiryhmää, kiukutellut koko koronan ajan kun olen pyytänyt jotain tekemää. Viime viikonloppuna mies sitten sanoi, että hän haluaa avioeron, kun oon niin kamala ihminen. Mun vanhemmilla on asunto tyhjänä, joten pakkasin kamat ja soitin äidille, että tuli ero voitko tuoda avaimen. Nyt oon sitten viikon ollut täällä. Mies soittelee, että ei hän ollut tosissaan ja hän ei pärjää yksin ja hänellä vain ottaa niin koville tämä eristys ja nyt kun on täysin yksin se on vielä pahempi. Ei uskonut, että lähtisin oikeasti. Siinäpä kärsii. Jos mulle huutaa naama punaisena, että haluaa eron niin se ero myös tulee just silloin. Ottaa tää koville mullakin, ollaan oltu yhdessä 10 vuotta ja meillä on vauva ja itselläni on vielä tunteitakin, mutta ei auta kuin kovettaa itsensä. Maanantaina laitan eron virallisesti vireille.

Vierailija
31/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukaan ulkopuolinen ei tiedä että mies käyttäytyy noin kotona. Työpaikalla ja esim vanhempieni luona käyttäytyy kuin eri ihminen."

Tämä tuntuu olevan todella tavallista. On alkanut hirvittää, kun näkee jossain yhteydessä oikein mukavan ja parisuhteessa olevan miehen. Tulee mieleen, että onko tuo kotioloissa samantapainen ailahteleva hirviö kuin niin moni muukin.

Vierailija
32/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä sillä on vaikka miehellä olisi omalla tilillään kuinka paljon rahaa? Nehän on hänen rahojaan eikä sun. Kukaan tuskin on kieltänyt sinua haalimaan omalle tilillesi ihan niin paljon omia säästöjä kuin vain mieli tekee. Toi on ihan puhdasta ahneutta ja kateutta himoita puolison rahoja tuolla tapaa. Etenkin kun et edes maksa asumiesta omaa osuuttasi. Ensin saat ilmaisen asunnon ja sitten pitäsi saada vielä kymppitonni "karkkirahaa" päälle?

Hän maksaa vain asunnon eikä kuukausisumma ole kuin reilun tonnin. Minä maksan päiväkotimaksut , ruoat kaikki muut maksut, joten en loisi.

Vierailija
33/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi samanlainen turhauttava ketju jossa sivutolkulla kerrotaan mielipuolesta miehestä, joka piinaa lapsiaan ja vaimoaan henkisesti vuosikausia. Vaimo ei vain saa aikaiseksi ottaa ohjia omiin käsiinsä, ja kun viisaita neuvoja aletaan jakelemaan ap:lle, kohta mies onkin "kuitenkin välillä tosi ihana ja on meillä hyviäkin aikoja". Tai toinen on, että lapsien varjolla halutaan pysyä liitossa. Siis ne penskatkin kärsii tuollaisesta "isästä", päinvastoin tuollainen äijä pitäisi pitää kaukana lapsista. Ärsyttää.

Ilman lapsia olisin jo lähtenyt. Taloudellinen puoli huolettaa, olemattomat tukiverkot ja varmasti myös itsetuntoni on pohjissa koska lähinnä lamaannun huudosta yleensä. Viime aikoina olen alkanut pitämään puoleni. Huomaan että on stressiä verenpaineeni on noussut kun ole sen mitannut. Jatkuvasti varpaillaan olo ei tee hyvää. Olen hyvin kiltti ja empaatinen ihminen enkä ole tottunut huutoon ja tällaiseen käytökseen ja olen ollut tästä lukossa. Mies tietää että olen taloudellisesti pulassa ja varmasti siksi painaa päälle. Oikeasti hän vaikuttaa säälittävältä joka alistaa. Perheeltään olen kuullut että hän on ollut nuoruudessaan kova kiusaamaan muita, tämä puoli on pysynyt aiemmin visusti salassa ja vuosien aikana rakoillut vähitellen.

Ota yhteyttä kuntasi sosiaalipäivystykseen ja pyydä apua tilanteeseen. Tai jos pieniä lapsia, kysy neuvolasta tai perheneuvolasta. Apua on saatavilla ja saat tuet (elatustuki + lapsilisät) erillään asuessa. Asiat järjestyvät, mutta tarvitset ulkopuolista apua. Tuohon tuleen ei kannata jäädä makaamaan, vaikka irroittautuminen tuntuukin vaikealta. Voimia ja tahtoa sinulle!

Vierailija
34/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen ihmisen pitää osata hillitä tunteitaan eikä kaataa kaikkea sontaa ja omaa pahaa oloaan toisen niskaan. Huonolla käytöksellä on seurauksensa ja pitääkin olla.

Vierailija
35/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että erossa kaikki rahat ja omaisuus kaivetaan esiin ja ne tasataan kun on avioliitossa ilman avioehtoa.

Vierailija
36/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinppä, ihan lasten takia. Meillä ollaan nyt sillätavalla tässä vanhennuttu, kaikki rikkonaisina, että äiti, joka jäi persoonallisuushäiriöisen miehen kans ”yrittämään” lasten takia, saa nyt sitten sitä ihmetellä että mitäs nyt.

Kaikki lapset yllättäen muutti kotoa heti kun mahdollista,16vee on aika nuori eikä ihan valmiuksia kotoa tullut. Mutta sekin oli parempi kuin jäädä. Kaikki yritti pärjätä mitenkuten. Samalla huoli kotiin jääneistä sisaruksista. Ei helppoa mitenkään.

Kävi niin sitten että ukko otti ja kuoli.

Sen sijaan että me lapset olisimme iloissamme rientäneet äitimme luo, nyt kun se perheen mörkö on poissa, niin eipä suinkaan.

Suhde äitiin on etäinen, katkera, jokainen miettii nyt että miksi äiti et lähtenyt, miksi meidän piti elää siinä, miksi et pelastanut meitä?

Yksinäinen vanhuus siellä tiedossa. Hyvin vähän kiinnostaa käydä tapaamassa.

Vierailija
37/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No trololoo. Mut veikkaisin monen muun tavoin, että avioerot kasvavat räjähdysmäisesti tossa puolen vuoden kuluttua. Varsinkin monen miehen kulissi romahtaa, kun ne eivät kerta kaikkiaan välitä perheistä, lapsista ja erityisesti lapsperheistä. Ovat voineet normaalioloissa 'olla ylitöissä' tai 'tehdä kulta yhtä tosi tärkeää projektia' ymv. Ehkä ovat päässeet liikematkoille hengähtämään (siis ihan kauheeta kun pitää taas lähteä reissuun ja jättää teidät, voi nyyh) ja nauttimaan siitä poikamiehen elämästä. Nyt ovat jumittuneena kämppään ja melkein pelkäävät omia lapsiaan ja se nolottaa sen eukon edessä, joka niin luontevasti näprää siinä kymmentä eri asiaa samalla kun paimentaa penskoja. Vtuttaahan tuo. Plluakaan ei saa, eikä se ole enää sitä tiukkaa mallia muutenkaan. Oh.

'

Vierailija
38/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on todellakin henkistä väkivaltaa. Suosittelen eroa, vaikka ovat lapset pelissä. Jos et halua heti erota, niin ottakaa vaikka parin kuukauden paussi avioliitosta ja muuttakaa erilleen - sitten voitte molemmat miettiä haluatteko jatkaa yhdessä vai erilleen. Voi olla ettet itsekään halua mennä enää huudettavaksi ja mitätöiväksi.

Voimia.

Suosittelen eroa SIKSI ETTÄ lapset ovat pelissä. Jos et itseäsi arvosta, ajattele edes lapsia ja heidän kasvuaan tasapainoisiksi ihmisiksi. Mitä nopeammin heillä on mahdollisuus elää turvallisessa ja onnellisessa kodissa, sitä vähemmän vahinkoa ehtii tapahtua. Kysymys on heidän loppuelämästään!

Vierailija
39/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi en ole pitänyt kunnolla huolta itsestäni kun aina muut tulee ensin ja itse viimeisenä. Mies aina sanoo etten pärjää ilman ja en osaa mitään ja kai sitä jollain tavalla uskoo kun toinen lannistaa. Pelkää kelpaako kenellekkään.

Ja kun näitä kulisseja on pitänyt kunnossa miettii niinkin tyhmiä että mitä sanon muille esim töissä tai ystäville tms. Kuka uskoo minua kun en ole koskaan mitään valittanut vaan kaikki aina ok. Mies on rohkeampi ja parempi puhumaan esittämään asioita ulkopuolelle, jos saa muille uskoteltua asioita jotka ei pidä paikkaansa.

Tänään ei ole puhunut minulle mitään heräsi vasta hiljattain kun muut olemme jo olleet hereillä aamusta. Nukuin eri huoneessa .

Ja eihän mun tarvi sanoa mitään tai avautua työkavereille en ymmärrä miksi sitä edes mietin.

Tämä täytyy suunnitella huolella , hakea asuntoa, säästäö rahaa ennakkoon että voin irrottautua. Ehkä pitää pitää matalaa profiilia sen aikaa.

Vierailija
40/64 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken lisäksi en ole pitänyt kunnolla huolta itsestäni kun aina muut tulee ensin ja itse viimeisenä. Mies aina sanoo etten pärjää ilman ja en osaa mitään ja kai sitä jollain tavalla uskoo kun toinen lannistaa. Pelkää kelpaako kenellekkään.

Ja kun näitä kulisseja on pitänyt kunnossa miettii niinkin tyhmiä että mitä sanon muille esim töissä tai ystäville tms. Kuka uskoo minua kun en ole koskaan mitään valittanut vaan kaikki aina ok. Mies on rohkeampi ja parempi puhumaan esittämään asioita ulkopuolelle, jos saa muille uskoteltua asioita jotka ei pidä paikkaansa.

Tänään ei ole puhunut minulle mitään heräsi vasta hiljattain kun muut olemme jo olleet hereillä aamusta. Nukuin eri huoneessa .

Ja eihän mun tarvi sanoa mitään tai avautua työkavereille en ymmärrä miksi sitä edes mietin.

Tämä täytyy suunnitella huolella , hakea asuntoa, säästäö rahaa ennakkoon että voin irrottautua. Ehkä pitää pitää matalaa profiilia sen aikaa.

Keskity nyt vain siihen ajatukseen, että olet tuhoamassa lastesi mielenterveyttä. Kaikki muu on sanahelinää ja selittelyä.

Haluatko sairastuttaa lapsenne? Haluatko että he vihaavat sinua viimeistään aikuisena, kun et lähtenyt? Eivät he arvosta sinua tai tuo sinulle palkintoa siitä että kestit pjaskassa liitossa.

Keskity lapsiin.