Miten saa veriryhmän selville
Mistä saan selvitettyä oman ja lasten veriryhmän? Pitääkö soittaa sairaalaan jossa lapset on syntyneet? Hassua että meillä on Kantaa ja Maisaa mutta mistään ei saa tällaisia perustietoja.
Vai pitääkö tilata Jenkeistä kotitestejä kun ei niitäkään täältä Suomesta saa..
Koronan takia haluan selvittää koska nyt on tutkimustietoa että veriryhmä vaikuttaa
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mikä veriryhmä on vaarassa? Aako siis A? O ja B ok. Vai????
Sitten on vielä AB....
Nyrkillä nenään, turskautat valkoiselle paperille, kuvat aijaahan. Täältä tulee riaknoosit. Katotaan horona ja aids samall.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin myös tietää lasten veriryhmät. Itse olen A rh+, ja siis riskiryhmään kuuluva. Tosi tarkasti seuraan omaa oloa.
Vähän menee liioitteluksi kutsua veriryhmää riskiryhmäksi...
Olen A+ ja minulla on hyvässä hoitotasapainossa oleva rasitusastma, en silti pidä itseäni riskiryhmään kuuluvana...
Eli A veriryhmä saa pahimmat oireet, niin kyllä tämä tieto kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä omituista, että Kannassa ei näytetä. Helpottaisi varmasti hätätilanteissakin.
Mutta kun ne Kannan tiedot ei edelleenkään näy lääkäreille ja hoitajille eli ei voida käydä sieltä tarkistamassa tällaisia tietoja. Nähdään vaan tiedot potilastietojärjestelmästä ja arkistokatselun puolelta satunnaisesti tietoja, riippuen miten on lupia annettu.
Suosittelen KAIKILLE, jotka vain voivat, veren luovuttamista näinä aikoina! Veripalvelun sivuilla voi selvittää onko soveltuva luovuttamaan! Itsekin kävisin, jos en olisi juuri ennen koronakriisin eskaloitumista käynyt. Ensi kerralla sitten toukokuussa.