Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua tavallaan hävettää tää kuinka jäätävän onnistuneita ollaan elämässä!

Vierailija
03.04.2020 |

Ollaan tehty tosi hyviä valintoja ja lähdetty nollasta liikkeelle. Meillä on sijoitusasuntoja enemmän kun sormilla voi laskea, reilun puolen miljoonan omakotitalo ja reilu sadantonnin (nyt kun on laskenut) sijoitussalkku. Matkustellaan monta kertaa vuodessa ja lapset on hyviä koulussa ja sosiaalisesti lahjakkaita. Koronan keskellä tajutaan, että kummankaan työpaikkaa ei uhkaa lomautukset tai irtisanomiset.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka kaunis humble bragging. Aplodeeraisin ja kohottaisin shamppanjalasiani teille, mutta soopeliturkkini saattaisi kärsiä.

😂

Vierailija
42/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olin kateellinen AP:n kaltaisille ihmisille. Mutta nyt ymärrän ja osaan arvostaa sitä kuinka kaikki vastoinkäymiset ja se tuska on takonut minusta vahvemman ihmisenä. Vaikka minulle menee nyt aika hyvin, ymmärrän heikompiosaisia ja osaan tarkastella asioita myös heidän näkökulmastaan. Olen tässä miettinyt jopa johonkin vapaaehtoistyöhön osallistumista. 

-M28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa kuulla, mitä tämä "nollasta lähteminen" käytännössä tarkoittaa kohdallanne. Ehjät perheet, turvallinen kasvuympäristö, hyvät harrastusmahdollisuudet, akateeminen suku, terveyttä ja hyvinvointia? Usein omia lähtökohtiaan on helppo pitää itsestäänselvänä.

Hienoa kuitenkin, jos olet itse tyytyväinen elämässäsi. Eihän muiden mielipiteillä pitäisi olla väliä.

Miehellä ns. tavallinen keskiluokkainen perhe. Omistusasunto vanhemmilla,auto ja kerran vuodessa etelään mutta siinä se. Itse lähiön alkoholisti-yh-perheen kasvatti.

Kiitos hyvinvointiyhteiskunnan, että olen saanut käydä lukion (äiti väänsi todella jotta kirjat jne. saatiin maksettua) sekä ammattikorkean.

Vierailija
44/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen olin kateellinen AP:n kaltaisille ihmisille. Mutta nyt ymärrän ja osaan arvostaa sitä kuinka kaikki vastoinkäymiset ja se tuska on takonut minusta vahvemman ihmisenä. Vaikka minulle menee nyt aika hyvin, ymmärrän heikompiosaisia ja osaan tarkastella asioita myös heidän näkökulmastaan. Olen tässä miettinyt jopa johonkin vapaaehtoistyöhön osallistumista. 

-M28

Ja meinaat että ap ei ole kokenut vastoinkäymisiä jos on jostain luuseriperheestä kotoisin?

Vierailija
45/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysiä materialisteja! Mitä luovaa te teette? Sillähän ihminen mitataan.

Milloin se on alkanut olla ihmisen mitta, mitä luovaa tekee? Minusta se on paremminkin, miten kohtelee muita ja elää moraalisesti oikein?

Ja toisekseenkin, korkeakoulutettujen työ on yleensä luovaa. Ei taiteilija-narkkarien omassa navassa pyörimistä, vaan oikeasti hyödyllistä ja luovaa.

Onneksi sä oot siellä moraalisessa yläportaassa hienolla käytökselläsi. T. taiteilija

Vierailija
46/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-M28

Ja meinaat että ap ei ole kokenut vastoinkäymisiä jos on jostain luuseriperheestä kotoisin?

No varmasti on niitäkin. Missään ei kyllä (mielestäni) sanottu, että AP olisi "luuseriperheestä" kotoisin. Ymmärsin nollasta lähtemisen, että nollapääomalla lähdettiin rakentamaan omaisuutta. Jokatapuksessa, en tullut tänne väittelemään. Halusin vaan jakaa kokemukseni.

Vierailija
47/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan omaisuuden voi myydä pois ja antaa rahat köyhille, jos kovasti alkaa harmittaa. :(

Tai voi mennä vapaaehtoistyöhön johonkin apua tarvitsevaan yhteisöön.

Vierailija
48/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hyvä provo. Oikeasti onnistunut, tekisi jopa mieli uskoa.

Vierailija
49/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sepä hyvä teille! Arvostan, jos ollaan lähdetty nollasta. Ihmisten pitäisi pyrkiä käyttämään kaikki potentiaalinsa ja etenemään elämässään.

Ja ei se ole vain materiaa, jos teillä on lapsiakin. Itsellä melkein sama tilanne, mutta ei ole sijoituksia juurikaan.

Elämme kuitenkin yhteiskunnassa, joka ei sellaista suosi. Ei tunnu kivalta kuulla että pitäisi potentiaalinsa käyttää, jos samaan aikaan pakotetaan tyytymään. Ei osaa moni kuvitella, miltä se tuntuu, jos potentiaalia on vaikka muille jakaa, mutta aika ja energia menee pärjäilemiseen.

Vierailija
50/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli hyvä provo. Oikeasti onnistunut, tekisi jopa mieli uskoa.

Ehkä siksi, että on täyttä totta. Saat kysyä tarkentavia kysymyksiä joa et usko.

Ap

Vierailija
51/52 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu jos on elämäänsä tyytyväinen. Mutta haluaisin tietää mitä toivoit täältä nyt saavasi, kun et ainakaan kysynyt suoraan mitään?

Halusitko nähdä kateutta? Miksi?

Ja vielä ymmärrä kuitenkin, että ihmiset ei toivo elämältä samoja asioita. Minullakin on iso omakotitalo hyvällä alueella jne. Asuisin kuitenkin mieluummin keskellä metsää pienessä hirsimökissä.

Ja fiksuudesta jätän nyt sanomatta.

Vierailija
52/52 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mitä ap tarkoittaa syyllisyydellä. Uutisista näkee että maassa on kriisi ja hätä, mutta itsellä menee todella hyvin, rahaa riittää, työstä ja toimeentulosta ei tarvitse olla huolissaan.

Ap, suosittelen sinulle hyväntekeväisyyttä ja vapaaehtoistyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi