Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua tavallaan hävettää tää kuinka jäätävän onnistuneita ollaan elämässä!

Vierailija
03.04.2020 |

Ollaan tehty tosi hyviä valintoja ja lähdetty nollasta liikkeelle. Meillä on sijoitusasuntoja enemmän kun sormilla voi laskea, reilun puolen miljoonan omakotitalo ja reilu sadantonnin (nyt kun on laskenut) sijoitussalkku. Matkustellaan monta kertaa vuodessa ja lapset on hyviä koulussa ja sosiaalisesti lahjakkaita. Koronan keskellä tajutaan, että kummankaan työpaikkaa ei uhkaa lomautukset tai irtisanomiset.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen arvo on siinä miten kohtelee muita. Silloin on sama onko rikas vai köyhä.

TÄMÄ

Vierailija
22/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan Suomessa syntynyt ja kasvanut ei ole lähtenyt nollasta, vaan on ollut hyvän yhteiskunnan ja järjestelmän kannateltavana, on neuvolat ym, hieno ilmainen koulutus, turvallisuutta, tasa-arvoa. Me kaikki kuulutaan etuoikeutetuimpaan prosenttiin, se on hyvä muistaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän arvostaa tuollaisia juttuja. Kaikki mainitsemasi kielii kovista arvoista. Jopa omista lapsistasi mainitset ekana hyvinkin pinnalliset ominaisuudet (menestynyt opinnoissa, sosiaalisesti suosittu). Et häpeä tippaakaan, ja vieläpä kerskut elintavoillasi, jotka vain kuluttaa maapalloa. 

Itse olen jäätävän onnellinen, etten elä samoilla arvoilla enkä kasvata lapsiani tuollaisiin arvoihin. 

Jees. Sit ihmetellään, kun lapsi tekee itsemurhan, sairastaa syömishäiriötä, päihteilee tai jotain muuta mukavaa. Kavereina pelkkiä kiipijöitä ja hyötyjiä. Vanhemmatkin ovat pinnallisia ja yksioikoisia. Kuka välittäisi oikeasti huonoinakin päivinä?

Vierailija
24/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onnistumisen mitta on vauraus? Pelottava ajatusmaailma. Ja tyhjä.

Vierailija
25/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän arvostaa tuollaisia juttuja. Kaikki mainitsemasi kielii kovista arvoista. Jopa omista lapsistasi mainitset ekana hyvinkin pinnalliset ominaisuudet (menestynyt opinnoissa, sosiaalisesti suosittu). Et häpeä tippaakaan, ja vieläpä kerskut elintavoillasi, jotka vain kuluttaa maapalloa. 

Itse olen jäätävän onnellinen, etten elä samoilla arvoilla enkä kasvata lapsiani tuollaisiin arvoihin. 

Jees. Sit ihmetellään, kun lapsi tekee itsemurhan, sairastaa syömishäiriötä, päihteilee tai jotain muuta mukavaa. Kavereina pelkkiä kiipijöitä ja hyötyjiä. Vanhemmatkin ovat pinnallisia ja yksioikoisia. Kuka välittäisi oikeasti huonoinakin päivinä?

👆

Vierailija
26/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan teillä tietysti ihan hyvä munkki käynyt.

Vierailija
27/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuneita elämässä kun matkustelette?? Miten se niinkuin on onnistumista elämässä? Ihan vilpittömästi kysyn. Joku kysyy mitä olet tehnyt elämässäsi että koet onnistuneesi, ja vastaus on että oon matkustellut...

Vierailija
28/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuneita elämässä kun matkustelette?? Miten se niinkuin on onnistumista elämässä? Ihan vilpittömästi kysyn. Joku kysyy mitä olet tehnyt elämässäsi että koet onnistuneesi, ja vastaus on että oon matkustellut...

Lähinnä tarkoitin sitä, että talous antaa myöden matkustella useita kertoja vuodessa. Tämä opettaa myös lapsille paljon eri maista, kulttuureista.

Vierailija
29/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan Suomessa syntynyt ja kasvanut ei ole lähtenyt nollasta, vaan on ollut hyvän yhteiskunnan ja järjestelmän kannateltavana, on neuvolat ym, hieno ilmainen koulutus, turvallisuutta, tasa-arvoa. Me kaikki kuulutaan etuoikeutetuimpaan prosenttiin, se on hyvä muistaa. 

No, en nollasta mutta alkoholisti-yh-perheestä.

Vierailija
30/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jäätävän onnellinen, lapsiani tuollaisiin arvoihin. 

👆

Aito välittäminen esimerkiksi voinnista ja syvempi kiinnostus tyypistä ulkokuoren alla 🙍‍♂️

Vierailija
31/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, millä alalla olette? Ei kovin monen palkkatyöllä ostella yli kymmentä sijoitusasuntoa ja kerätä samalla sijoitussalkkua. Me ollaan aika lailla top-palkoilla, mitä nyt normaali-ihminen voi saavuttaa, mutta ei meillä ole lähellekään tuollaista. Olette yrittäjiä varmaan?

Nollasta lähtien Suomen verotuksella ja palkkatyöllä vaikea saavuttaa rikkautta, sen olen huomannut käytännössä.

Vierailija
32/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tarkoitin sitä, että talous antaa myöden matkustella useita kertoja vuodessa. Tämä opettaa myös lapsille paljon eri maista, kulttuureista.

Tiedät itsekkin ettei opeta. Rannat on samanlaisia joka paikassa. Hotellit on samanlaisia. Hotellisiivoojat ja tarjoilijat on ainoa paikallinen kontakti ja nekin on samanlaisia joka paikassa. Jos oikeasti haluat että lapset oppii jotain muista kulttuureista, vie ne kirjastoon. Minäkin kyllä tykkään maata auringossa, mutta en teeskentele että siinä olisi jotain järkeä.

Vierailija
33/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitella saattaa, mitä lapsille kävisi, jos eivät olisi sosiaalisesti lahjakkaita ja menestyksekkäästi opiskelleita. Hirveät paineet varmasti.

Vierailija
34/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja välinpitämättömyyttä ilmastosta sekä kuluttamisesta. Ei sun oikea pointti ole tuo kulttuurin ja eri maiden oppiminen ja opettaminen lapsille.

Vierailija
35/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuullut mitään, mikä olisi aiheuttanut vaikkapa kateutta.

Vierailija
36/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät itsekkin ettei opeta. Rannat on samanlaisia joka paikassa. Hotellit on samanlaisia. Hotellisiivoojat ja tarjoilijat on ainoa paikallinen kontakti ja nekin on samanlaisia joka paikassa. Jos oikeasti haluat että lapset oppii jotain muista kulttuureista, vie ne kirjastoon. Minäkin kyllä tykkään maata auringossa, mutta en teeskentele että siinä olisi jotain järkeä.

Me ei maata rannoilla reissuilla kuin pari päivää. Kierrellään paljon paikallisten keskuudessa jne. Myönnän kyllä että joskus ollaan vedetty sellainen kanariansaarten all inclusive vaan koska ollaan haluttu vain maata ja nauttia auringosta.

Ap

Vierailija
37/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka kaunis humble bragging. Aplodeeraisin ja kohottaisin shamppanjalasiani teille, mutta soopeliturkkini saattaisi kärsiä.

Vierailija
38/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kuulla, mitä tämä "nollasta lähteminen" käytännössä tarkoittaa kohdallanne. Ehjät perheet, turvallinen kasvuympäristö, hyvät harrastusmahdollisuudet, akateeminen suku, terveyttä ja hyvinvointia? Usein omia lähtökohtiaan on helppo pitää itsestäänselvänä.

Hienoa kuitenkin, jos olet itse tyytyväinen elämässäsi. Eihän muiden mielipiteillä pitäisi olla väliä.

Vierailija
39/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei maata rannoilla reissuilla kuin pari päivää. Kierrellään paljon paikallisten keskuudessa jne. Myönnän kyllä että joskus ollaan vedetty sellainen kanariansaarten all inclusive vaan koska ollaan haluttu vain maata ja nauttia auringosta.

Ap

Joo, tosiaan ihan kirjastoon meneminen ajaa saman asian ja ehkä paremminkin, jos tarkoitus on vain oppia. Kuinka ällöttävää että koet oikeudeksi raijata koko perheen monta kertaa vuodessa ympäri maailmaa, mukamas oppimaan jotakin muista kulttuureista. Kuinka paljon tuollainen saastuttaa maapalloa, tai kuinka haitallista turismi voi olla kohdealueelle. On jouduttu sulkemaan kokonaisia alueita, koska niiden ekosysteemit ei ole kestäneet sitä turistien määrää. Tarkkaan harkittu matka kaukomaille joskus harvoin sallittakoon kaikille, mutta noin muuten maihin ja niiden kulttuureihin voi tutustua vallan hyvin ilman että täytyy itse fyysisesti lentää paikanpäälle.

Vierailija
40/52 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, millä alalla olette? Ei kovin monen palkkatyöllä ostella yli kymmentä sijoitusasuntoa ja kerätä samalla sijoitussalkkua. Me ollaan aika lailla top-palkoilla, mitä nyt normaali-ihminen voi saavuttaa, mutta ei meillä ole lähellekään tuollaista. Olette yrittäjiä varmaan?

Nollasta lähtien Suomen verotuksella ja palkkatyöllä vaikea saavuttaa rikkautta, sen olen huomannut käytännössä.

Asunnot ollaan ostettu velalla mutta lumipalloefektin myötä niitä velkoja on lyhennetty ja asuntoja ostettu lisää. Kaikki ylimääräinen tuupattu osakkeisiin.

Ollaan molemmat periaatteessa it-alalla. Minä tarkemmin terveydenhuollon alalla ja mies taloushallinnossa. Molemmilla koulutus tradenomi. Palkat keskiluokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä