Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi talous olla niin tiukalla, että vuokralaiset muuttaa pois 30e korotuksen jälkeen?

Vierailija
02.04.2020 |

Minun käsityskyky ei riitä. Nimeomaan syyksi sanoivat vuokrankorotuksen.

Kommentit (275)

Vierailija
141/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asuin vuokralla yksityisellä ja vuokra oli kallis, kipurajalla ja sanoinkin sen vuokranantajalle. Muutettuani huomasin että jääkaapin pakastinlokero oli rikki, ei siis saanut mitään ruokia pakkaseen. Pyysin vuokranantajaa korjaamaan kaapin tai ostamaan uuden koska vaikuttihan se ruokamenoihin ettei saanut edes leipää pakastettua. Ei suostunut joten muutin halvempaan juuri valmistuneeseen asuntoon vähän kauemmas keskustasta jossa kunnollinen jääkaappi-pakastin.

Juurikin tämä. Ihan perus elämiseen vaikuttavia juttuja ei olla valmis laittamaan. Jos vuokraisännällä vaikea tilanne taloudellisesti, voihan senkin sanoa, että onnistuu vaikka puolen vuoden päästä. Usein tuntuu, että asenteessa se vika on. Opiskelijalle pakastin on aika ehdoton juttu.

Vierailija
142/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vuodessa 360e

On muitakin menoja

Rahat voi olla oikeesti tiukalla

Voi myös löytää paremman ja se korotus voi olla sysäys siihen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tajuat taloudesta mitään ja elävät jatkuvasti lähes yli varojen ja kituuttavat viimesen viikon jollakin makaronilla. Elämänhallinnan ja säästämisen puutetta. Ei kestetä sitä että on vähävarainen.

Terv. 20 vuotta työttömänä ja vapaana vapaaehtoisesti elävä

Eli et maksa itse edes vuokriasi, vaan yhteiskunta ne kustantaa.

Zinc

Varsinainen "asiantuntija"

Maksan minä sen lakiosan. Yhteiskunta maksaa loput. Kun minulla on siihen kerran ihmisoikeus, niin ei voisi vähempää kiinnostaa jos se jotakuta toista ihmistä tässä maailmassa vituttaa. Ihan kaikista tärkein asia on VAPAUS.

Kun riittävän useaa alkaa v.........a niin lähtee sultakin tuet pois, ja sitten vasta v..........

Vierailija
144/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ollut vain tekosyy. Saivat uuden asunnon muualta.

Vierailija
145/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on töykeä ja tyly kohtelu avainsana. Ei rahattomuus. Aion itsekin tehdä samoin jos vuokranantaja korottaa 1250e vuokraa. Mulla on vara maksaa vaikka 5000e kuussa mutta kyse on periaatteesta.

No ihan varmasti 😂

Jos jää käteen yli 5000 egeä kuussa, ei asu vuokralla vaan lyhentää omistusasunnon lainaa.

Vierailija
146/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrakämpistä on niin reilu tarjonta, että ei kukaan tässä tilanteessa katsele kaltaistasi vuokraisäntää. 30 korotus johti sinun keississä epätoivoiseen vuokralaisen etsintään, kannattiko?

Todennäköisesti. Jos oli sinunlaiset sossuloiset asukkaina, niin parempia on jonossa.

Vierailija
147/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta jos mietitään että 30 euron vuokrankorotuksen takia kämppä on kuukauden tyhjillään kun ei heti saa uutta vuokralaista, niin siinä kestää 1000 euron kk vuokralla lähes 3 vuotta, että saa tuon menetetyn vuokranmaksun kuitattua korotuksilla. Tätä kannataisi monen vuokranantajan miettiä, että kannattaako mennä korottamaan vuokria jatkuvasti. Siitä voi jopa jäädä vähemmän käteen ja sen lisäksi saa vielä k*rvän maineen.

Vierailija
148/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korotuksen myötä vuokranantajat vois kunnostaa sen asunnon kunnolla, monesti saa maksaa jo ylihintaa asunnosta jossa tapetit esim repsottaa, länttejä lattiassa joita ei saa pois, kylppäri jonka vessanpönttö vetää, halkeamia lavuaarissa, pinnat pinttyneet yms

Vuokranantajat ei ole valmiita remontoimaan asuntojaan koska se maksaa, joten ratkaisu on se et nostavat vuosittain vuokraa

Vierailija
149/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on töykeä ja tyly kohtelu avainsana. Ei rahattomuus. Aion itsekin tehdä samoin jos vuokranantaja korottaa 1250e vuokraa. Mulla on vara maksaa vaikka 5000e kuussa mutta kyse on periaatteesta.

No ihan varmasti 😂

Jos jää käteen yli 5000 egeä kuussa, ei asu vuokralla vaan lyhentää omistusasunnon lainaa.

En ole tuo 5000€/kk henkilö, mutta voisin olettaa että kaikki eivät halua olla sidottuja asuntoon. Kuukauden irtisanomisajalla pääsee vaihtamaan helposti asuntoa ja ei ole asunnonomistajan riskejä. 

Vierailija
150/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja 30e on minulle viikon ruokaraha. Todellakin tuntuisi kukkarossa tuollainen korotus.

Vierailija
151/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 € kuukaudessa on 360 € vuodessa. Noh, minun ei tarvitse vuokrista huolehtia, olen asunut elämässäni 3 vuotta vuokralla ja se riitti.

Vierailija
152/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 € kuukaudessa on 360 € vuodessa. Noh, minun ei tarvitse vuokrista huolehtia, olen asunut elämässäni 3 vuotta vuokralla ja se riitti.

Jos nyt ajatellaan, että asunto on vaikka kaksio ja vuokra öööö 750 €, niin 30 € ei ole mikään pikkusumma. SIKSI, ETTÄ vuokralla asuminen ei muutenkaan kannata ikinä. Siinä ei voi voittaa mitenkään, pelkästään menettää hirveitä summia rahaa jatkuvasti.

Tämä on yksi syy miksi asuin vain 3 vuotta vuokralla, toinen syy oli se että haluan päättää itse mitä asunnossani teen. Ja kolmantena syynä on taloudellinen turva.

Vierailija
153/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30e kertakorotuksena on todella paljon! Ja jos korotuksia tosiaan tulee useamminkin, niin siitäpä voi laskeskella.

Vierailija
154/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiempien hallitusten nojalla surkeaa liiketoiminta pyörittävälle oli leivottu maksimikorotus jonka reunoille se korotus laitetaan, ja selitetään jatkuvasti korotuspaineita,oli luukku millainen tahansa. Kaikki indeksikorotukset toisaalta jäädytettiin. Nollakorkomarkkinat ovat olleet jo todella kauan mutta "kohtuullinen" tuotto on leivottu sinne väh.10 % lähemmäs, seuraamalla tietenkin pitkää korkoa joka on eri asia kuin joku muu reaalisempi. Nytkun vielä Usa ssa kin korot on lyöty nolliin..

Kannattaisi miettiä todellakin jotain muuta liiketoimntaa kuin kiskuroiminen, sellaista ettei tarvitisi peitellä ikävästi paljastunutta heikkoa yritykuvaa; korot, ja muut kulut yritetään peittää perusteettomiksi maksuiksi, jottei näyttäisi perinteiseltä koronkiskomiselta ja uhkailulta.

Periaatteesta.

Vierailija
155/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs loinen se sellainen siellä organisaatiossa on kun ei osaa oikein liiketomintaa tehdä?

Vierailija
156/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan meidän vuokranantaja? Vuokra oli muuttaessa 700e. Vuosien aikana vuokra nousi silloin tällöin ja nyt se oli jo 770 + nyt tullut 30e korotus.

Eli maksettiin samasta asunnosta alussa 700e ja nyt pitäisi maksaa 800e? Oltiin jo muutenkin lähdössä kun vuokra tuntui liian suurelta. Tämä 30e ei meidän taloutta kaada, mutta hinta-laatusuhde ei enää kohtaa.

Asuttiin tässä lähemmäs 10 vuotta, mitään häiriöitä ei aiheutettu ja vuokra maksettiin aina ajallaan. Asunto on edelleen kuin uusi koska ollaan pidetty se aina tosi siistinä ja puhtaana.

Muutimme ystäväni kanssa kimppakämpäksi asunnon, jossa ystäväni isä oli ensin vuokralla. Kun isä oli muuttanut asuntoon, kolmion vuokra oli päälle 300 euroa.

Kun me muutettiin kämppiksen kanssa pois, vuokra oli jo yli 850 euroa. Väliä tässä oli 14 vuotta. Kaupungin asunnosta kyse isossa etelä-suomalaisessa kaupungissa.

Nykyinen vuokranantaja on nostanut vuokraa 20 euroa joka vuosi. Toissa vuonna nosti vaan 10 euroa ja kiittelin, että ihanaa, kun vuokra ei noussut enempää, koska mun omat tulot ei nouse. Haluan asua tässä mahdollisimman pitkään, koska tämä ei ole minulle kämppä vaan koti.

Viime vuonna vuokra ei noussut lainkaan. Toivottavasti vuokranantaja - rikas pohatta - otti onkeensa ja jättää vuokrankorotuksen pois tänäkin vuonna, jos mielii pitää pitkäaikaisen, omaisuuttaan kunnioittavan hiljaisen, raittiin, savuttoman, lapsettoman ja lemmikittömän vuokralaisen, joka maksaa vuoransa ajoissa, eikä häiriköi naapureitaankaan.

Vierailija
157/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole välttämättä siitä ettei heillä olisi varaa maksaa vaan siitä että ap sinun vuokraama asuntosi ei ole oikeasti sen vuijran arvoinen ja samalla hinnalla saavat toisen asunnon paremmalta paikalta ja luultavasti se asunto on vielä paremmassa kunnossa kuin sinun asuntosi. Ovat voineet jo kauan miettiä että ei ehkä ole järkeä asua juuri sinun asunnossasi ja nyt tuo korotus vain vahvisti että olivat oikeassa. Aloit ahneeksi ja nostit vuokran yli asunnon markkina-arvon. Ei se asunto itsestään ilman remontteja yms. nosta arvoaan joka vuosi 30e.

Mutta sen asunnon ylläpito kallistuu koko ajan! Ei vuokra koske vain asuntoa, kyllä siinä otetaan huomioon taloyhtiön kulut kuten lämmitys ja rappujen siivous. Ne maksetaan vastikkeessa. On aika kummallista ajatella, että vuokranantajan pitää maksaa vuokralaisesta aiheutuva kulujen kasvu.

Vuokraa korotetaan sillä ehdolla mitä soppariin on laitettu. Piste.

Jos kulut kasvaa enemän, niin se jää vuokranantajan tappioksi.

Taidat olla taas näitä sosialistiporvareita, joille voitot ovat yksityisiä ja tappiot julkisista varoita katettavia.

Vierailija
158/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ollut vain tekosyy. Saivat uuden asunnon muualta.

Tekosyy? Ei vuokralainen tarvi mitään syytä sanoakseen asunnon vuokrasopimuksen irti.

Vierailija
159/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on, mutta jos mietitään että 30 euron vuokrankorotuksen takia kämppä on kuukauden tyhjillään kun ei heti saa uutta vuokralaista, niin siinä kestää 1000 euron kk vuokralla lähes 3 vuotta, että saa tuon menetetyn vuokranmaksun kuitattua korotuksilla. Tätä kannataisi monen vuokranantajan miettiä, että kannattaako mennä korottamaan vuokria jatkuvasti. Siitä voi jopa jäädä vähemmän käteen ja sen lisäksi saa vielä k*rvän maineen.

Voihan se mennä niinkin päin että saa heti lennosta uuden vuokralaisen ja vielä 100€ korkeammalla vuokralla mitä vanha maksoi.

Yleensä vuokralainenkin ottaa takkiin kun vaihtaa asuntoa. Yleensä indeksikorotukset ei pysy yleisen vuokrakiehityksen perässä ja uusi onkin kalliimpi kuin se vanha.

Vierailija
160/275 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tajuat taloudesta mitään ja elävät jatkuvasti lähes yli varojen ja kituuttavat viimesen viikon jollakin makaronilla. Elämänhallinnan ja säästämisen puutetta. Ei kestetä sitä että on vähävarainen.

Terv. 20 vuotta työttömänä ja vapaana vapaaehtoisesti elävä

Eli et maksa itse edes vuokriasi, vaan yhteiskunta ne kustantaa.

Zinc

Varsinainen "asiantuntija"

Maksan minä sen lakiosan. Yhteiskunta maksaa loput. Kun minulla on siihen kerran ihmisoikeus, niin ei voisi vähempää kiinnostaa jos se jotakuta toista ihmistä tässä maailmassa vituttaa. Ihan kaikista tärkein asia on VAPAUS.

Mistä olet vapaa ja miten tuota tärkeintä asiaasi käytät?