Miten voi talous olla niin tiukalla, että vuokralaiset muuttaa pois 30e korotuksen jälkeen?
Minun käsityskyky ei riitä. Nimeomaan syyksi sanoivat vuokrankorotuksen.
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tajuat taloudesta mitään ja elävät jatkuvasti lähes yli varojen ja kituuttavat viimesen viikon jollakin makaronilla. Elämänhallinnan ja säästämisen puutetta. Ei kestetä sitä että on vähävarainen.
Terv. 20 vuotta työttömänä ja vapaana vapaaehtoisesti elävä
Eli et maksa itse edes vuokriasi, vaan yhteiskunta ne kustantaa.
Zinc
Varsinainen "asiantuntija"
Maksan minä sen lakiosan. Yhteiskunta maksaa loput. Kun minulla on siihen kerran ihmisoikeus, niin ei voisi vähempää kiinnostaa jos se jotakuta toista ihmistä tässä maailmassa vituttaa. Ihan kaikista tärkein asia on VAPAUS.
Joo, mutta jos joku käy töissä se 30e tulee OMISTA rahoista. Ymmärrätkö. Ehkäpä ne ei halua luopua niistä rahoista ja antaa ahneelle lordille, kun ovat jo vaihtaneet vapautensa pois ne rahat saadakseen.
Sitten joku tulee ja ottaa rahat. On mennyt vapaus ja rahat.
Zinc
Se on eri asia, kuin saada rahat ilmaiseksi taikaseinästä. Joutuu jotain tekemään niiden eteen. Älä siis mene väittämään, että eivät osaa huolehtia taloudestaan. Nimenomaan osaavat !!
6 kk kuluttua vuokralaisista ei tule olemaan pulaa!
Korottaako joku näinä aikoina tosiaan vuokria? Tosin jos on lainavivulla hankittu sijoitusasunto, silloin mennään tietysti pankin ehdoilla.
Muuttaminenhan on aina tappiollista, jotan miten helvetissä 30€ voi merkitä yhtään mitään. Se on euro päivässä ja se on merkitysetön summa rahaa.
Minä jo sovin yhden fiksun vuokralaisen kanssa vuokranmaksusta osissa. Ahneella on paskainen loppu myös tässä bisneksessä.
Haha.
Heille on tarjottu jostain ihan läheltä pikkaisen halvemmalla pikkaisen isompaa ja parempaa.
Et seurannut itse markkinoita, ja saatoit ahneuttasi menettää hyvät vuokralaiset.
Ei kyse ole siitä, etteikö heillä ois ollut varaa kolmekymppiä kalliimpaan.
Ahneella on ikävä loppu.
330 000 tuhaa ihmistä koskee lomautukset.
Ja sinä alat nostaa vuokraa.
Häpeä
Mun vuokra on saunoineen 420. Tää menee jo Kelan asumistuen maksimin yli ja saan toimeentulotukea. Kun muutin tähän niin vuokra oli 380, joka oli Kelan maksimi.
Jos vuokra nousisi nyt 30 euroa kerralla niin kela laittaisi etsimään uuden kämpän tai jopa alentaisi tukia.
Helposti, jos omistaa vain tuulen halkoman perseen.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaminenhan on aina tappiollista, jotan miten helvetissä 30€ voi merkitä yhtään mitään. Se on euro päivässä ja se on merkitysetön summa rahaa.
No nimenomaan noin. Mutta ei tämä vuokrista kitisevä, ahne, enimmäkseen tai yksinomaan yhteiskunnan tuella lojuva, saamaton, nahjus kaspasakki osaa sen vertaa laskea, että ymmärtäisi tuon.
Kyllä tuon aloituksen kuvaama vuokralainen pitäisi holhoukseen julistaa jos 30 e / kk ihmisen nälkäkuolemaan suistaa,
Ja tämä on nimenomaan köyhimyksen mielipide eikä "vuokraloordin" kuten tällä palstalla moni älykkö kekseliäästi nimittelee jonkin taviskaksion omistajaa.
Vierailija kirjoitti:
6 kk kuluttua vuokralaisista ei tule olemaan pulaa!
Mistäs sen tiedät? Voi tulla sensortin lama, että ihmiset päättää lyöttäytyä yksiin ja menevät kimppakämppiin, jotta pärjäisivät. Kenes markkinat sitten tulikaan?
Siis muutatte 30€ kuukaudessa takia pois ja maksatte mieluummin 3000€ uusia takuuvuokria + muuttofirman laskun? 30€ muuttui satakertaiseksi. Aivan 100% ääliöitä.
Jos meillä nousisi vuokra 30 €, niin muutto olisi edessä meilläkin. Pidetään asunnosta mutta saman saa halvemmalla muualtakin.
Vierailija kirjoitti:
Siis muutatte 30€ kuukaudessa takia pois ja maksatte mieluummin 3000€ uusia takuuvuokria + muuttofirman laskun? 30€ muuttui satakertaiseksi. Aivan 100% ääliöitä.
Osaan hoitaa muuttoni itse ja muutaman sadan takuuvuokra kyllä järjestyisi.
Mitä ihmettä sä selität?
Minkä indeksin mukaan korotukset? Ilmeisesti vuokra oli hyvin korkea, jos korotuskin oli noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se takuuvuokra siinä nykyisessäkin kämpässä, Tuskin sitä enempää tarvitsee jos halvempaan muuttaa :)
En ole nyt nostamassa vuokraa, mutta jos yhtiövastike nousisi, minun pitäisi. Eivät kaikki vuokranantajat ole mitään kroisoksia. Oma tilanteeni on se, että sain vuoden-kahden työkomennuksen toiseen kaupunkiin. En todellakaan halunnut sen takia laittaa hyvää asuntoani myyntiin, koska aion palata kotiin, kun tämä on ohi. Vuokralaiseni maksaa täsmälleen sen summan, mitä yhtiövastikkeeni ja lainani ovat yhteensä. Nykyinen vuokra-asuntoni maksaa enemmän kuin mitä vuokralaiseni maksaa minulle, joten jään olosuhteiden pakosta tappiolle tässä. Lisätappioon minulla ei ole varaa.
Joka vuosi kun nostelet vuokraa niin ei ihmekää et vuokralaiset lähtee halvemmille vesille.
Mä en ymmärrä Suomessa tätä vuokralaisten pitämistä alempiluokkaisena vain siksi, kun asuvat vuokralla. Itse, muutettuani uuteen kaupunkiin, asuin ns. hyvässä talossa (oikeasti huonosti rakennettu uusi talo, mutta kallis) vuokralla pari vuotta. jossa talossa monet, varsinkin eläkeläiset, suhtautuivat ylimielisesti. En osta asuntoa pelkän omistamisen takia, vaan jos en löydä mieleistä, sitten jatketaan etsimistä. Nyt on kyllä asunto, mutta mieleisen löytäminen vei aikaa. Nyt on mietitty taloa, mutta tällä hetkellä tässä kaupungissa ei ole myynnissä yhtään mieleistä. Jos asuttaisiin vuokralla, ei kiirehdittäisi sen enempää. Rakentamaan emme rupea.
Asunto ei ole ollut hintansa väärti, jos vuokralaisilla ollut mahdollisuus äänestää jaloillaan.