Miten voi talous olla niin tiukalla, että vuokralaiset muuttaa pois 30e korotuksen jälkeen?
Minun käsityskyky ei riitä. Nimeomaan syyksi sanoivat vuokrankorotuksen.
Kommentit (275)
Eivät tajuat taloudesta mitään ja elävät jatkuvasti lähes yli varojen ja kituuttavat viimesen viikon jollakin makaronilla. Elämänhallinnan ja säästämisen puutetta. Ei kestetä sitä että on vähävarainen.
Terv. 20 vuotta työttömänä ja vapaana vapaaehtoisesti elävä
No mieti paljon työttömällä jää käteen, muutama satanen, kyllä siinä jo tuo summa on iso raha.
Tuossa on töykeä ja tyly kohtelu avainsana. Ei rahattomuus. Aion itsekin tehdä samoin jos vuokranantaja korottaa 1250e vuokraa. Mulla on vara maksaa vaikka 5000e kuussa mutta kyse on periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Eivät tajuat taloudesta mitään ja elävät jatkuvasti lähes yli varojen ja kituuttavat viimesen viikon jollakin makaronilla. Elämänhallinnan ja säästämisen puutetta. Ei kestetä sitä että on vähävarainen.
Eli et maksa itse edes vuokriasi, vaan yhteiskunta ne kustantaa.
Zinc
Varsinainen "asiantuntija"
Miten voi olla talous niin tiukalla, että pitää korottaa vuokraa 30€?
Ei kyse ole siitä että 30 e kaataisi talouden. 30 e vi.tuttaa kun vuokra on jo valmiiksi kipurajalla ja aivan liian korkea.
Come on, 1200 e/kk jossain Keravalla? Pitäkää tunkkinne.
Jos sinulle tuo 30€ ei ole iso summa niin miksi nostit vuokraa?
Joskus se raja tulee vastaan.
Olemme asuneet nykyisessä asunnossamme n. 10v ja vuokra on noussut 350e tänä aikana.
Sanoin miehellekin että kun seuraava korotusilmoitus tulee, niin viimeistään silloin muutetaan, oli korotus vaikka vaan kympin.
Nyt ei ole pariin vuoteen vuokra noussut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et maksa itse edes vuokriasi, vaan yhteiskunta ne kustantaa.
Zinc
Varsinainen "asiantuntija"
Maksan minä sen lakiosan. Yhteiskunta maksaa loput. Kun minulla on siihen kerran ihmisoikeus, niin ei voisi vähempää kiinnostaa jos se jotakuta toista ihmistä tässä maailmassa vituttaa. Ihan kaikista tärkein asia on VAPAUS.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on töykeä ja tyly kohtelu avainsana. Ei rahattomuus. Aion itsekin tehdä samoin jos vuokranantaja korottaa 1250e vuokraa. Mulla on vara maksaa vaikka 5000e kuussa mutta kyse on periaatteesta.
Tismalleen sama. Meillä on juuri ensimmäinen vuokrantarkistus tulossa vissiin tässä kuussa.
Sopparissa lukee indeksi plus 2% ja maksetaan tosi kallista vuokraa jo n. 1000e. Saa olla kyllä aika mulkku jos oikeasti lähtee tässä tilanteessa korottamaan.
Vuokra oli jo liikaa ja se oli viimeinen niitti?
Meillä vuokralainen ihmetteli, että miksi vuokra nousee. Piti sitten näyttää vastikekuitista, miten vastike on noussut juuri sen 28,70 e/kk, jonka verran vuokraa olin nostamassa (kuten vuokrasopimuksessa oli sovittu). Ei ole minun vikani, että taloyhtiössä on eletty kuin pellossa ja jouduttu korjaamaan kaikenlaista pientä ovista roskakatoksen kattoon ja siivottu rappuja ylimääräisiä kertoja. Kaikki se maksaa!
Itse alentaisin vuokraa pitääkseni hyvät ja luotettavat vuokralaiset! Kokemusta nimittäin on ihan hirveistäkin vuokralaisista. Tällä hetkellä varsinkin, jos vuokralainen on hyvä, pitäkää kiinni.
Joskus se vuokra johon on alun perin suostuttu on kipurajalla. Pienituloisilla oikeasti jokaisella eurolla on väliä. Ja kuulemma jos asumistuella ollaan nin Kelallakin on rajat, vuokrankorotus voi johtaa käskyyn etsiä halvempi kämppä.
Ja vaikka varaa olisikin maksaa niin korotus voi saada vuokralaisen tarkastelemaan muita vaihtoehtoja. Jos sitten Oikotiestä sattumalta löytyy halvemmalla vastaavanlainen tai vuokralaiselle jopa paremmin sopiva (sijainti, pohjaratkaisu) asunto niin tarkan markan tyyppi motivoituu äkkiä muuttopäälle.
No ne löysi halvemman asunnon. Jos mun vuokra nousisi, niin alkaisin varmaan itsekin katsomaan uutta asuntoa. Suomessa on paljon alueita joissa on vuokralaisen markkinat ja valinnanvaraa riittää. Hyvistä vuokralaisista kannattaa pitää kiinni.
Ahneella on pzkanen loppu, opit nyt kantapään kautta. "Hyvällä" tuurilla menetit sen ainoan hyvän vuokralaisen joka maksoi vuokran ajallaan. Jatkossa saatkin tapella pitkään ja hartaasti vuokranmaksuista ja rikotuista tavaroista ja rakenteista, et saa huonoa vuokralaista häädettyä poliisinkaan avulla ja kun viimein lähtevät, edessäsi on 100 000€ remontti asuntoon. Kannattiko ahnehtia jos 30€ kerran on mitätön summa?
Vuokrakämpistä on niin reilu tarjonta, että ei kukaan tässä tilanteessa katsele kaltaistasi vuokraisäntää. 30 korotus johti sinun keississä epätoivoiseen vuokralaisen etsintään, kannattiko?
No mitäs olit ahne vuokraloordi. Olisit ollut korottamatta. Nyt saat etsiä sitten uudet vuokralaiset.