Flashcardit kielen opiskelussa
Kuinka niitä käytetään? Kannattaako pelkkiä sanoja kirjoittaa vai lauseita? Onko joitain hyviä teknikoita? Ranskan kieli kyseessä
Kommentit (5)
No, siis jos vastaat väärin, sama kysymys tulee uudestaan. Luulen, että yksittäiset sanat sopivat paremmin flashcardeihin. Jos kirjoitat lauseita, sinun on osattava kirjoittaa käännös pilkkuineen ja pisteineen oikein, muuten tietokone tulkitsee vastauksen vääräksi. Mielestäni kuitenkin ihan hyvä lisä kieltenopiskeluun. Täytyy vain käyttää niitä sitten säännöllisesti.
Mikä tää juttu siis on? Selittäkää!
Vierailija kirjoitti:
Minä yritin käyttää. En tajunnut ideaa.
Kuinka niin et tajunnut ideaa? Se on sama kuin jos kirjoittaisit paperilapulle suomenkielisen sanan ja "kortin" toiselle puolelle vieraskielisen sanan. Sitten teet lapuista pinon niin, että suomenkielinen sana on päällimmäisenä. Jos osaat vastata oikein, laitat kortin oikeiden vastausten pinoon ja väärät vastaukset väärien vastausten pinoon. Lopuksi otat väärät vastaukset uudestaan ja yrität nyt muistaa ne sanat oikein.
Luonteensa vuoksi ne soveltuu lähinnä sanavaraston kehittämiseen tai uuden aakkosen opetteluun.
Minä yritin käyttää. En tajunnut ideaa.