Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun mies ei tee kotona mitään?

Vierailija
02.04.2020 |

Mies ei halua tehdä kotona YHTÄÄN mitään. Olen kyllästynyt edes pyytämään tekemään mitään, koska tiedän ettei kuitenkaan auta missään. Kun valitan siitä, että jotain pitäisi tehdä, hän vain valittaa, että ei voi tehdä mitään kun minä kuulemma määrään millä tavalla asiat pitää tehdä ja kuulemma minä en tee myöskään mitään. Meillä on siis muutto jäänyt puolitiehen niin, että mitään tavaroita ei ole laitettu paikoilleen, ainoastaan kannettu sisään. Olen itse ollut sairaana pitkään. Mies ei halua auttaa missään, ei suostu että yhdessä siivottaisiin. On kuulemma minun ongelmani tämä sotku ja minun pitäisi itse siirtää huonekalut ja tehdä ilmeisesti kaikki. Mies on myös paennut lapsuudenkotiinsa ja hänen äitinsäkin sanoo, että miehelle ei saa edes sanoa siitä kun ei tee mitään. Jos lopettaisin valittamisen, mies ei kuitenkaan tekisi millekään asialle mitään, vaikka kuluisi vuosia. Hänen mielestään ratkaisu asiaan on erota tai sitten minun pitäisi yksin tehdä kaikki.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee kaiken ilman että kukaan käskee tai valittaa. Tämä on näitä yhden hengen talouden etuja.

Vierailija
22/31 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kohtalotoveri! Me kans muutettiin puolivalmiiseen taloon. Mies on riskiryhmää, mutta täysin kyvytön organisoimaan esim kaupassakäyntiä tai ruuanlaittoa, yhtään mitään. Kaikki pitää tehdä ”yhdessä”, eli minä kerron, otan selvää, mietin ja järjestän, ohjaan kuin pientä lasta. Miehen mielestä minun itsevaltiaan asema on yhdessä tekemistä. Ainoa vaan, että toivoisin parisuhteessa myös toisen oivaltavaa osallistumista.

Pyykit jää pesemättä, saippuat ostamatta, apteekissa käymättä. Koska en jaksa olla yksin vastuussa kun taloudessa on 50 v mieskin. Olkoon sitten näin, hitto vie.

Välillä tulee ihan mietittyä että miten te naiset olettekaan kumppaninne aikoinaan valinneet..:(

m51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta noi miehen vaihtoehdot on ihan hyvät.

Hän katsoo, suostutko siihen, että sinä teet kaiken. Jos et, eroatte. Mikä vielä on epäselvää? 

Vierailija
24/31 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee ihan mietittyä että miten te naiset olettekaan kumppaninne aikoinaan valinneet..:(

m51[/quote]

No katsos kun mies oli aivan ihana kun emme asuneet yhdessä. Mistä olisin voinut etukäteen tietää ettei aio osallistua arkeen mitenkään?

Vierailija
25/31 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tajunnut, että ihminen joka osasi käydä kaupassa ja hoitaa asiansa taantuisi itse lähes lapsen tasolle, kun saa omia lapsia.

Sen pystyi näkemään vasta kun kahdesta tuli kolme.

Vierailija
26/31 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ite samalla energialla kuin urputat.

Vierailija
27/31 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastattako seksiä?Jos näin, niin yritä pihtaamista

mies52v

Vierailija
28/31 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin että mitä tekisin, kun en ite tee kotona mitään.

Vierailija
29/31 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa ettei kyllä yhtään kiihota mies, joka ei osaa lapsiperhe-arjen yksinkertaisia asioita.

Ehkä tää karanteeni-jakso ehtii opettamaan meidät siirtymään ”vuoroviikko-kaupassakäynnit, ruuat, perheen asiat” malliin.

Ehkä sitten muuttuisi mielipide miehestä.

Jos tää ei muutu niin kääk ja apua!

Vierailija
30/31 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vähän niinkuin ”laita lapsi asialle, tee itse perässä” juu ei

Vierailija kirjoitti:

Tee ite samalla energialla kuin urputat.

Vierailija
31/31 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasiko ne miehet sen oman kämppänsä siivota, ennen kuin muutitte yhteen ? Jos osasi, niin osaa jatkossakin. jos ei, niin itse valitsitte siivottoman kumppanin. kotityöt on asia, josta suurin osa parisuhteessa olevista riidoista syntyy ja miksiköhän. Siksi, kun siisteyskäsitykset ovat monella pääosin erilaiset. Sitä yhdessäasumista voi ihan kokeilla, ennen kuin lyö lopullisesti hynttyyt yhteen. 

Ihan jokaikinen joka valittaa saamattomasta puolisosta voi kyllä katsoa peiliin ja kysyä siltä peilikuvalta, että olenko jotenkin tyhmä, kun suostun tähän. Elämä on valintoja, jos te haluatte loppuikänne asua ihmisen kanssa , joka ei jaa teidän käsityksiänne kodin siisteydestä ja kotitöistä, niin se on todellakin ihan oma valinta.

Jokainen normaali aikuinen osaa tehdä kotitöitä. 

Niistä pelisäännöistä sovitaan ennen sitä yhteenmuuttoa ja niistä pidetään kiinni.