Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Koronakriisi ei vaikuta meidän perheen taloudelliseen tilanteeseen”

Vierailija
01.04.2020 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä on se ammatti mihin koronakriisi ei vaikuta?

Ymmärrän hyvätuloiset eläkeläiset, mutta muut?

Kommentit (352)

Vierailija
41/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pv & sote. Ei huolta huomisesta.

Vierailija
42/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen maailmanlopun profeettoja tässä ketjussa on? Joka ikiseen vastaukseen keksitään pahin mahdollinen skenaario.

Tervetuloa todellisuuteen. Fakta kun on se, että Suomelta loppuu rahat.

Fakta on se, että lopulta kaikesta on aina selvitty. Kaikesta. Sodista, lamoista, keskitysleireistä. Tästäkin.

Lyhyellä aikavälillä tilanne on paha. Mutta ei pitkällä.

Tähän nousuun menee vuosia, jopa vuosikymmeniä. Sitä ennen on luvassa paljon kurjuutta.

Höpö höpö. Kaikki bisnesihmiset jos kuumeissaan miettivät, mitä tehdä seuraavaksi. Innovatiivisuus on voimissaan.

Saat itsellesi tuolla murehtimisella syövän, jos koronasta selviät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla asiantuntijana ja mies opettaja. Molemmille on tullut tieto, että lomautuksia ei tule (ainakaan toistaiseksi).

Vierailija
44/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietotekniikka-alan konsulttiyrityksessä ja mies elintarvikealalla. Töitä painetaan entiseen malliin.

Vierailija
45/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen maailmanlopun profeettoja tässä ketjussa on? Joka ikiseen vastaukseen keksitään pahin mahdollinen skenaario.

Ymmärätkö sinä millaisen loven nämä massalomautukset tekee valtion verotuloihin? Samaan aikaan korona aiheuttaa valtavat lisämenot, tukien saajien määrä räjähtää ym. Jokainen joka väittää "Ettei koske mua" ja samaan aikaan saa palkkansa verotuloista elää fantasiamaailmassa. Tämä tulee koskemaan kaikkia tavalla tai toisella.

Vierailija
46/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja

Ikäluokat pienenee koko ajan, kouluja suljetaan. Siirrytäänkö kustannussyistä myös enemmän etäopiskeluun?

Jonkun se etäopiskelumatsku ja ohjauskin on tehtävä ja tässä on suurempi homma kuin IR

Vierailija
47/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärätkö sinä millaisen loven nämä massalomautukset tekee valtion verotuloihin? Samaan aikaan korona aiheuttaa valtavat lisämenot, tukien saajien määrä räjähtää ym. Jokainen joka väittää "Ettei koske mua" ja samaan aikaan saa palkkansa verotuloista elää fantasiamaailmassa. Tämä tulee koskemaan kaikkia tavalla tai toisella.

Eiköhän me siitä tukimaailmasta leikata ennemmin kuin laitetaan lisää työttömiksi esim. niistä sairaanhoitajista.

Vierailija
48/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta on se, että lopulta kaikesta on aina selvitty. Kaikesta. Sodista, lamoista, keskitysleireistä. Tästäkin.

Nyt olikin puhe niistä ihmisistä jotka ovat sitä mieltä, ettei tämä vaikuta heihin, kyllä vaikuttaa ja vaikutus voi kestää vuosia.

Vierailija
49/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ap, joka haluaa kuittailla jokaisen työpaikan varmuudesta. Valtaosa Suomea elää rahallisesti ja työnteon suhteen kuten ennenkin, korkeintaan on siirrytty etätöihin kotikonttoriin.

Vierailija
50/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollossa töissä, varma työllisyys piti olla, mutta niin vaan alkoi yt:t. Toimintaa keskitn ja supistetaan kun varat hupenee. Resurssit laitetaan koronaan ja erikoissairaanhoitoon, muusta supistetaan.

Vierailija
51/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekkari maksaa palkat, ei valtio. Ihmiset tarvitsee lääkkeensä korvaapa valtio niistä yhtään mitään tai ei.

Vierailija
52/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on toimitusjohtaja, alaiset on lomautettuna mutta jonkun pitää pyörittää firmaa kun ei se ole nurin menossa. Minä olen itse ostaja, meidän firma tarvitsee edelleen niitä tarvikkeita mitä hankin vaikka tulisi lomautuksia. Nurin ei mekään olla menossa. 

Toki korona vaikuttaa talouteen kun jää esim. kilometrikorvaukset ja päivärahat saamatta nyt ja kaikki sijoitukset ovat todella miinuksilla. Tosin näistähän tulee oikeasti tappiota vain jos ne lunastaa. 

Vierailija
53/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän me siitä tukimaailmasta leikata ennemmin kuin laitetaan lisää työttömiksi esim. niistä sairaanhoitajista.

Tai ansaitsemattomista ja liian suurista eläkkeistä.

Vierailija
54/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olikin puhe niistä ihmisistä jotka ovat sitä mieltä, ettei tämä vaikuta heihin, kyllä vaikuttaa ja vaikutus voi kestää vuosia.

Minuaeitäl hetkellä heilauta se, jos vaikuttaa. Olen kaiken ylimääräisen rahani laittanut aina matkusteluun. Ja nyt kun se vähenee, niin ei minulla ole ylimääräiselle rahalle käyttöä.

Vierailija
55/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaja ja minä ruokakaupan työntekijä. Keksikääpä tähän kauhuskenaario!

Sairaanhoitajia vähennetään kun kunnilla ei ole varaa maksaa. Kaupassa siirrytään yhä enemmän automaatioon, varsinkin sen jälkeen kun Amazon rantautuu tänne.

Nimenomaan näin. Sairaanhoitajamäärät vedetään ihan minimiin. Niillä kituutellaan,koska nyt on saatu ennakkotapaus miten käy jos tilanne pahenee. Koulutetut hiillostetaan reservistä töihin ja jossain vaiheessa se muuttuu näennäisestä vapaaehtoisuudesta pakolliseksi tilanteen edetessä. Ihmettelen jos joku vielä alalle haluaa.

Vierailija
56/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vaikuta. Mies on suunnitteluinsinööri vakavaraisessa kansainvälisessä firmassa, ei pelkoa yt-neuvotteluista vaikka tää jatkuis loppu vuoden. Itse olen sairaanhoitaja, sitä ei liene tarvetta selittää.

Vierailija
57/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikuttaa?

Vierailija
58/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia vastauksia.

Olen itse kirjanpitäjä ja tällä hetkellä töitä kuten ennen. Mutta pieni pelko persiissä, että kohta asiakkaat jättävät maksamatta. Eivät enää välitä esim ALV:ien maksamisesta, joten eivät tarvitse minun palveluita enää kohta.

Ap

Vierailija
59/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tuntuu ihanalta olla valtion virkamies, olen aina ollut turvallisuushakuinen ja nyt uravalinta vihdoin maksaa takaisin sen, minkä yksityiseen puoleen verrattuna olen ehkä palkassa menettänyt. Mitään yt-neuvotteluja ja lomautuksia ei ole tänä vuonna luvassa.

Vierailija
60/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun sosiaalityöntekijä.

Tässä varmaan töitä riittää vuosiksi eteenpäin. Olisiko päättäjillä pokkaa vähentää rahoitusta tästä?

Niin kauan kun vanhuksiin laitetaan kymmeniä kertoja enemmän rahaa kuin lapsiin, joissa on tulevaisuus, niin tuskin.

Ja koska Suomessa vanhuksiin laitetaan rahaa keskimäärin vain 75% siitä mitä lapsiin, niin päättäjillä on varmasti pokkaa vähentää lapsiperheille tarjottavaa maksutonta siivousta ja lastenhoitoa.