”Koronakriisi ei vaikuta meidän perheen taloudelliseen tilanteeseen”
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä on se ammatti mihin koronakriisi ei vaikuta?
Ymmärrän hyvätuloiset eläkeläiset, mutta muut?
Kommentit (352)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja
Ikäluokat pienenee koko ajan, kouluja suljetaan. Siirrytäänkö kustannussyistä myös enemmän etäopiskeluun?
Kustannussyistä? Meillä saa saman palkan lähiopetuksesta kuin etäopetuksesta. Työmäärähän on sama.
Tuo toinen opettaja (luokanope)
Luokkakokoa voi varmaan kasvattaa etäopetuksessa 25 yli 50, kun luokkahuoneen fyysinen koko ei ole enää rajoite ?
Meillä raja on 40 hlöä, jos on isompi ryhmä, tulee enemmän palkkaakin. Toisen kerran palkka nousee, kun on 60 opiskelijaa. Sekä lähiopetuksessa että etäopetuksessa.
Jos ei tulisi lisää palkkaa, niin sitten opiskelijat eivät vain saisi henkilökohtaista palautetta.
No esim. lääkäri, sosiaalityöntekijä, koulupsykologi tms. joista on ollut pitkään huutava pula, työt ei ole vähenemässä ( valtavasti tyhjiä paikkoja haussa ), eikä näitä töitä voi tehdä ilman pitkää koulutusta, eli uusia ei tule alalle liukuhihnalta.
En myöskään usko perusopetuksen opettajien työn vähenevän. Ikäluokat ehkä pienenee, toisaalta oppimisvaikeudet ym. lisääntyvät (ryhmäkoot) ja maa-han-mttajilla tuppaa olemaan isot perheet ja lapset usein koulun tukitoimien parissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen maailmanlopun profeettoja tässä ketjussa on? Joka ikiseen vastaukseen keksitään pahin mahdollinen skenaario.
Olin juuri kirjoittamassa samaa....
Kuntien talouteen tulee isku vasta syksyllä. Teollisuus samoin. Kaikilla kotona ei vaikuta heti.
Mies hoitaja ja minä ruokakaupan työntekijä. Keksikääpä tähän kauhuskenaario!
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen maailmanlopun profeettoja tässä ketjussa on? Joka ikiseen vastaukseen keksitään pahin mahdollinen skenaario.
Tervetuloa todellisuuteen. Fakta kun on se, että Suomelta loppuu rahat.
Lastensuojelu plus hoitoala. Ei lopu työt koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta on se, että lopulta kaikesta on aina selvitty. Kaikesta. Sodista, lamoista, keskitysleireistä. Tästäkin.
Lyhyellä aikavälillä tilanne on paha. Mutta ei pitkällä.
Vierailija kirjoitti:
Mies hoitaja ja minä ruokakaupan työntekijä. Keksikääpä tähän kauhuskenaario!
Sairaanhoitajia vähennetään kun kunnilla ei ole varaa maksaa. Kaupassa siirrytään yhä enemmän automaatioon, varsinkin sen jälkeen kun Amazon rantautuu tänne.
Rahoitusalalla olen, korona ei ole vaikuttanut töihini mitenkään vaan ne on hoidettava ihan samalla lailla kuin ennenkin, etänä tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta on se, että lopulta kaikesta on aina selvitty. Kaikesta. Sodista, lamoista, keskitysleireistä. Tästäkin.
Lyhyellä aikavälillä tilanne on paha. Mutta ei pitkällä.
Tähän nousuun menee vuosia, jopa vuosikymmeniä. Sitä ennen on luvassa paljon kurjuutta.
Silloin aikanaan pelättiin teollistumisen vievän työt. Ei vienyt, vaan tuli uusia töitä.
Sitten pelättiin automatisoinnin vievän työt. Ei vienyt.
Viime aikoina on pelätty robotiikan vievän työt. Fakta on, että yksi robotti on tuottanut keskimäärin kuusi uutta työpaikkaa alalle.
Jne. Jne. Jne.
Muutoksia tulee. Jos yksi ala ei vedä, keksitään toinen.
Maaiman turhin asia on murehtimien ja pelkääminen.
Olen lastenhoitaja. Ei vaikuta, ellei lomauteta.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuella ei vaikuta.
Myös tukia tullaan supistamaan, koska maksajat vähenevät.
Vierailija kirjoitti:
Silloin aikanaan pelättiin teollistumisen vievän työt. Ei vienyt, vaan tuli uusia töitä.
Sitten pelättiin automatisoinnin vievän työt. Ei vienyt.
Viime aikoina on pelätty robotiikan vievän työt. Fakta on, että yksi robotti on tuottanut keskimäärin kuusi uutta työpaikkaa alalle.Jne. Jne. Jne.
Muutoksia tulee. Jos yksi ala ei vedä, keksitään toinen.
Maaiman turhin asia on murehtimien ja pelkääminen.
Totta tämäkin.
Miehellä it-alan töitä enenmän kuin ikinä. Itse olin jo valmiiksi työtön..eli tulot ei tipu😃