Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Koronakriisi ei vaikuta meidän perheen taloudelliseen tilanteeseen”

Vierailija
01.04.2020 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä on se ammatti mihin koronakriisi ei vaikuta?

Ymmärrän hyvätuloiset eläkeläiset, mutta muut?

Kommentit (352)

Vierailija
261/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kriittisillä aloilla johtotehtävissä, silti helpolla päästään molemmat töitä tiedossa nyt ja jatkossa noin 35h/vko. Bruttona tienataan yhteensä 12t/kk. Korkojen nousu tulevaisuudessa vähän mietityttää mutta ei olla mitoitettu asumista överiksi, selvitään siitäkin tarvittaessa.

Vierailija
262/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion toiminnan kannalta kriittisen it-järjestelmän parissa työskentelen. Lomia ei taitaisi juuri nyt saada pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat kriittisillä aloilla johtotehtävissä, silti helpolla päästään molemmat töitä tiedossa nyt ja jatkossa noin 35h/vko. Bruttona tienataan yhteensä 12t/kk. Korkojen nousu tulevaisuudessa vähän mietityttää mutta ei olla mitoitettu asumista överiksi, selvitään siitäkin tarvittaessa.

Aika vähän johtotehtävistä.

Vierailija
264/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että pitkässä juoksussa tulot laskee tai tulee lomautusta (miehelle). Meillä ei ole velkaa ja säästöjä on jonkin verran, muutamia kymmeniä tuhansia. Molemmat olemme töissä, itse luokanopettaja, lomautuksia ei ole vielä tiedossa mutta jos syvä lama tulee niin voi olla että tulee vielä. Mies on suunnittelija, insinööri, jos projektit hiipuvat, varmasti lomautetaan jossain vaiheessa, mutta nyt ainakin näyttäisi töitä olevan ehkä puoleksi vuodeksi ainakin.

Mutta se, että ei ole lainaa ja on säästöjä , eikä ole menettänyt mitään sijoituksia tms., auttaa pitkälle tämän kanssa. Voi jopa rempata Säästöillä kesäpaikkaa, jos sattuu lomautetuksi joutumaan.

Elämä on ollut tiukkaa ja raskasta, itse olemme työtä tekemällä (muita bisneksiä) päässeet velattomiksi, joten nyt tuntuu että nuo rankat työvuodet ja ajat palkitaan edes jotenkin. Emme ole kumpikaan ikinä perineet mitään tai koskaan saaneet rahaa vanhemmilta. Kolme ala-ikäistä lasta on.

Vierailija
265/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on radiologi ja minä röntgenhoitaja. Työt jatkuu molemmilla ihan normaalisti, joten taloudellinen tilanne on vakaa. Ei olla kumpikaan "etulinjassa", vaikka sairaalassa työskennelläänkin.

Vierailija
266/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se 90-luvun lamakaan koko kansaa koskettanut, ei esim. minun eikä mieheni perhettä. Ise asiassa yhdenkään ystäväni vanhempia ei irtisanottu eikä keneltäkään mennyt asunto alta. Itse olin opiskelija, lama näkyi siinä ettei kesätöitä löytynyt yhtenä kesänä, mutta pärjäsin hyvin opintotuella ja vanhempien avulla.

Ja Suomi on paljon rikkaampi nyt kuin 90-luvulla. Jos elintaso tippuu esim. vuoden 2000 tasolle (Mikä olisi rajua), niin eiköhän me selvittäisi.

Talouslamaan vaikuttaa paljon psykologiset tekijät, jos et ap viitsisi lietsoa paniikkia.

Minunkaan perheessäni ei 90-luvun lama näkynyt. Molempien vanhempien työt jatkuivat normaalisti. Minä olin opiskelija. Mies oli puolustusvoimilla.

Moni lama on todellakin ihmisten korvien välissä. Siksi nämä keskustelut saavat aikaan enemmän tuhoa kuin mitään muuta.

Onpa harvinaisen sinisilmäinen kommentti! Se, että lama ei vaikuttanut juuri teihin, ei tarkoita sitä, että lamaa ei olisi ollut. Esimerkiksi mieheni perheessä toinen joutui työttömäksi, talo meni pankille ja siitä jäi velat, joita maksettiin pitkään. Samoin meillä jäi toinen työttömäksi, alkoholisti ja tappoi itsensä. Osalle laman vaikutukset olivat dramaattiset.

Vierailija
267/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se 90-luvun lamakaan koko kansaa koskettanut, ei esim. minun eikä mieheni perhettä. Ise asiassa yhdenkään ystäväni vanhempia ei irtisanottu eikä keneltäkään mennyt asunto alta. Itse olin opiskelija, lama näkyi siinä ettei kesätöitä löytynyt yhtenä kesänä, mutta pärjäsin hyvin opintotuella ja vanhempien avulla.

Ja Suomi on paljon rikkaampi nyt kuin 90-luvulla. Jos elintaso tippuu esim. vuoden 2000 tasolle (Mikä olisi rajua), niin eiköhän me selvittäisi.

Talouslamaan vaikuttaa paljon psykologiset tekijät, jos et ap viitsisi lietsoa paniikkia.

Minunkaan perheessäni ei 90-luvun lama näkynyt. Molempien vanhempien työt jatkuivat normaalisti. Minä olin opiskelija. Mies oli puolustusvoimilla.

Moni lama on todellakin ihmisten korvien välissä. Siksi nämä keskustelut saavat aikaan enemmän tuhoa kuin mitään muuta.

Onpa harvinaisen sinisilmäinen kommentti! Se, että lama ei vaikuttanut juuri teihin, ei tarkoita sitä, että lamaa ei olisi ollut. Esimerkiksi mieheni perheessä toinen joutui työttömäksi, talo meni pankille ja siitä jäi velat, joita maksettiin pitkään. Samoin meillä jäi toinen työttömäksi, alkoholisti ja tappoi itsensä. Osalle laman vaikutukset olivat dramaattiset.

Alkoholisti = alkoholisoitui

Vierailija
268/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuolla kommentilla viitata siihen, että myös he lopettavat kuluttamisen, joilla olisi siihen varaa. Se ei nosta taloutta, että raha jemmataan sukan varteen. Ja miksi he jemmaavat? Koska lietsottiin pelon ilmapiiriä.

Vierailija
269/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lääkärinä etulinjassa ja mies DI johtotehtävissä kriittisellä alalla. Töitä riittää enemmän kuin olisi kapasiteettia tehdä. Tämä tietysti näkyy tuloissa. Sillä sentään voi lohduttautua, kun muutoin joudumme hyväksymään sen tosiasian, että tulemme 100% varmasti sairastumaan koronaan työnkuvastani johtuen. Jospa nyt selvitään ainakin hengissä.

Vierailija
270/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille teille Hulda Huolettomille: vaikkei työt juuri teiltä lopukkaan, niin meille kaikille tulee tästä kustannuksia. Koronapotilaiden tehohoito ei ole mitään halpaa lystiä, ja ketkä sen hoidon maksaa?

Vierailija
271/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Todella mediaseksikäs ala tällä hetkellä. Ei työt lopu.

Vierailija
272/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintarvikekaupassa menee paremmin kuin koskaan!

Kellä menee kellä ei. Meidän lähikaupassa (k-market) oli tänään kaikki raa’at lihat merkattu -30% eli ei se kauppa kaikilla käy. Huomenna vmp. varmaan kun viikko sitten hyllyt ammotti tyhjyyttään niin kauppias tilannut liikaa tavaraa.

Vierailija
273/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja ja ylityöt tuo palkkaa lisää niin, että vuositulot 55 000 euroa. Niin ja super vaatii lisää. 

Vierailija
274/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on harvinaisen naiiveja kommentteja täynnä. Hoetaan vaan, että tällä ja tuolla alalla ”riittää töitä”, mutta eihän se takaa mitään. Jollakin pitää myös olla varaa maksaa niistä töistä. 90-luvun lamassa lomautettiin opettajia, hoitajamitoituksiakin voidaan kiristää rahojen loppuessa, ja muistanpa eräänkin taloudellisen notkahduksen, jossa silloinen työnantajani vaihtoi jokapäiväisen toimiston siivouksen kerran viikossa tapahtuvaan - yksinkertaisella matematiikalla siivousresurssia tarvittiin enää yksi viidesosa aiemmasta.

Kyllä minullakin täällä kotona riittää töitä, mutta ei niistä kotitöistä kukaan maksa.

Vierailija
275/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidänkään perheessä 90-luvun lama ei näkynyt mitenkään. Mieheni ja minä valmistuimme saimme työpaikat ja ostimme ensimmäisen oman kodimme sekä saimme esikoisemme. Henkilökohtaisesti en tunne ketään jolla olisi mennyt työpaikka alta, firma nurin tai asunto pankille.

Olin jo noina vuosina pankissa töissä ja voin kertoa että tunsin monta ja näin kamalia kohtaloita.

Vierailija
276/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille teille Hulda Huolettomille: vaikkei työt juuri teiltä lopukkaan, niin meille kaikille tulee tästä kustannuksia. Koronapotilaiden tehohoito ei ole mitään halpaa lystiä, ja ketkä sen hoidon maksaa?

Ei sitä ap kysynyt.

Vierailija
277/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuuskäsittelijä. Jonniin verran on hakemuksia.

278/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalla riittää hommia. Ennustus on että remonttihommat kasvaa suunnattomasti epidemian päätyttyä, koska ihmiset ovat "pantanneet" tekemättömiä töitään.

Vierailija
279/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, osta suomalaista. Ei Amazonilta.

Vierailija
280/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat vanhemmat rakennusalalla. Toistaiseksi töitä on.