Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Koronakriisi ei vaikuta meidän perheen taloudelliseen tilanteeseen”

Vierailija
01.04.2020 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä on se ammatti mihin koronakriisi ei vaikuta?

Ymmärrän hyvätuloiset eläkeläiset, mutta muut?

Kommentit (352)

Vierailija
241/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala. Että tervetuloa vaan näihin hommiin.

Sama. On kyllä pieni liksa, vaan eipä ole mitään velkojakaan. Hommat on sitä itseään, mutta se nyt ei ole uutinen.

Vierailija
242/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen kustannustoimittajana. Kaikki työt hoituvat etänä. Mieheni on koodari. Hyvin riittää töitä jatkossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoissairaanhoitaja, röntgenhoitaja, vuokraemäntä, kiinteistövälittäjä, remonttireiska ,olen siis kaikkea tätä, niin ja vielä isännöitsijä. Miehellä on velä paremmmat paperit ja tutkinnot. Lamat tulee ja menee., joltakin voi mennä ohi.

Vierailija
244/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennin asiantuntijalla ei tule työt loppumaan laman aikana eikä jälkeen. Maan talous riippuu viennistä. 

Vierailija
245/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä pankissa. Kriittinen työ koko pankkijärjestelmän toimivuuden ja siten yhteiskunnan kannalta.

Vierailija
246/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä

Vierailija
247/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun sosiaalityöntekijä.

Tässä varmaan töitä riittää vuosiksi eteenpäin. Olisiko päättäjillä pokkaa vähentää rahoitusta tästä?

Niin kauan kun vanhuksiin laitetaan kymmeniä kertoja enemmän rahaa kuin lapsiin, joissa on tulevaisuus, niin tuskin.

Ja koska Suomessa vanhuksiin laitetaan rahaa keskimäärin vain 75% siitä mitä lapsiin, niin päättäjillä on varmasti pokkaa vähentää lapsiperheille tarjottavaa maksutonta siivousta ja lastenhoitoa.

Missä saa ilmaista lastenhoitoa ja siivousta?

Maksuton ei ole ilmaisen synonyymi.

Jos minun ei tarvitse jostain maksaa niin kyllä se on minulle ilmaista. Edelleenkiin mistä saan maksutta eli ilmaiseksi lastenhoitoa ja siivousta.

Se ei ole sinulle ilmaista ja mikäli maksat veroja niin maksat siitä palvelusta. Maksuton ei ole ilmaisen synonyymi eli yhtään mistään et saa ilmaista lastenhoitoa ja siivousta.

Vierailija
248/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tässä ammatissa, mutta luulisin, ettei Kelan työntekijöiltä hetkeen ole hommat loppumassa. Toki automatisaatio tulevaisuudessa, mutta jos mietitään seuraava viittä vuotta.

Vierailija
249/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, ei vaikuta muuta kuin jää enemmän rahaa säästöön kun ei pääse tuhlaamaan :D 

Vierailija
250/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolasta   minä ja  sisareni olemme saaneet ilmaisen lastenhoidon kun olemme viikonlopputöissä.  Ja minä olen aina hoitanut ilmaiseksi pojan lapsia kun miniä joutuu makustamaan kaukomailla vaativassa työssään.

Vierailija
251/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä esimiestehtävissä - työt ja palkka vaan lisääntynyt koronan myötä.. mies kriittisellä alalla. Meihin ei ole vaikuttanut siis.

Tämä olikin tyhjentävä vastaus. ”Tosi tärkeällä alalla, mutta en kerro millä”

Vierailija
252/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja ja ohjelmistosuunnittelija (jonka ohjelmistoja käytetään ns. kriittisillä aloilla).

Vierailija
253/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä paikassa joka kuuluu huoltovarmuuteen. Oltais töissä sota-aikanakin. Työt estyis vain, jos me kaikki sairastutaan.

Vierailija
254/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tulee vaikuttamaan kaikkii, vaikka työpaikka säilyisikin, jo pelkästään sen vuoksi, että yleinen hintataso nousee kulutuksen vähentyessä.

Vierailija
255/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajapariskunta täällä. Töitä riittää, pian ihan liikaakin.

Töitä varmaan riittää, mutta mitäs sitten, kun kunnilta/valtiolta/sairaanhoitopiiriltä loppuu rahat?

No sanotaanko niin, että siinä vaiheessa joku muu kärsii kipeimmin kuin hoitajat.

Vierailija
256/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetusala ja terveydenhuolto.

Vierailija
257/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala jankkausketju.

Vierailija
258/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun sosiaalityöntekijä.

Tässä varmaan töitä riittää vuosiksi eteenpäin. Olisiko päättäjillä pokkaa vähentää rahoitusta tästä?

Niin kauan kun vanhuksiin laitetaan kymmeniä kertoja enemmän rahaa kuin lapsiin, joissa on tulevaisuus, niin tuskin.

Ja koska Suomessa vanhuksiin laitetaan rahaa keskimäärin vain 75% siitä mitä lapsiin, niin päättäjillä on varmasti pokkaa vähentää lapsiperheille tarjottavaa maksutonta siivousta ja lastenhoitoa.

Missä saa ilmaista lastenhoitoa ja siivousta?

Maksuton ei ole ilmaisen synonyymi.

Jos minun ei tarvitse jostain maksaa niin kyllä se on minulle ilmaista. Edelleenkiin mistä saan maksutta eli ilmaiseksi lastenhoitoa ja siivousta.

Se ei ole sinulle ilmaista ja mikäli maksat veroja niin maksat siitä palvelusta. Maksuton ei ole ilmaisen synonyymi eli yhtään mistään et saa ilmaista lastenhoitoa ja siivousta.

Vaikkapa isovanhemmilta saa ilmaista lastenhoitoa. Ja kun lapset kasvaa, heiltä saa ilmaista siivousta. 

Vierailija
259/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajapariskunta täällä. Töitä riittää, pian ihan liikaakin.

Töitä varmaan riittää, mutta mitäs sitten, kun kunnilta/valtiolta/sairaanhoitopiiriltä loppuu rahat?

No sanotaanko niin, että siinä vaiheessa joku muu kärsii kipeimmin kuin hoitajat.

Jos julkinen terveydenhuolto kaatuu, niin töitä löytyy privaatista. Maailmassa on rikkaita maita ja köyhiä maita, muttei yhtään maata jossa ei löytyisi kysyntää terveydenhuollon palveluille ja henkilöstölle.

Vierailija
260/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja ja turvallisuusala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän