Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Koronakriisi ei vaikuta meidän perheen taloudelliseen tilanteeseen”

Vierailija
01.04.2020 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä on se ammatti mihin koronakriisi ei vaikuta?

Ymmärrän hyvätuloiset eläkeläiset, mutta muut?

Kommentit (352)

Vierailija
221/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päiväkodissa töissä, mies kokkina henkilöstöravintolassa

Vierailija
222/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan ei vaikuta, molempien työt jatkuu entisellään eivätkä ole uhattuna, mutta välillisesti tulee varmasti vaikutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä rahoitusalalla ja voin sanoa, ettei hommat ole suinkaan vähentyneet nyt.

Vierailija
224/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisten eläkeläisten lisäksi korona ei vaikuta myöskään pienituloisiin eläkeläisiin, tai mihinkään muihinkaan tukien varassa eläviin.

Vierailija
225/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa ollaan suunnitteluinsinöörejä eli aloilla. Ei ole kummankaan työmäärä muuttunut. Meillä muutamissa projekteissa siirtyy aikataulu, deadlinet keväältä syksyyn, koska tiettyjä kokouksia ei voi pitää ja on pystytty tarjoamaan nyt muutamia, joita pitää tehdä pikaisella aikataululla ja joissa ei kokousta 20 hengen porukkaa kerralla. Jos tilanne olisi normaali, näitä ei olisi tarjottu kiireen vuoksi. Jos kertoisin tarkemmin, tunnistettaisiin.

Meiltä lähtee iso nippu suunnittelijoita pakkolomille, koska asiakkaat ovat siirtäneet projekteja eteenpäin tai jopa keskeyttäneet toimintansa.

Vierailija
226/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme lääkäri ja opettaja. Töitä varmasti riittää, mutta millaista palkkaa pystytään tulevaisuudessa maksamaan?

Vierailija
227/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä

Vierailija
228/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esimiestehtävissä - työt ja palkka vaan lisääntynyt koronan myötä.. mies kriittisellä alalla. Meihin ei ole vaikuttanut siis.

Vierailija
229/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen maailmanlopun profeettoja tässä ketjussa on? Joka ikiseen vastaukseen keksitään pahin mahdollinen skenaario.

Tervetuloa todellisuuteen. Fakta kun on se, että Suomelta loppuu rahat.

Raha on vain numeroita ja numerot ei lopu koskaan.

Vierailija
230/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies IT-alalla. Ihmiset käyttävät firman myytävää "tuotetta" ehkä jopa enemmän nyt. 

Vierailija
231/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden insinööriporukan (50+ -60+) jotka oikeesti uskottelevat itselleen, että EI TÄSSÄ MITÄÄN. Ihan niin hulluja juttuja, on matkasuunnitelmia vaikka miten ja busineksiä eteenpäin vaikka firma oli konkurssin partaalla jo ennen coronaa. Ymmärrän psykologisesti, joku state of denial.  

Sitä on nähty leffoissa kriisinäytelmissä.  Jännä kun en uskonu koskaan näkeväni sitä IRL. Mä näin jo maaliskuun alussa, ettei hyvä seuraa. Oon pistäny välit poikki koska en pysty auttamaan heitä. Yks siitä porukasta soitti, et hän kyllä nyt tajuaa missä mennään. Se on kuulka just sitä, TITIANICIN kannella soittelua!! Huhhuh, en todellakaan uskonut, että näin kävis. Miettikää. Mä pelastan itseni. Mulla on töitä. 

Onneksi on monia miljardiluokan it-bisneksiä joita ei koronat hetkauta. Jos ovat hyviä niin uuteen firmaan vain. Mun miehen yritys etsii jatkuvasti uusia inssejä, iällä ei väliä kunhan homma hallussa. Moni IT-yritys tekee parempaa tulosta kriisiaikoina.

Vierailija
232/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työpaikat sairaalassa ja poliisissa. Lomautuslappua ei tarvitse pelätä. Palkat ei päätä huimaa, mutta töitä riittää.

Vierailija
233/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operaattorilla töissä. Toistaiseks tarvitaan puhelinliittymiä, nettiyhteyksiä...

Vierailija
234/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämän jälkeen kaikkia eläkkeitä ja palkkoja leikata. Jostain ne rahat pitää ottaa. Luultavasti otetaan kaikilta. Ainakin pitäisi.

Vierailija
235/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja...töissä olen ja keikkatyötä lisäksi tarjottiin kun on kova pula...mies metallialalla.Säästössäkin vähän...en usko että tulee hätää.

Vierailija
236/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vaikuta.

Minä olen myyjänä kaupassa, joka ilmeisesti pysyy auki vaikka korona.

Mies taas on hommissa eläintilalla, yksintyöskentelyä lähinnä, ne on pakko hoitaa, vaikka korona.

Kaksi lasta sitten omatoimisesti opiskelee kotona päivät.

Vierailija
237/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palkka tulee 6000 km päästä rikkaan öljyvaltion rahastoista, niin en nyt ole ihan ensimmäisenä kärsimässä taloudellisesta kurjuudesta. Itseasiassa meille laitettiin "motivaatiobonukset" eli huolimatta etäduunien haasteellisuuksista yms pysyy tekemisen liekki yllä.

Vierailija
238/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala. Että tervetuloa vaan näihin hommiin.

Vierailija
239/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyä jalostetaan edelleen 247365 koronasta huolimatta..

Vierailija
240/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajia tai muuta hoitohenkilöstöä ei yleensä ole "varaa" lomauttaa. Asiakkaita/asukkaita/potilaita ei voi jättää ilman tarvittavaa apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi